email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

UPDATE Legea bugetului pe 2019 a intrat in vigoare. Textul a fost adoptat fara nicio modificare

UPDATE Legea bugetului pe 2019 a intrat in vigoare. Textul a fost adoptat fara nicio modificare
buget 2019klaus iohannisguvernccr

UPDATE in 18 martie 2019. Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a fost publicata vineri, 15 martie, in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 209, intrand in vigoare in prima zi a saptamanii urmatoare.

Klaus Iohannis a reclamat initial aceasta lege la CCR (Curtea Constitutionala a Romaniei), insa institutia a respins sesizarea. Parlamentul a adoptat legea, miercuri, pentru a doua oara, fara sa aduca textului vreo modificare, chiar daca presedintele ceruse o reexaminare.

 

***********

 

UPDATE in 6 martie 2019. Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a respins, miercuri, sesizarea pe care a facut presedintele Klaus Iohannis privind Legea bugetului de stat pe anul 2019. Acesta reclamase initial ca Legea bugetului incalca legea fundamentala atat prin modul in care a fost adoptata, cat si prin continutul sau normativ.

Insa CCR a admis obiectia presedintelui referitoare la plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2019.

Prima obiectie de neconstitutionalitate pe legea bugetului a fost respinsa cu majoritatea de voturi, iar cea de-a doua obiectie referitoare la Legea plafoanelor bugetare a fost admisa cu unanimitate de voturi, anunta mediafax.ro.


 

*********

Articolul initial

 

Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu aproba inca proiectul de buget propus de PSD-ALDE, ci sesizeaza CCR. Legea a fost trimisa spre promulgare in data de 20 februarie 2019. Acesta a catalogat documentul drept o "rusine nationala" si considera ca este nerealist si supraevaluat, conform profit.ro.
 

Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie... pai intreaga guvernare pesedista a fost un asalt asupra justitiei si a statului de drept din Romania, cu obiectivul clar din partea PSD de a pune mana pe justitie (...) De fapt, PSD nici nu guverneaza pentru romani si pentru Romania. PSD guverneaza pentru Dragnea. PSD este incompetent si incapabil sa conduca Romania”, a declarat Iohannis, intr-o declaratie sustinuta la Palatul Cotroceni.
 

Presedintele a continuat dur: „De fapt, PSD nici nu guverneaza pentru romani si pentru Romania, PSD-ul guverneaza pentru Dragnea. PSD-ul este incompetent si incapabil sa conduca Romania”.

E un buget nerealist, supraevaluat si intarziat. Cu acest buget, PSD incearca sa acopere nereusitele multiple din timpul guvernarii de pana acum. Ei l-au numit« bugetul investitiilor» si asta e prima mare minciuna din buget, a mai adaugat presedintele.


Va redam pe scurt sesizarea de neconstitutionalitate asupra Legii bugetului de stat pe anul 2019


Motive extrinseci de neconstitutionalitate:

1. Legea bugetului de stat pe anul 2019 a fost adoptata cu incalcarea art. 1 alin. (5) din Constitutia Romaniei

a) Incalcarea rolului si atributiilor Consiliului fiscal

b) Incalcarea principiilor si reglementarilor privind responsabilitatea fiscal-bugetara


2. Legea bugetului de stat a fost adoptata cu incalcarea art. 11 alin. (1), (2) si a 148 alin. (2) si (4) din Constitutie

In conditiile in care contextul bugetar actual nu poate fi incadrat nici intr-o perioada de recesiune economica grava si nici nu este in prezenta unui eveniment neobisnuit asupra caruia Guvernul Romaniei nu are niciun control si care are o influenta majora asupra pozitiei financiare a administratiei publice, adoptarea Legii bugetului de stat pe anul 2019 s-a realizat cu incalcarea flagranta a dispozitiilor amintite din Tratatul privind stabilitatea, coordonarea si guvernanta in cadrul uniunii economice si monetare, cu incalcarea art. 148 alin. (2) din Constitutie.

Consecinta nerespectarii acestui indicator este prevazuta de art. 3 alin. (1) lit. e) din TCSG, potrivit caruia „in cazul in care se observa deviatii semnificative de la obiectivul pe termen mediu sau de la strategia de ajustare pentru atingerea acestuia, se declanseaza automat un mecanism de corectie. Mecanismul include obligatia partii contractante vizate de a pune in aplicare masuri pentru corectarea deviatiilor intr-un termen stabilit.”

3. Legea bugetului de stat pe anul 2019 a fost adoptata cu incalcarea art. 1 alin. (5), art. 148 alin. (2) si (4) din Constitutie


Raportul privind situatia macroeconomica pe anul 2019 si proiectia acesteia pe anii 2020-2022 a fost depus de catre Guvern, conform obligatiei sale legale, insa acesta se fundamenteaza pe o situatie macroeconomica care ignora evolutiile la nivelul economiei mondiale si europene. Desi acest document contine prevederi descriptive, diferentele fata de previziunile Comisiei Europene nu sunt justificate, aspect ce este contrar obligatiei prevazute de art. 302 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice.


Motive intrinseci de neconstitutionalitate

1. Art. 5 alin. (7) din lege incalca prevederile art. 1 alin. (5), art. 47 art. 50, art. 120 alin. (1) art. 135 alin. 2 lit. f) din Constitutie

2. Art. 29 alin. (2) si art. 41 alin. (3) din lege incalca art. 1 alin. (5) din Constitutie

 


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
buget 2019klaus iohannisguvernccr


Data aparitiei: 22 Februarie 2019
Ultima actualizare: 18 Martie 2019

Votati articolul "UPDATE Legea bugetului pe 2019 a intrat in vigoare. Textul a fost adoptat fara nicio modificare":
Rating:

Nota: 3.42 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X