email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitii de servicii intracomunitare. Cand apare obligatia de inscriere in ROI?

achizitii servicii intracomunitareservicii bookingcodul fiscalimportinregistrari contabile

In analiza de mai jos, avem o societate neplatitoare de TVA care ofera servicii de cazare rezervate prin booking. Firma de booking emite facturi pentru comisionul de intermediere. Stabilim daca aceste tranzactii reprezinta achizitii de servicii intracomunitare (firma de booking nefiind din Romania si facand parte din UE) pentru care firma are obligatia inscrierii in ROI respectiv necesitatea de a avea un cod special TVA pentru tranzactii UE.

Da, comisionul achitat firmei de booking in UE reprezinta, o achizitie de servicii intracomunitara, pentru care societatea neinregistrata in scop normal de TVA conform art. 316 din Codul fiscal, trebuie sa se inregistreze in scop special de TVA, conform art. 317 din Codul fiscal si in Registrul operatorilor intracomunitari conform art. 329 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal, inainte de achzitia serviciilor de la partenerul din UE.
 
Daca factura de la furnizorul intracomunitar este primita in anul 2017, societatea nu mai are obligatia inregistrarii in Registrul operatorilor intracomunitari, intrucat aceasta masura a fost eliminata din Codul fiscal incepand de la 01.01.2017, prin OUG 84/2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal.
 
Intrucat societatea  nu este inregistrat in scop normal de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal, pentru achizitia de servicii din UE , are urmatarele obligatii fiscale:
1) sa taxeze serviciul primit in Romania la o baza de impozitare formata din aplicarea cursului valutar in vigoare la data emiterii facturii de catre de la furnizorul intracomunitar asupra sumei in valuta inscrisa de catre prestator in factura emisa;
 
2) sa achite efectiv bugetului de stat suma TVA rezultata din aplicarea cotei de TVA de 20% asupra bazei de impozitare calculate conform punctului 1, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;
 

Totul despre documentele de contabilitate primara  Solutii de organizare a gestiunilor

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Vezi AICI detalii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi AICI detalii
Impozitarea veniturilor din chirii 2024

Impozitarea veniturilor din chirii 2024

Vezi AICI detalii

3 )sa evidentieze factura primita in jurnalul pentru cumparari intocmit pentru luna taxarii bunului. Acest document de evidenta fiscala trebuie intocmit de catre beneficiarul din Romania chiar daca nu este inregistrat in regim normal in scopuri de TVA;
 
4) sa raporteze fiscal operatiunea utilizand codul de inregistrare special de TVA, prin formularul cod 390 VIES denumit "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare"Raportarea serviciului achizitionat se efectueaza cu simbolul S care reprezinta"achizitii intracomunitare de  servicii". Pentru achizitii de servicii, exigibilitatea de taxa intervine la data emiterii facturii de catre furnizorul  din UE. Raportarea prin formularul cod 390 VIES se va face pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE;
 
5) sa raporteze serviciul achizitionat prin decontul de TVA cod 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata". Raportarea se efectueaza in baza informatiilor preluate din jurnalul pentru cumparari, pana pe data de 25 a lunii urmatoare emiterii facturii de catre furnizorului din UE. Tot pana la acest termen se va face si plata TVA  la bugetul de stat.Codul de TVA utilizat, in acest caz, tot codul de inregistrare in scop special de TVA conform art. 317 din Codul fiscal.
 
Desigur, declaratiile 301 si 390 se intocmesc numai in lunile in care aveti achizitii de bunuri/servicii din UE sau din afara UE.
Inregistrari contabile achzitii servicii din UE:
628 = 401  (valoarea facturii)
635 = 446 (suma TVA)
446= 5121 (plata TVA)
Cota TVA in anul 2016 a fost 20%, iar incepand cu data de 01.01.2017 este 19%.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitii servicii intracomunitareservicii bookingcodul fiscalimportinregistrari contabile


Data aparitiei: 09 Ianuarie 2017

Votati articolul "Achizitii de servicii intracomunitare. Cand apare obligatia de inscriere in ROI?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X