Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Adoptare tacita: Firmele ar putea fi obligate sa faca sponsorizari. Un procent ar putea ajunge la sectorul sportiv

Adoptare tacita: Firmele ar putea fi obligate sa faca sponsorizari. Un procent ar putea ajunge la sectorul sportiv
sponsorizarelegislatieimpozit pe venit

UPDATE in 4 octombrie 2019. Firmele din Romania ar putea fi obligate sa sponsorizeze in fiecare an asociatii, fundatii si alte entitati non-profit, dar si sectorul sportiv, potrivit unei propuneri legislative care a fost adoptata tacit la Senat, alaturi de alte 29 de initiative legislative si proiecte de lege.


In ultima perioada, este a doua oara cand sunt adoptate tacti atat de multe proiecte pentru ca senatorii nu le-au dezbatut si votat in timpul prevazut de lege.
 

Propunere legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul Fiscal al Romaniei a fost inregistrata in Senat in luna aprilie a acestui an.

Potrivit acestei initiative legislative semnate de mai multi parlamentari PSD si doi de la PNL, “Articolul 25 alin. 4 lit. i) din legea 227/2015 urmeaza a se modifica si completa in urmatorul sens:

I) cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat si cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii, sunt obligatorii pentru societatile comerciale care activeaza in Romania.

Contribuabilii efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, acorda burse private, potrivil legii, scad sumele aferente din impozitul pe profil datorat la nivelul valorii
reprezentand 30% din impozitul pe profit datorat.

Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi.

Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.

Un procent din valoarea sponsorizarilor trebuie sa fie directionata catre ramurile sportive stabilite prin HG ...../2019.. Un procent din valoarea sponsorizarilor acordate sportului, vor fi alocate sportului scolar,pentru activitatea Asociatiilor Sportive Scolare, infiintate conformlegislatiei in vigoare.

Articolul 56 alin (1! ) din legea 227/2015 urmeaza a se modifica si completa in urmatorul sens:

„Microintreprinderile efectueaza sponsorizari, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile de sponsorizare si/sau mecenat si cheltuielile privind bursele private sunt obligatorii si acordate potrivit legii;

Contribuabilii efectueaza sponsorizari si/sau acte de mecenal, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, acorda burse private, potrivit legii, scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microintreprinderilor pana la nivelul valorii reprezentand 30% din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul in care au inregistrat cheltuielile respective.

Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe venit, potrivit prevederilor prezentei litere, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi

Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe venit.

Un procent din valoarea sponsorizarilor trebuie sa fie directionata catre sport. Un procent din valoarea sponsorizarilor acordate sportului, vor fi alocate sportului scolar, pentru activitatea Asociatiilor Sportive Scolare, infiintate conform legislatiei in vigoare. ”

Modificarea legislativa vizeaza crearea unui cadru legislativ mai atractiv pentru agentii economici avand ca scop incurajarea sponsorizarilor catre miscarea sportiva din Romania. Desi de la 1 ianuarie 2016 s-a marit limita de raportare la cifra de afaceri de la 0,3% la 0,5%, actele de sponsorizare nu au fost suficient incurajate, motivul fiind tocmai aceasta limita, deoarece pragul de 20% din impozitul pe profit datorat, depaseste de cele mai multe ori pragul secundar de 5/1000 din cifra de afaceri astfel incat, aceasta limita dubla nu rezolva deloc problema initiala.”, sustin initiatorii in expunerea de motive a proiectului.

De asemenea, initiatorii mai sustin ca “Avand in vedere contextul legislativ dar mai ales discutiile interminabile privind finantarea sportului doar din fonduri publice, pe fondul numarului mic de sportivi legitimati si implicit a lipsei rezultatelor sportive, pe fondul unei infrastructuri sportive insuficiente si imbatranite, se impune modificarea legislatiei astfel incat sponsorizarea sa devina o parghie lucrativa pentru managerul sportiv iar efortul financiar al administratiilor publice centrale si locale sa fie transferate in timp pe umerii actantilor privati din sportul romanesc.

Dezvoltarea sistemului national pentru sport, trebuie sa aiba ca scop final imbunatatirea starii generale de sanatate a natiunii. Deasemenea rolul educatiei fizice si a sportului in educatia generala a individului, trebuie sa ocupe un loc primordial pentru a avea o natiune sanatoasa, educata si performanta pentru a avea o economie performanta.”


Concluzia principala desprinsa din cele enumerate mai sus, este ca, in contextul actual economic in care companiile multinationale si societatile comerciale (indiferent de forma de organizare), tind sa declare un profit cat mai mic sau chiar spre zero. Sistemul legislativ nu a creat nici o parghie de stimulare a sponsorizarii, sponsorizarea intr-un procent din impozitul pe profit coroborat cu  o limita procentuala din cifra de afaceri, este total nefunctionala si neatractiva. Deasemenea, solutia  ca microintreprinderile sa sponsorizeze doar entitatile acreditate de pe lista MMJS care furnizeaza servicii sociale, este una gresita, se mai mentioneaza in expunerea de motive.
 

DE RETINUT!

Actul de sponsorizare este obligatoriu pentru toate societatile comerciale active.
 


Proiectul inca nu se aplica fiindca mai trebuie sa treaca de Camera Deputatilor, dupa care sa primeasca semnatura presedintelui tarii si sa fie publicat in Monitorul Oficial.

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sponsorizarelegislatieimpozit pe venit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 04 Octombrie 2019


Votati articolul "Adoptare tacita: Firmele ar putea fi obligate sa faca sponsorizari. Un procent ar putea ajunge la sectorul sportiv":
Rating:

Nota: 3.36 din 5 din 11 voturi


Alte articole publicate in data de 04 Octombrie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Propunere pentru reorganizarea Fiscului: se desfiinteaza 2000 de posturi de executie si vor fi infiintate doua directii

    • Reorganizarea ANAF este unul dintre proiectele asupra carora Finantele Publice s-au concentrat intens in ultima perioada. Pe site-ul MFP a fost publicat, in dezbatere publica, un document pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.   Tot in aceasta luna a fost publicata in Monitorul Oficial ...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF: 2 martie este data limita pentru depunerea declaratiei de inactivitate

    • AJFP (Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman) informeaza contribuabilii ca pana la data de 2 martie 2020 trebuie depuse declaratiile de inactivitate pentru anul 2019.   Declaratia de inactivitate S1046 se depune de catre persoanele juridice care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la finalul anului 2019.  In conformitate cu prevederile OMFP nr. 3781/ 23.12.2019, publicat in Monitorul Oficial nr. 5/7.01.2020, ...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni triunghiulare in anul 2020. Modul de inregistrare si declarare

    • Analizam situatia unei societati care  are operatiuni triunghiulare, respectiv: marfa se achizitioneaza din Germania (inregistrata in scopuri de TVA) si este transportata in Ungaria (inregistratata in scopuri de TVA). Germania factureaza catre clientul din Romania (inregistrat in scopuri de TVA) care revinde catre firma din Ungaria. Transportul este comandat si achitat de catre firma din Romania.   Pana la finalul anului 2019, firma din Romania era ...» citeste mai departe aici

  • Ridicarea imediata a popririlor bancare, oprita la sugestia lui Teodorovici

    • Comisia de buget-finante din Senat a eliminat prevederile din OG 5/2020 (ce modifica Codul de Procedura Fiscala) propuse de Guvernul Orban. Mai exact, este vorba despre modificarile privind regimul popririlor si noile termene stabilite pentru restructurarea de catre companiilor a datoriilor la bugetul de stat.   Prevederea prin care ANAF avea obligatia de a ridica imediat, in cel mult o ora, popririle pe conturile bancare ale debitorilor a fost eliminata...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica formularul 120. Ce trebuie sa stie platitorii de accize

    • ANAF a elaborat un proiect de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele. Documentul se afla in dezbatere publica pe site-ul institutiei si propune modificarea formularului 120, aducand noutati pentru platitorii de accize.   Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.114/2018 au fost m...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X