Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
ANAF si MFP Contabilul.ro | ANAF si MFP

Noutati privind arhivarea si pastrarea documentelor financiar - contabile

Data actualizarii: 17 Decembrie 2012
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
arhivarea electronicadocumente financiar-contabiletermen pastrare registruregistru jurnal incasari

Redam mai jos noile prevederi publicate in proiectul de ordin privind aprobarea reglementarilor contabile legate de contabilitatea in partida simpla.

Iata care sunt noile dispozitii ce se vor aplica in cazul in care proiectul va fi aprobat:

1. Persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla au obligatia sa pastreze in arhiva lor registrele de contabilitate si documentele justificative care au stat la baza evidentierii in contabilitatea in partida simpla.

2. Termenul de pastrare a Registrului-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) si a Registrului-inventar (cod 14-1-2/b) este de 10 ani.

3. Documentele justificative utilizate de persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla se pastreaza pe o perioada de 5 ani, cu exceptia cazului in care legea dispune altfel.

4. Documentele justificative care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare decat perioada prevazuta la pct. 3, se pastreaza pe perioada de utilizare a bunurilor.

5. Arhivarea documentelor financiar - contabile se face cu respectarea urmatoarelor reguli:

- documentele se grupeaza in dosare care se numeroteaza, se snuruiesc si se parafeaza;
- gruparea documentelor in dosare se face cronologic si sistematic, in cadrul fiecarui an la care se refera acestea;
- dosarele continand documente financiar - contabile se pastreaza in spatii amenajate in acest scop, asigurate impotriva degradarii, distrugerii sau sustragerii, dotate cu mijloace de prevenire a incendiilor.

6. Arhivarea electronica a documentelor financiar-contabile se face cu respectarea conditiilor prevazute de normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar - contabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare.






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X