Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Organizare casierie. Derulare operatiuni de trezorerie. Cum procedam corect?

operatiuni casierietrezorerieregistrul de casaborderou de achizitii

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care are angajati agenti comerciali in diverse localitati din tara. Acestia incaseaza in numerar contravaloarea facturilor emise catre client insa predau banii la casierie odata la 2-3 zile. Inregistrarea in Registrul de casa se face pe baza borderoului de predare-primire, borderou care cuprinde chitante emise in mai multe zile. Vom vedea care este procedura corecta si ce documente trebuie intocmite in acest caz. De asemenea, stabilim cum se proceda in cazul in care agentii depun incasarile direct in banca. Exista cazuri in care incaseaza in numerar sume de pana la 5.000 lei de la acelasi client, dar in 2 zile distincte fara a fragmenta facturi insa chitantele apar pe acelasi borderou.

Procedura ideala este virarea de catre agenti in banca a incasarilor din fiecare zi si informarea Caseriei centrale despre chiatntele emise in fiecare zi si depunerile facute in banca.

Este corect si ca agentii sa va predea chitantele si banii periodic - conform procedurii interne stabilite pentru acest lucru.

Teoretic, Registrul de casa se completeaza in fiecare zi. Desigur, practic acest lucru este greu de realizat dar, conform legii , la inceputul zilei urmatoare dvs. trebuie sa aveti Registrul de casa completat pentru ziua precedenta.

Tot teoretic, agentii va vor informa la sfarsitul fiecarei zile despre totalul incasarilor numerar iar dvs. le veti inregistra in Registrul de casa , chiar daca fizic primiti rapoartele si banii dupa cateva zile.

La predarea numerarului si documentelor, se va intocmi un Borderou sau Proces verbal de predare – primire - acesta nu este un document care se inregistreaza in contabilitate, ci doar o asigurare pentru agent ca a predat intreg numerarul si documentele catre Caserie.

Pentru ca si Caseria poate fi supusa unui control, iar banii nu se afla acolo pana la sfarsitul saptamanii puteti inregistra:

- incasarile din zi : 581 = 4111 – avand la baza partea din Manualul de politici contabile a firmei in care este descris modul periodic de adunare a banilor si documentelor de la agenti
- cand banii ajung in caserie : 531 = 581 , pe baza Procesului verbal de predare-primire a documentelor si numerarului.


Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii


In Manualul de politici contabile al firmei dvs. trebuie sa prevedeti situatiile ce pot aparea si descrie documentele ce se vor intocmi ( in principiu Procese-verbale si Dispozitii de incasare/plata) si circuitul lor. Procedurile interne prevazute in Manual (care, desigur, nu trebuie sa contravina prevederilor legale - de exemplu cele referitoare la plafonarea incasarilor si platilor - ) au valoare de norma pentru firma dvs. si nu pot fi disputate de organele de control.

Deci in caseria dvs. trebuie sa apara inregistrate toate chitantele la data emiterii lor, nu la data borderoului , deci situatia decrisa - sume de pana la 5.000 lei de la acelasi client dar in 2 zile distincte, fara a fragmenta facturi – nu incalca Legea 70/2015 in niciun fel.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Februarie 2017


Votati articolul "Organizare casierie. Derulare operatiuni de trezorerie. Cum procedam corect?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce situatii cu bunuri trebuie sa semneze sau nu ?

Intrebare: Va rog sa imi spuneti daca un contabil sef trebuie sau nu sa semneze:
- situatia bunurilor culturale constatate minus /lipsa la inventariere,
- situatia bunurilor culturale constatate plus la inventariere,
- situatia bunurilor culturale aflate in custodie ?

Raspuns: Dar daca din comisia de inventariere nu face parte si contabilul sef, daca in Listele de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbari noi in Codul fiscal: TVA, impozitul pe profit si impozitul pentru microintreprinderi

    • Conform mai multor propuneri, vor intra in vigoare mai multe modificari aduse Codului fiscal in ce priveste domeniul TVA, impozitul pe profit si impozitul pe microintreprindere.  Modificarea care vizeaza Impozitul pe profit se aplica asociatiilor de proprietari care intra in sfera contribuabililor platitori de impozit pe profit, dar nu raman in sfera contribuabililor asociatiile de proprietari constituite ca persoane juridice care efectueaza doar incasare a cotelor de contribut...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017

    • Prin OMFP 895 publicat in MOF nr. 463 din 21/06/2017 a fost aprobat Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici.  Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2017 se aplica persoanelor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014 si celor carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu S...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Ce este reteaua de siguranta si cum se aplica aceasta?

    • Reteaua de siguranta inseamna taxarea achizitiilor intracomunitare in alt stat membru decat cel de sosire a bunurilor, spre deosebire de regula generala, care prevede ca locul achizitiei intracomunitare de bunuri se considera a fi locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expedierea sau transportul bunurilor.  In cazul achizitiilor care au loc in Romania, locul impozitarii este in Romania: atat pentru achizitiile in...» citeste mai departe aici

  • Actionarii vor avea acces din timpul anului la profitul firmei

    • Un proiect mai vechi despre care am scris si aici si care elimina infractiunea de folosire cu rea-credinta a bunurilor societatii cooperative sau in folosul propriu a fost recent modificat din nou, propunand ca profitul obtinut de firma sa poata ...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: Proiectul de act normativ privind modificarea OG nr. 65/1994 a fost adoptat

    • In urma demersurilor Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania privind imbunatatirea legislatiei nationale care reglementeaza profesia de expert contabil si cea de contabil autorizat, marti, 20 iunie a.c., in plenul Camerei Deputatilor s-a adoptat proiectul de lege privind auditul statutar al situatiilor financiare anuale si al situatiilor financiare anuale consolidate si de modificare a unor acte normative, proiect de act normativ care modifica si OG nr. 65/1994 pr...» citeste mai departe aici

  • Achizitii mijloace fixe din fonduri nerambursabile. Model monografie contabila

    • In analiza de mai jos, va oferim ca exemplu un model de monografie contabila pentru un SRL-D care acceseaza fonduri nerambursabile in programul Start up Nation si care achizitioneaza un mijloc fix dintr-un stat non-UE. Vom vedea care este monografi contabila de inregistrare a fondurilor nerambursabile. Tratamentul subventiilor este prevazut in sectiunea 4.11 din OMFP 1802/2014. Subventiile pentru active, se inregistreaza in contabilitate ca subventii pentru investitii si se recunosc...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X