email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri de simplificare pentru operatiuni pluripartite. Ce procedura urmam?

TVAmasuri de simplicareOMFP 3417/2009declaratia 390operatiuni pluripartite
In randurile urmatoare, analizam cazul unei societati A din Romania, platitoare de TVA si impozit profit, inscrisa in ROI, care achizitioneaza din Romania material lemnos pe care-l revinde societatii B din Italia, platitoare de TVA si incrisa in ROI care transmite codul sau valid de TVA societatii A.

Materialul lemnos este trimis societatii C din Romania, platitoare de TVA, impozit pe profit si inscrisa in ROI, care il prelucreaza, transformandu-l in cherestea si il livreaza apoi societatii B direct in Italia, facturand prestarea de serviciu societatii A din Romania.

Vom stabili astfel cum se vor emite facturile intre cele trei societati tinand cont de parcursul materialului lemnos, precum si modul de declarare a acestora.

Solutia consultantului:
In situatia prezentata are loc procesarea materialului lemnos prin transformarea bustenilor in cherestea conform contractului incheiat in acest scop intre cele 3 persoane impozabile mentionate. In acest caz, sunt aplicabile prevederile OMFP 3417/2009 pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a masurilor de simplificare in domeniul TVA privind operatiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrari asupra bunurilor mobile corporale.

In acest caz, se considera ca firma B din Italia are calitatea de contractor principal. Pentru aplicarea masurilor de simplificare, trebuie indeplinite cumulativ urmatoarele conditii reglementate prin art. 3 din OMFP 3417/2009:

1. contractorul principal:

- este o persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in statul membru in care este stabilit, respectiv Italia;

- nu are un cod de inregistrare in scopuri de TVA in statul membru in care sunt realizate efectiv lucrarile asupra bunurilor mobile corporale, adica in Romania;

- transmite codul sau de inregistrare in scopuri de TVA partilor cocontractante, respectivi firmei A si C;

2. ceilalti operatori economici implicati, respectiv firma A si C sunt persoane impozabile d.p.d.v. al TVA;

3. produsele prelucrate se intorc in statul membru in care contractorul principal este stabilit si care a atribuit codul de inregistrare in scopuri de TVA transmis de contractorul principal, respectiv Italia.

In acest caz, pentru aplicarea masurilor de simplificare se considera ca locul de sosire al bunurilor (materialul lemnos) este statul membru al contractorului principal.

Trebuie retinut faptul ca aplicarea masurilor de simplificare este optionala pentru operatorii economici implicati in acest gen de operatiuni denumite "pluripartite".

In anexa nr. 1 din instructiunile la acest O.M.F.P. este prezentat urmatorul exemplu, pe care il consider identic cu situatia prezentata de dvs.:

"Primul caz: Prezentare

(1) O persoana impozabila stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in statul membru 2 si denumita in continuare A sau contractor principal cumpara bunuri de la o alta persoana impozabila din statul membru 1, denumita in continuare B.

(2) A dispune expedierea bunurilor catre alta persoana impozabila din statul membru 1, denumita in continuare C, in vederea prelucrarii. Ambalajele, accesoriile pentru confectii, partile componente ale unui motor si orice alte bunuri care nu sufera transformari in procesul de prelucrare realizat de C pot fi supuse masurilor de simplificare daca sunt livrate de B catre A si daca sunt in legatura directa cu bunurile prelucrate de C.

(3) Dupa prelucrare, bunurile sunt transportate/expediate de C din statul membru 1 in statul membru 2, unde A este stabilit si inregistrat in scopuri de TVA.

(4) A furnizeaza lui B si lui C codul sau de inregistrare in scopuri de TVA din statul membru 2.".

In situatia in care nu se aplica masurile de simplificare, este reglementat urmatorul tratament fiscal:

- livrarea bunurilor de la B la A reprezinta o livrare de bunuri pe teritoriul Romaniei (statul membru 1). In acest caz, B trebuie sa colecteze TVA deoarece bunurile nu sunt transportate direct in Italia (statul membru 2);

- executarea lucrarilor asupra bunurilor mobile corporale de catre C in beneficiul lui A reprezinta o prestare de servicii ce are loc in statul membru 2, in care este stabilit A, respectiv in Italia, conform prevederilor art. 133 alin. (2) din Codul fiscal;

- cand, dupa prelucrare, produsele prelucrate sunt transportate din statul membru 1 (Romania) in statul membru 2 (Italia) se considera ca A efectueaza un transfer in statul membru 1, conform prevederilor art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, motiv pentru care A trebuie sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania. Pentru A, transferul de bunuri este scutit de TVA conform prevederilor art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, fiind considerat operatiune asimilata unei livrari intracomunitare de bunuri. In acest context, se considera ca A efectueaza o achizitie intracomunitara asimilata in statul membru 2, Italia, conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal sau echivalentului sau din Italia.

Declararea operatiunilor se efectueaza dupa cum urmeaza:

1. firma B raporteaza livrarea prin:

- decontul de TVA cod 300 la randul 9 "Livrari de bunuri si prestari de servicii, taxabile cu cota 24%";

- prin declaratia informativa cod 394 pe codul firmei A din Italia, inregistrata in scopuri de TVA in Romania.

2. firma A raporteaza achizitia de bunuri pe teritoriul Romaniei prin:

- decontul de TVA cod 300 la randul 22 "Achizitii de bunuri si servicii taxabile cu cota de 24%, altele decat cele de la rd. 25"

- prin declaratia informativa cod 394 pe codul firmei B din Romania.

3. firma A raporteaza transferul de bunuri in Italia prin:

- decontul de TVA cod 300 la randul 1 "Livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din Codul fiscal;

- prin declaratia informativa cod 390 VIES pe codul de TVA din Italia;

4. firma C raporteaza prestarea de servicii prin:
- decontul de TVA cod 300 la randul 3 "Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul livrarii/locul prestarii este in afara Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) si c) din "Codul fiscal

: " cu reportarea sumei la randul 3.1 "Prestari de servicii intracomunitare care nu beneficiaza de scutire in statul membru in care taxa este datorata";

- prin declaratia informativa cod 390 pe codul firmei A din Italia, cu simbolul P.

In situatia in care se aplica masurile de simplificare, este reglementat urmatorul tratament fiscal:

- se considera ca B efectueaza o livrare intracomunitara de bunuri in statul membru 1 catre A, scutita cu drept de deducere TVA conform prevederilor art. 143 alin. (2) lit. a) din "Codul fiscal

- se considera ca A efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri in statul membru 2, Italia, in conditiile art. 130^1 alin. (1) din Codul fiscal sau conform echivalentului sau din legislatia Italiei;

- executarea de lucrari asupra bunurilor mobile corporale de catre C in beneficiul lui A reprezinta o prestare de servicii ce are loc in statul membru 2, in care este stabilit A, respectiv in Italia, conform prevederilor art. 133 alin. (2) din Codul fiscal;

- pentru firma A din Italia transportul bunurilor prelucrate din statul membru 1 (Romania) in statul membru 2 (Italia) se considera nontransfer in statul membru 1, conform prevederilor art. 128 alin. (12) din Codul fiscal.

Declararea operatiunilor se efectueaza dupa cum urmeaza:

1. firma B raporteaza livrarea prin:

- decontul de TVA cod 300 la randul 1 "Livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din Codul fiscal;

- prin declaratia informativa cod 390 pe codul firmei A din Italia, inregistrata in scopuri de TVA in Italia.

2. firma A nu efectueaza raportari fiscale in Romania deoarece nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania.

3. firma C raporteaza prestarea de servicii prin:

- decontul de TVA cod 300 la randul 3 "Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul livrarii/locul prestarii este in afara Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) si c) din Codul fiscal: "cu reportarea sumei la randul 3.1 "Prestari de servicii intracomunitare care nu beneficiaza de scutire in statul membru in care taxa este datorata";

- prin declaratia informativa cod 390 pe codul firmei A din Italia, cu simbolul P.
 

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAmasuri de simplicareOMFP 3417/2009declaratia 390operatiuni pluripartite


Data aparitiei: 09 Iulie 2013

Votati articolul "Masuri de simplificare pentru operatiuni pluripartite. Ce procedura urmam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X