Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Organizare casierie. Derulare operatiuni de trezorerie. Cum procedam corect?

operatiuni casierietrezorerieregistrul de casaborderou de achizitii

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care are angajati agenti comerciali in diverse localitati din tara. Acestia incaseaza in numerar contravaloarea facturilor emise catre client insa predau banii la casierie odata la 2-3 zile. Inregistrarea in Registrul de casa se face pe baza borderoului de predare-primire, borderou care cuprinde chitante emise in mai multe zile. Vom vedea care este procedura corecta si ce documente trebuie intocmite in acest caz. De asemenea, stabilim cum se proceda in cazul in care agentii depun incasarile direct in banca. Exista cazuri in care incaseaza in numerar sume de pana la 5.000 lei de la acelasi client, dar in 2 zile distincte fara a fragmenta facturi insa chitantele apar pe acelasi borderou.

Procedura ideala este virarea de catre agenti in banca a incasarilor din fiecare zi si informarea Caseriei centrale despre chiatntele emise in fiecare zi si depunerile facute in banca.

Este corect si ca agentii sa va predea chitantele si banii periodic - conform procedurii interne stabilite pentru acest lucru.

Teoretic, Registrul de casa se completeaza in fiecare zi. Desigur, practic acest lucru este greu de realizat dar, conform legii , la inceputul zilei urmatoare dvs. trebuie sa aveti Registrul de casa completat pentru ziua precedenta.

Tot teoretic, agentii va vor informa la sfarsitul fiecarei zile despre totalul incasarilor numerar iar dvs. le veti inregistra in Registrul de casa , chiar daca fizic primiti rapoartele si banii dupa cateva zile.

La predarea numerarului si documentelor, se va intocmi un Borderou sau Proces verbal de predare – primire - acesta nu este un document care se inregistreaza in contabilitate, ci doar o asigurare pentru agent ca a predat intreg numerarul si documentele catre Caserie.

Pentru ca si Caseria poate fi supusa unui control, iar banii nu se afla acolo pana la sfarsitul saptamanii puteti inregistra:

- incasarile din zi : 581 = 4111 – avand la baza partea din Manualul de politici contabile a firmei in care este descris modul periodic de adunare a banilor si documentelor de la agenti
- cand banii ajung in caserie : 531 = 581 , pe baza Procesului verbal de predare-primire a documentelor si numerarului.


Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii


In Manualul de politici contabile al firmei dvs. trebuie sa prevedeti situatiile ce pot aparea si descrie documentele ce se vor intocmi ( in principiu Procese-verbale si Dispozitii de incasare/plata) si circuitul lor. Procedurile interne prevazute in Manual (care, desigur, nu trebuie sa contravina prevederilor legale - de exemplu cele referitoare la plafonarea incasarilor si platilor - ) au valoare de norma pentru firma dvs. si nu pot fi disputate de organele de control.

Deci in caseria dvs. trebuie sa apara inregistrate toate chitantele la data emiterii lor, nu la data borderoului , deci situatia decrisa - sume de pana la 5.000 lei de la acelasi client dar in 2 zile distincte, fara a fragmenta facturi – nu incalca Legea 70/2015 in niciun fel.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
operatiuni casierietrezorerieregistrul de casaborderou de achizitii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Februarie 2017


Votati articolul "Organizare casierie. Derulare operatiuni de trezorerie. Cum procedam corect?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Garantie salariat - suma, act, pastrare,...

Intrebare: Hristos a inviat !

Un salariat din cadrul institutiei noastre
urmeaza sa primeasca in gestiune
cateva bunuri.
Contabilul institutiei a spus ca trebuie
sa i se retina salariatului o garantie.

Va rog frumos sa ma ajutati cu cateva sfaturi:
1. - ce suma sa i se opreasca salariatului drept garantie ?
2. - ce document intern trebuie sa se faca intre institutie si salariat ?
3. - documentul unde se va pastra ?... la contabilitate sau
la Resurse umane la Dosarul de personal al salariatului gestionar ?

Raspuns: Pentru a putea face o executare silita, va rog frumos sa imi spuneti ce titlu executoriu putem...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016