Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Altele Contabilul.ro | Stiri

Adoptare tacita: Firmele ar putea fi obligate sa faca sponsorizari. Un procent ar putea ajunge la sectorul sportiv

Data actualizarii: 04 Octombrie 2019
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Adoptare tacita: Firmele ar putea fi obligate sa faca sponsorizari. Un procent ar putea ajunge la sectorul sportiv
sponsorizarelegislatieimpozit pe venit

UPDATE in 4 octombrie 2019. Firmele din Romania ar putea fi obligate sa sponsorizeze in fiecare an asociatii, fundatii si alte entitati non-profit, dar si sectorul sportiv, potrivit unei propuneri legislative care a fost adoptata tacit la Senat, alaturi de alte 29 de initiative legislative si proiecte de lege.


In ultima perioada, este a doua oara cand sunt adoptate tacti atat de multe proiecte pentru ca senatorii nu le-au dezbatut si votat in timpul prevazut de lege.
 

Propunere legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal al Romaniei a fost inregistrata in Senat in luna aprilie a acestui an.

Potrivit acestei initiative legislative semnate de mai multi parlamentari PSD si doi de la PNL, “Articolul 25 alin. 4 lit. i) din legea 227/2015 urmeaza a se modifica si completa in urmatorul sens:

I) cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat si cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii, sunt obligatorii pentru societatile comerciale care activeaza in Romania.

Contribuabilii efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, acorda burse private, potrivil legii, scad sumele aferente din impozitul pe profil datorat la nivelul valorii
reprezentand 30% din impozitul pe profit datorat.

Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi.

Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.

Un procent din valoarea sponsorizarilor trebuie sa fie directionata catre ramurile sportive stabilite prin HG ...../2019.. Un procent din valoarea sponsorizarilor acordate sportului, vor fi alocate sportului scolar,pentru activitatea Asociatiilor Sportive Scolare, infiintate conformlegislatiei in vigoare.

Articolul 56 alin (1! ) din legea 227/2015 urmeaza a se modifica si completa in urmatorul sens:

„Microintreprinderile efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat si cheltuielile privind bursele private sunt obligatorii si acordate potrivit legii;

Contribuabilii efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenal, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, acorda burse private, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pana la nivelul valorii reprezentand 30% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul in care au inregistrat cheltuielile respective.

Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe venit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi

Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe venit.

Un procent din valoarea sponsorizarilor trebuie sa fie directionata catre sport. Un procent din valoarea sponsorizarilor acordate sportului, vor fi alocate sportului scolar, pentru activitatea Asociatiilor Sportive Scolare, infiintate conform legislatiei in vigoare. ”

Modificarea legislativa vizeaza crearea unui cadru legislativ mai atractiv pentru agentii economici avand ca scop incurajarea sponsorizarilor catre miscarea sportiva din Romania. Desi de la 1 ianuarie 2016 s-a marit limita de raportare la cifra de afaceri de la 0,3% la 0,5%, actele de sponsorizare nu au fost suficient incurajate, motivul fiind tocmai aceasta limita, deoarece pragul de 20% din impozitul pe profit datorat, depaseste de cele mai multe ori pragul secundar de 5/1000 din cifra de afaceri astfel incat, aceasta limita dubla nu rezolva deloc problema initiala.”, sustin initiatorii in expunerea de motive a proiectului.

De asemenea, initiatorii mai sustin ca “Avand in vedere contextul legislativ dar mai ales discutiile interminabile privind finantarea sportului doar din fonduri publice, pe fondul numarului mic de sportivi legitimati si implicit a lipsei rezultatelor sportive, pe fondul unei infrastructuri sportive insuficiente si imbatranite, se impune modificarea legislatiei astfel incat sponsorizarea sa devina o parghie lucrativa pentru managerul sportiv iar efortul financiar al administratiilor publice centrale si locale sa fie transferate in timp pe umerii actantilor privati din sportul romanesc.

Dezvoltarea sistemului national pentru sport, trebuie sa aiba ca scop final imbunatatirea starii generale de sanatate a natiunii. Deasemenea rolul educatiei fizice si a sportului in educatia generala a individului, trebuie sa ocupe un loc primordial pentru a avea o natiune sanatoasa, educata si performanta pentru a avea o economie performanta.”


Concluzia principala desprinsa din cele enumerate mai sus, este ca, in contextul actual economic in care companiile multinationale si societatile comerciale (indiferent de forma de organizare), tind sa declare un profit cat mai mic sau chiar spre zero. Sistemul legislativ nu a creat nici o parghie de stimulare a sponsorizarii, sponsorizarea intr-un procent din impozitul pe profit coroborat cu  o limita procentuala din cifra de afaceri, este total nefunctionala si neatractiva. Deasemenea, solutia  ca microintreprinderile sa sponsorizeze doar entitatile acreditate de pe lista MMJS care furnizeaza servicii sociale, este una gresita, se mai mentioneaza in expunerea de motive.
 

DE RETINUT!

Actul de sponsorizare este obligatoriu pentru toate societatile comerciale active.
 


Proiectul inca nu se aplica fiindca mai trebuie sa treaca de Camera Deputatilor, dupa care sa primeasca semnatura presedintelui tarii si sa fie publicat in Monitorul Oficial.






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X