Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Impozit pe sediul firmei din 2016. Noutatile aduse de Legea 358/2015

impozit 2016sediul firmei31 martie 2016pfaprofesii independente

Prevederile aduse de Legea 358/2015 se aplica incepand cu data de 4 ianuarie 2015 si vizeaza mai multe aspecte de ordin fiscal.

Puteti consulta aici integral Legea nr. 358/2015 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2015 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

Update martie 2016:Puteti consulta ultimele modificari aleimpozitului pe cladiri aici


Tinem cont de faptul ca modificarile aduse de noua lege fac referire la o serie de acte normative din ultima parte a anului trecut si ca exista in continuare unele neclaritati in textul noii legi, asa cum se atrage atentia recent intr-o analiza publicata recent de consultantul fiscal Adrian Benta: "Se aduc modificari asupra constituirii deprecierilor pentru creante, insa legea este scrisa atat de ambiguu incat nu se intelege daca mai sunt deductibile deprecierile asupra clientilor. Se utilizeaza definitii de stilul "altele decat", fara a se preciza in mod concret pentru ce e permisa ajustarea".

In ce priveste impozitul pe cladiri utilizate in scop nerezidential, avand ca proprietari persoane fizice sau persoane juridice, retinem ca in anexa declaratiei de impunere se va prezenta raportul de evaluare (intocmit de un evaluator autorizat) care va fi depus la Fisc pana la 31 martie.

De asemenea, potrivit prevederilor incluse in lege, pentru persoanele fizice procentele reduse de impozitare se pastreaza daca reevaluarea se efectueaza intr-o perioada de maxim 5 ani anterior anului de referinta.

Pentru persoanele juridice intr-o perioada de maxim 3 ani anterior anului de referinta. "Persoanele juridice pot actualiza valoarea cladirilor din 3 in 3 ani pentru a nu plati un impozit majorat", aminteste sursa citata.

Atentie! In cazul in care sunt efectuate lucrari de modernizare a caror valoare depaseste 25% din valoarea cladirii, se va depune de catre proprietar o noua declaratie de impunere, iar din anul urmator impozitul se va calcula la o baza majorata.


Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii



Clarificari privind impozitul pe locuinta din 2016

Daca anul trecut aveam un impozit pentru un apartament detinut de o persoana fizica in procent de 0,1% din valoarea impozabila a cladirii, incepand cu 2016, se aplica un impozit diferentiat, in functie de utilizarea constructiei (regim mixt, locuinta sau activitati economice).

Prin urmare, pentru cladirile utilizate exclusiv ca locuinte, se aplica un impozit in procent de 0,08%-0,2% din baza impozabila a apartamentului, primariile avand posibilitatea sa stabileasca cota de impozitare, in acest interval.

In schimb, daca in apartamentul respectiv isi desfasoara activitatea o firma sau un sediu de PFA, rata de de impozitare este cuprinsa intre 0,2% si 1,3% din valoarea acesteia. Faptul ca se deruleaza activitati ecomonice in locuinta poate duce astfel la o crestere a impozitului de cel putin doua ori si de cel mult 13 ori. In cazul in care in ultimii cinci ani nu a avut loc o reevaluare a locuintei, impozitul se stabileste la 2% din valoarea impozabila.

Impozit pentru apartamente cu regim mixt (locuinta folosita atat pentru locuit, cat si pentru activitati economice)

In aceasta situatie, impozitarea se realizeaza diferentiat, in functie de suprafata destinata fiecarui scop. Proprietarii au obligatia, in cazul in care folosesc locuinta atat pentru locuit, cat si pentru activitati economice, sa depuna la autoritatea locala o declaratie speciala pana la finele lunii februarie.

Retinem ca firmele care au in proprietate constructii vor depune si o declaratie speciala de impunere, urmand sa plateasca in 2016 un impozit de 0,08-0,2% din valoarea impozabila a constructiilor rezidentiale pe care le detin si de 0,2-1,3% din cea a constructiilor nerezidentiale.

In cazul acestor firme, reevaluarea acestora se face la fiecare 3 ani, iar in lipsa acesteia cotele de impozitare cresc la 5%.

In cazul in care exista cladiri si terenuri neingrijire, primariile pot majora cu pana la 500% impozitul pe acestea.

In ce priveste obligatiile PFA-urilor, consultantul fiscal Adrian Benta atrage atentia asupra faptului ca "persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale, persoanele ce desfasoara profesii independente platesc trimestrial impozitul pe venitul din salarii pentru sumele aferente salariatilor angajati. Plata impozitului se face pana pe data de 25 a primei luni din trimestrul la care se datoreaza impozitul".

Alte modificari:

- impozitul pe venitul datorat de nerezidenti se retine si se declara in lei la cursul valutar comunicat de BNR pentru ziua in care se efectueaza plata venitului.

- in cazul in care "acest impozit este aferent dividendelor distribuite dar neplatite, impozitul se achita pana pe data de 25 ianuarie pentru operatorii ce au anul calendaristic ca si an fiscal si pana pe data de 25 a primei luni din urmatorul an fiscal cand societatea are un exercitiu fiscal diferit de anul calendaristic";

Potrivit aceleiasi surse, retinem ca NU se datoreaza acest impozit la plata daca la data de 31 decembrie sau la finele anului fiscal modificat persoana juridica straina indeplineste conditiile de scutire (este o societate platitoare de impozit pe profit intr-un alt stat membru respectiv detine mai mult de 10% din capitalul social al platitorului de dividend din Romania pe o perioada mai mare de un an).

- de la 1 mai 2016, salariul minim brut garantat pe tara este de 1.250 lei/luna. Acest salariu corespunde unui program complet de lucru de 169,333 ore/luna. Baza de calcul orara 7,382 lei/ora.

- se aplica masurile de taxare inversa pentru livrarile de console de jocuri, tablete PC, laptopuri, dispozitive cu circuite integrate sau telefoane mobile numai daca valoarea facturii exclusiv TVA este mai mare de 22.500 lei.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 04 Ianuarie 2016


Votati articolul "Impozit pe sediul firmei din 2016. Noutatile aduse de Legea 358/2015":
Rating:

Nota: 3.47 din 5 din 64 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Borderou achizitii bunuri mobile. Impozabil sau nu ?

Intrebare: Buna ziua,

Pe parcursul acestui an am achizitionat de la diverse persoane (de pe internet, din targ, de oriunde am gasit) modem-uri de internet, lunar am strans cate 20-30 bucati pe care le-am vandut firmei mele printr-un borderou de achizitii contra sumei de 50 RON/bucata. Vanzarea a fost facuta de pe numele meu catre firma mea. Bunurile au fost apoi vandute de pe firma mea cu sume curpinse intre 100-150 ron la diverse firme, profitul generat fiind de peste 50 %. Problema este ca s-au cam strans 250-300 bucati vandute. De curand o dna contabila mi-a spus ca trebuia oprit si impozit la sursa de 16 % dar doamna mea contabila o contrazice.
Trebuia sau nu oprit impozit 16 % pe venitul persoanei fizice (eu in acest caz) ?
In cazul unui control din partea celor de la anaf pot aparea probleme ca am cumparat asa multe produse pe firma, de la mine prin borderou ? Se poate observa clar ca nu am adus daune firmei ba chiar am facut un profit frumusel.
Firma este neplatitoare de tva si microintreprindere cu imp 3% pe profit.
Va multumesc.

Raspuns: Din punctul de vedere al firmei, vanzarea este in conformitate cu profilul de activitate, aceasta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Ianuarie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Va rog sa-mi comunicati pretul unei ,,Monografi contabile pentru Organizatiile non profit"Multumesc.
Data adaugarii: 08-Ian-2016
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X