Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Achizitii de servicii intracomunitare. Cand apare obligatia de inscriere in ROI?

achizitii servicii intracomunitareservicii bookingcodul fiscalimportinregistrari contabile

In analiza de mai jos, avem o societate neplatitoare de TVA care ofera servicii de cazare rezervate prin booking. Firma de booking emite facturi pentru comisionul de intermediere. Stabilim daca aceste tranzactii reprezinta achizitii de servicii intracomunitare (firma de booking nefiind din Romania si facand parte din UE) pentru care firma are obligatia inscrierii in ROI respectiv necesitatea de a avea un cod special TVA pentru tranzactii UE.

Da, comisionul achitat firmei de booking in UE reprezinta, o achizitie de servicii intracomunitara, pentru care societatea neinregistrata in scop normal de TVA conform art. 316 din Codul fiscal, trebuie sa se inregistreze in scop special de TVA, conform art. 317 din Codul fiscal si in Registrul operatorilor intracomunitari conform art. 329 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, inainte de achzitia serviciilor de la partenerul din UE.

Daca factura de la furnizorul intracomunitar este primita in anul 2017, societatea nu mai are obligatia inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari, intrucat aceasta masura a fost eliminata din Codul fiscal incepand de la 01.01.2017, prin OUG 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal.

Intrucat societatea nu este inregistrat in scop normal de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal, pentru achizitia de servicii din UE , are urmatarele obligatii fiscale:
1) sa taxeze serviciul primit in Romania la o baza de impozitare formata din aplicarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre de la furnizorul intracomunitar asupra sumei in valuta inscrisa de catre prestator in factura emisa;

2) sa achite efectiv bugetului de stat suma TVA rezultata din aplicarea cotei de TVA de 20% asupra bazei de impozitare calculate conform punctului 1, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;

3 )sa evidentieze factura primita in jurnalul pentru cumparari intocmit pentru luna taxarii bunului. Acest document de evidenta fiscala trebuie intocmit de catre beneficiarul din Romania chiar daca nu este inregistrat in regim normal in scopuri de TVA;


Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori

Vezi detalii

Promotii si politici de discount
Promotii si politici de discount

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii



4) sa raporteze fiscal operatiunea utilizand codul de inregistrare special de TVA, prin formularul cod 390 VIES denumit "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare"Raportarea serviciului achizitionat se efectueaza cu simbolul S care reprezinta"achizitii intracomunitare de servicii". Pentru achizitii de servicii, exigibilitatea de taxa intervine la data emiterii facturii de catre furnizorul din UE. Raportarea prin formularul cod 390 VIES se va face pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;

5) sa raporteze serviciul achizitionat prin decontul de TVA cod 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata". Raportarea se efectueaza in baza informatiilor preluate din jurnalul pentru cumparari, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE. Tot pana la acest termen se va face si plata TVA la bugetul de stat.Codul de TVA utilizat, in acest caz, tot codul de inregistrare in scop special de TVA conform art. 317 din Codul fiscal.

Desigur, declaratiile 301 si 390 se intocmesc numai in lunile in care aveti achizitii de bunuri/servicii din UE sau din afara UE.
Inregistrari contabile achzitii servicii din UE:
628 = 401 (valoarea facturii)
635 = 446 (suma TVA)
446= 5121 (plata TVA)
Cota TVA in anul 2016 a fost 20%, iar incepand cu data de 01.01.2017 este 19%.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Ianuarie 2017


Votati articolul "Achizitii de servicii intracomunitare. Cand apare obligatia de inscriere in ROI?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitii intracomunitare masini second-hand

Intrebare: Pentru achizitie si revanzare de masini second-hand din UE de catre o microintreprindere din Romania care nu este inregistrata in scopuri de TVA , ce tratament TVA se aplica ? La depasirea plafonului pentru achizitii intracomunitare de 34000 lei , trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA in regim special ?

Va multumesc !

Raspuns: De la prima achizitie efectuata trebuie ca firma sa fie inregistrata cu cod de TVA ? Care sunt...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • 15 decembrie: termen pentru doua impozite datorate de contribuabili

    • Va reamintim ca vineri, 15 decembrie 2017, este termenul-limita pentru plata celei de a doua rate din impozitul pe veniturile din activitati agricole si a contributiei de asigurari de sanatate. Mai exact, contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite prin norme de venit au termen de plata pentru cea de a doua rata din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, vineri, 15 decembrie 2017. Impozitul pe veniturile din activita...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X