email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul nr. 259/2021 schimba procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale

Ordinul nr. 259/2021 schimba procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale
antrepozite fiscalemonitorul oficialoperatori economici

OMFP nr. 2.482/2017 a fost modificat recent printr-un nou act normativ care aduce noutati privind procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale - Ordinul nr. 259/2021.


Ordinul nr. 259/2021 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 197 din 26 februarie 2021, data de la care a intrat si in vigoare. 
 

Ordinul nr. 259/2021 - procedura antrepozite fiscale: continutul actului normativ

Avand in vedere prevederile art. 359 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,

 

in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor emite urmatorul ordin:
 

Art. I. -

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.482/2017 privind procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor inregistrati, a expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 796 din 9 octombrie 2017, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 1. -
(1) Autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor inregistrati, a expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati se efectueaza de catre directiile generale regionale ale finantelor publice, respectiv de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili pentru operatorii economici mari contribuabili, prin comisiile regionale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, respectiv prin comisia constituita la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, denumite in continuare comisii.

(2) Prin exceptie de la alin. (1), autorizarea antrepozitelor fiscale pentru productia exclusiva de vinuri realizata de catre contribuabili, altii decat contribuabilii mari si mijlocii, precum si autorizarea micilor distilerii prevazute la art. 353 din Codul fiscal, micilor fabrici de bere independente prevazute la art. 349 din Codul fiscal si a destinatarilor inregistrati prevazuti la art. 371 alin. (2) din Codul fiscal, altii decat marii contribuabili, se face prin comisii teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, constituite la nivelul structurilor teritoriale ale directiilor generale regionale ale finantelor publice, denumite in continuare comisii teritoriale."

2. La articolul 2, alineatele (1) si (11) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"
Art. 2. -
(1) Componenta comisiilor constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice este prevazuta in anexa nr. 1.

(11) Componenta comisiei constituite la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili este prevazuta in anexa nr. 11."

3. La articolul 3, alineatul (11) se abroga.

4. Dupa articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 31, cu urmatorul cuprins:

"
Art. 31. -
Predarea dosarelor si a documentelor operatorilor economici mari contribuabili aflate la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, respectiv a celor aflate la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili catre directiile generale regionale ale finantelor publice, pentru contribuabilii care nu se mai incadreaza in categoria marilor contribuabili, se realizeaza in termen de 30 de zile de la data la care intervine modificarea incadrarii contribuabililor in cauza, dupa scanarea si arhivarea electronica a acestora la nivelul biroului/compartimentului care a asigurat secretariatul comisiei la nivel regional/teritorial, respectiv la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, pe baza de procese- verbale de predare-primire, care se incheie dupa cum urmeaza:

a) la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice, predarea/preluarea se realizeaza prin intermediul birourilor avize si autorizatii, respectiv birourilor/ compartimentelor cu atributii de autorizare din cadrul birourilor vamale de interior si/sau frontiera;

b) la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, predarea/preluarea se realizeaza prin Serviciul autorizatii."

5. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art. 4. -
Anexele nr. 1, 11, 2, 3 si 4 fac parte integranta din prezentul ordin."

6. Anexa nr. 11 se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezentul ordin.

7. La anexa nr. 2, articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 1. -
(1) Comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituita la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili are competenta sa autorizeze contribuabilii incadrati in categoria marilor contribuabili.

(2) Pentru contribuabilii incadrati in alte categorii decat cea prevazuta la alin. (1), administrati de catre directiile generale regionale ale finantelor publice si structurile aflate in subordinea acestora, competenta de autorizare revine comisiilor pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice."

8. La anexa nr. 2 articolul 3, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:

(4) Activitatea curenta a comisiei constituite la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili se realizeaza prin intermediul Serviciului autorizatii, denumit in continuare compartiment de specialitate, care are competentele si drepturile prevazute la alin. (2) si (3)."

9. Anexa nr. 31 se abroga.

10. La anexa nr. 4, articolul 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 1. -
Comisiile teritoriale pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate au competenta sa autorizeze contribuabilii prevazuti la art. 1 alin. (2) din ordin."

Art. II. -
Anexa face parte integranta din prezentul ordin.

Art. III. -
(1) Cererile sau orice alte solicitari privind autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor inregistrati, a expeditorilor inregistrati si a importatorilor autorizati, inaintate de operatorii economici mari contribuabili, primite si inregistrate la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice si al structurilor aflate in subordinea acestora, nesolutionate pana la data intrarii in vigoare a Legii nr. 296/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se predau in vederea solutionarii catre comisia pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor constituita la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili.

(2) Predarea dosarelor si a documentelor aferente operatorilor economici incadrati in categoria marilor contribuabili aflate la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili se realizeaza in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, dupa scanarea si arhivarea electronica a acestora la nivelul biroului care a asigurat secretariatul comisiei la nivel regional, pe baza de procese- verbale de predare-primire, care se incheie dupa cum urmeaza:

a) la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice, predarea se realizeaza prin intermediul birourilor avize si autorizatii;

b) la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, preluarea se realizeaza prin Serviciul autorizatii.

Art. IV. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


ANEXA
(Anexa nr. 11 la Ordinul nr. 2.482/2017)

COMPONENTA
Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili

1. Directorul general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru, presedinte

2. Directorul general adjunct al Directiei generale a vamilor - membru, vicepresedinte

3. Directorul general adjunct Administrarea veniturilor statului 1 al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru

4. Directorul general adjunct Inspectie Fiscala 1 al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru

5. Seful Serviciului juridic al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili - membru

NOTE:

In cazuri justificate, presedintele comisiei este inlocuit de vicepresedinte, care exercita atributiile presedintelui, inclusiv dreptul de vot.

In cazuri justificate, membrii comisiei pot desemna in scris un alt membru al comisiei care sa exercite drepturile derivate din calitatea de membru. Dupa caz, acestia pot stabili si limite ale mandatului.

Un membru al comisiei nu poate primi decat o singura imputernicire in baza careia sa reprezinte un alt membru al comisiei.

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
antrepozite fiscalemonitorul oficialoperatori economici

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Martie 2021


Votati articolul "Ordinul nr. 259/2021 schimba procedura si conditiile in care se realizeaza autorizarea antrepozitelor fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Data dobandirii unei cladiri pentru stabilire impozit local

Intrebare: Odata cu inventarierea patrimoniului la dec.2015 s-a gasit plus de inventar o cladire construita in anul 2002 de o terta persoana fara acordul societatii noastre si care s-a luat in ev.contabila in baza unui raport de evaluare ANEVAR. Societatea a castigat in instanta evacuarea persoanei care a si edificat cladirea. Acest raport impreuna cu declaratia de impunere au fost depuse la Serv.de impozite si taxe.
Intrebare: este corect ca Serv.Impozite si Taxe Locale sa-mi solicite raport de evaluare pe ultimii 5 ani(si cu amenda de 25000 lei) cat timp noi nu am avut aceasta cladire inregistrata in ev. contabila ? Data dobandirii fiind decembrie 2015???

Raspuns: Pentru calcularea taxelor locale, ati depus documentele care au fost cerute de catre administratia...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Martie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 5 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X