email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 259/2021 schimba procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale

Ordinul nr. 259/2021 schimba procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale
antrepozite fiscalemonitorul oficialoperatori economici

OMFP nr. 2.482/2017 a fost modificat recent printr-un nou act normativ care aduce noutati privind procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale - Ordinul nr. 259/2021.


Ordinul nr. 259/2021 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 197 din 26 februarie 2021, data de la care a intrat si in vigoare. 
 

Ordinul nr. 259/2021 - procedura antrepozite fiscale: continutul actului normativ

Avand in vedere prevederile art. 359 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,

 

in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor emite urmatorul ordin:
 

Art. I. -

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor inregistrati, a expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 796 din 9 octombrie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 1. -
(1) Autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor inregistrati, a expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati se efectueaza de catre directiile generale regionale ale finantelor publice, respectiv de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili pentru operatorii economici mari contribuabili, prin comisiile regionale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, respectiv prin comisia constituita la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, denumite in continuare comisii.

(2) Prin exceptie de la alin. (1), autorizarea antrepozitelor fiscale pentru productia exclusiva de vinuri realizata de catre contribuabili, altii decat contribuabilii mari si mijlocii, precum si autorizarea micilor distilerii prevazute la art. 353 din Codul fiscal, micilor fabrici de bere independente prevazute la art. 349 din Codul fiscal si a destinatarilor inregistrati prevazuti la art. 371 alin. (2) din Codul fiscal, altii decat marii contribuabili, se face prin comisii teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, constituite la nivelul structurilor teritoriale ale directiilor generale regionale ale finantelor publice, denumite in continuare comisii teritoriale."

2. La articolul 2, alineatele (1) si (11) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"
Art. 2. -
(1) Componenta comisiilor constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice este prevazuta in anexa nr. 1.

(11) Componenta comisiei constituite la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili este prevazuta in anexa nr. 11."

3. La articolul 3, alineatul (11) se abroga.

4. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu urmatorul cuprins:

"
Art. 31. -
Predarea dosarelor si a documentelor operatorilor economici mari contribuabili aflate la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, respectiv a celor aflate la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili catre directiile generale regionale ale finantelor publice, pentru contribuabilii care nu se mai incadreaza in categoria marilor contribuabili, se realizeaza in termen de 30 de zile de la data la care intervine modificarea incadrarii contribuabililor in cauza, dupa scanarea si arhivarea electronica a acestora la nivelul biroului/compartimentului care a asigurat secretariatul comisiei la nivel regional/teritorial, respectiv la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, pe baza de procese- verbale de predare-primire, care se incheie dupa cum urmeaza:

a) la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice, predarea/preluarea se realizeaza prin intermediul birourilor avize si autorizatii, respectiv birourilor/ compartimentelor cu atributii de autorizare din cadrul birourilor vamale de interior si/sau frontiera;

b) la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, predarea/preluarea se realizeaza prin Serviciul autorizatii."

5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art. 4. -
Anexele nr. 1, 11, 2, 3 si 4 fac parte integranta din prezentul ordin."

6. Anexa nr. 11 se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezentul ordin.

7. La anexa nr. 2, articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 1. -
(1) Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituita la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili are competenta sa autorizeze contribuabilii incadrati in categoria marilor contribuabili.

(2) Pentru contribuabilii incadrati in alte categorii decat cea prevazuta la alin. (1), administrati de catre directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile aflate in subordinea acestora, competenta de autorizare revine comisiilor pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice."

8. La anexa nr. 2 articolul 3, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:

(4) Activitatea curenta a comisiei constituite la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili se realizeaza prin intermediul Serviciului autorizatii, denumit in continuare compartiment de specialitate, care are competentele si drepturile prevazute la alin. (2) si (3)."

9. Anexa nr. 31 se abroga.

10. La anexa nr. 4, articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 1. -
Comisiile teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate au competenta sa autorizeze contribuabilii prevazuti la art. 1 alin. (2) din ordin."

Art. II. -
Anexa face parte integranta din prezentul ordin.

Art. III. -
(1) Cererile sau orice alte solicitari privind autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor inregistrati, a expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati, inaintate de operatorii economici mari contribuabili, primite si inregistrate la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice si al structurilor aflate in subordinea acestora, nesolutionate pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 296/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se predau in vederea solutionarii catre comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor constituita la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili.

(2) Predarea dosarelor si a documentelor aferente operatorilor economici incadrati in categoria marilor contribuabili aflate la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili se realizeaza in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, dupa scanarea si arhivarea electronica a acestora la nivelul biroului care a asigurat secretariatul comisiei la nivel regional, pe baza de procese- verbale de predare-primire, care se incheie dupa cum urmeaza:

a) la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice, predarea se realizeaza prin intermediul birourilor avize si autorizatii;

b) la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, preluarea se realizeaza prin Serviciul autorizatii.

Art. IV. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


ANEXA
(Anexa nr. 11 la Ordinul nr. 2.482/2017)

COMPONENTA
Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili

1. Directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru, presedinte

2. Directorul general adjunct al Directiei generale a vamilor - membru, vicepresedinte

3. Directorul general adjunct Administrarea veniturilor statului 1 al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru

4. Directorul general adjunct Inspectie Fiscala 1 al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru

5. Seful Serviciului juridic al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru

NOTE:

In cazuri justificate, presedintele comisiei este inlocuit de vicepresedinte, care exercita atributiile presedintelui, inclusiv dreptul de vot.

In cazuri justificate, membrii comisiei pot desemna in scris un alt membru al comisiei care sa exercite drepturile derivate din calitatea de membru. Dupa caz, acestia pot stabili si limite ale mandatului.

Un membru al comisiei nu poate primi decat o singura imputernicire in baza careia sa reprezinte un alt membru al comisiei.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
antrepozite fiscalemonitorul oficialoperatori economici


Data aparitiei: 01 Martie 2021

Votati articolul "Ordinul nr. 259/2021 schimba procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X