email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfatul expertului Robert Gearba: Marketing online

livrarea bunurilorcodul fiscalcampaniile de marketing onlinetari membre UE

Potrivit art. 268 alin. 1 al Legii nr 227/2015 privind Codul fiscal, operatiunile impozabile in Romania din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata sunt cele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) operatiunile care constituie sau sunt asimilate cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, in sfera taxei, efectuate cu plata;
b) locul de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor este considerat a fi in Romania,
c) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor este realizata de o persoana impozabila;
d) livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor sa rezulte dintr-o activitate economica.

Locul prestarii serviciilor din punct de vedere al TVA se stabileste conform art. 278 alin 2 din Codul fiscal, in functie de natura acestora. Ca regula generala, acest articol stabileste ca locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice.

Atentie! Exceptiile de la aceasta regula sunt redate la alin. 4 - 7 ale acestui articol. Regula generala se aplica numai in situatia in care serviciile nu se pot incadra in niciuna dintre exceptii. Daca serviciile pot fi incadrate in una dintre exceptii, intotdeauna exceptia prevaleaza, nemaifiind aplicabila regula generala.

Campaniile de marketing online desfasurate pentru clienti care au sediul in tari membre UE

Campaniile de marketing online neincadrandu-se la niciuna dintre aceste exceptii, vor urma regula generala, adica vor fi facturate catre clientii cu sediul in tari membre UE fara a pune TVA pe factura, cu mentiunea "Neimpozabil in Romania conform art. 278 alin. (2) din Codul fiscal”.

Campaniile de marketing online desfasurate pentru clienti care nu au sediul in tari membre UE

Normelor metodologice de aplicare ale art 278 stabilesc ca serviciile prestate conform acestui articol  de catre prestatori stabiliti in Romania catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti in afara Comunitatii sau, dupa caz, prestate de prestatori stabiliti in afara Comunitatii catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti pe teritoriul Romaniei, urmeaza aceleasi reguli ca si serviciile intracomunitare in ceea ce priveste determinarea locului prestarii, dar nu implica obligatii referitoare la declararea in declaratia recapitulative 394, indiferent daca sunt taxabile sau daca beneficiaza de scutire de taxa, si nici obligatii referitoare la inregistrarea in scopuri de TVA specifice serviciilor intracomunitare.

Pentru alte servicii decat cele prevazute la art. 278 alin. (5) lit. e) din Codul fiscal, prestate de o persoana impozabila stabilita in Romania catre o persoana impozabila stabilita in afara UE si care intra sub incidenta art. 268 alin. 2 din Codul fiscal, locul prestarii nu este considerat a fi in Romania, daca prestatorul poate face dovada ca beneficiarul este o persoana impozabila si ca este stabilit in afara Comunitatii.

Daca nu dispune de informatii contrare, prestatorul poate considera ca un beneficiar stabilit in afara UE are statutul de persoana impozabila:

a) daca obtine din partea beneficiarului un certificat eliberat de autoritatile fiscale competente din tara beneficiarului, prin care se confirma ca cesta desfasoara activitati economice astfel incat sa i se permita sa obtina o rambursare a TVA;

b) atunci cand beneficiarul nu detine certificatul respectiv, daca prestatorul dispune de codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului sau de un cod similar ori de orice alta dovada care sa ateste faptul ca clientul este o persoana impozabila si daca prestatorul efectueaza o verificare la un nivel rezonabil a exactitatii informatiilor furnizate de beneficiar.

Daca prestatorul nu poate face dovada ca beneficiarul este o persoana impozabila, se va considera ca prestarea de servicii este realizata catre o persoana neimpozabila, aplicandu-se celelalte reguli prevazute de art. 278 din Codul fiscal, in functie de natura serviciului (se va adauga TVA in cota in vigoare).

In concluzie, serviciilor de promovare a produselor prestate catre o persoana impozabila (societate) din afara Uniunii Europene li se aplica regula generala, nefiindu-le aplicabila vreo exceptie.

Astfel, din punct de vedere al TVA, serviciile de promovare prestate catre societatea straina nu au locul prestarii in Romania daca prestatorul face dovada ca beneficiarul este o persoana impozabila si ca serviciile sunt prestate catre sediul activitatii sale economice sau catre un sediu fix stabilit intr-o tara din afara Comutatii.

In aceste conditii serviciile nu sunt impozabile in Romania, nefiind indeplinite cele patru conditii prevazute detaliate mai sus – deci nu se datoreaza TVA in Romania.


de Robert Gearba

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
livrarea bunurilorcodul fiscalcampaniile de marketing onlinetari membre UE


Data aparitiei: 15 Iulie 2016

Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Marketing online":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X