Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Organizare casierie. Derulare operatiuni de trezorerie. Cum procedam corect?

operatiuni casierietrezorerieregistrul de casaborderou de achizitii

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care are angajati agenti comerciali in diverse localitati din tara. Acestia incaseaza in numerar contravaloarea facturilor emise catre client insa predau banii la casierie odata la 2-3 zile. Inregistrarea in Registrul de casa se face pe baza borderoului de predare-primire, borderou care cuprinde chitante emise in mai multe zile. Vom vedea care este procedura corecta si ce documente trebuie intocmite in acest caz. De asemenea, stabilim cum se proceda in cazul in care agentii depun incasarile direct in banca. Exista cazuri in care incaseaza in numerar sume de pana la 5.000 lei de la acelasi client, dar in 2 zile distincte fara a fragmenta facturi insa chitantele apar pe acelasi borderou.

Procedura ideala este virarea de catre agenti in banca a incasarilor din fiecare zi si informarea Caseriei centrale despre chiatntele emise in fiecare zi si depunerile facute in banca.

Este corect si ca agentii sa va predea chitantele si banii periodic - conform procedurii interne stabilite pentru acest lucru.

Teoretic, Registrul de casa se completeaza in fiecare zi. Desigur, practic acest lucru este greu de realizat dar, conform legii , la inceputul zilei urmatoare dvs. trebuie sa aveti Registrul de casa completat pentru ziua precedenta.

Tot teoretic, agentii va vor informa la sfarsitul fiecarei zile despre totalul incasarilor numerar iar dvs. le veti inregistra in Registrul de casa , chiar daca fizic primiti rapoartele si banii dupa cateva zile.

La predarea numerarului si documentelor, se va intocmi un Borderou sau Proces verbal de predare – primire - acesta nu este un document care se inregistreaza in contabilitate, ci doar o asigurare pentru agent ca a predat intreg numerarul si documentele catre Caserie.

Pentru ca si Caseria poate fi supusa unui control, iar banii nu se afla acolo pana la sfarsitul saptamanii puteti inregistra:

- incasarile din zi : 581 = 4111 – avand la baza partea din Manualul de politici contabile a firmei in care este descris modul periodic de adunare a banilor si documentelor de la agenti
- cand banii ajung in caserie : 531 = 581 , pe baza Procesului verbal de predare-primire a documentelor si numerarului.


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii


In Manualul de politici contabile al firmei dvs. trebuie sa prevedeti situatiile ce pot aparea si descrie documentele ce se vor intocmi ( in principiu Procese-verbale si Dispozitii de incasare/plata) si circuitul lor. Procedurile interne prevazute in Manual (care, desigur, nu trebuie sa contravina prevederilor legale - de exemplu cele referitoare la plafonarea incasarilor si platilor - ) au valoare de norma pentru firma dvs. si nu pot fi disputate de organele de control.

Deci in caseria dvs. trebuie sa apara inregistrate toate chitantele la data emiterii lor, nu la data borderoului , deci situatia decrisa - sume de pana la 5.000 lei de la acelasi client dar in 2 zile distincte, fara a fragmenta facturi – nu incalca Legea 70/2015 in niciun fel.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Februarie 2017


Votati articolul "Organizare casierie. Derulare operatiuni de trezorerie. Cum procedam corect?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Amortizare fiscala vs. amortizare lunara

Intrebare: Buna. Ma poate ajuta cineva, va rog, cu rezolvarea urmatoarei probleme:

Compania a achizitionat in luna octombrie a anului curent un autoturism Dacia pentru valoarea de 10.000 EUR, curs 
valutar inscris in factura de cumparare este de 4,3 lei/eur. 
Durata de amortizare economica a autoturismului a fost estimata de managementul companiei la 6 ani iar metoda de 
amortizare aleasa este cea lineara. 
Se cere:
1. Calculati valoarea amortismentul lunar pentru luna noiembrie stiind ca numarul de km parcursi in aceasta luna este 
de 3.200 iar numarul de km prevazut in cartea tehnica a masinii este de 125.000. 
2. Care este valoare amortismentului fiscal pentru luna noiembrie? 



Care este diferenta dintre cele 2 tipuri de amortizari pe care le cere problema? Multumesc anticipat.

Raspuns: Amortizarea contabilă reprezintă alocarea sistematică a valorii amortizabile a unui activ pe...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • CECCAR: In atentia membrilor inactivi. Viza 2017

    • Conferinta Nationala Extraordinara a C.E.C.C.A.R.  a aprobat la inceputul anului curent mai multe  reglementari interne noi referitoare, printre altele, si la  sistemul de cotizatii in cadrul C.E.C.C.A.R., respectiv, la metodologiade stabilire a cotizatiilor de membru, ale caror continuturi integrale, pot fi consultate si la rubrica "VIZA 2017&qu...» citeste mai departe aici

  • Fisa de post Contabil. Model 2017

    • In speranta ca veti gasi acest model util, va prezentam mai jos Fisa de post Contabil (Model 2017), cu posibilitatea de a descarca fisa de post pentru contabil si in format pdf. I.    Identificarea postului 1.    Numele si prenumele titularului: ............ 2.   Denumirea postului: Contabil ...» citeste mai departe aici

  • Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoare. Ce aspecte vor verifica inspectorii fiscali

    • Date oficiale ANAF arata ca in ce priveste comertul online sau pe internet, in perioada decembrie 2013 - ianuarie 2017, inspectorii de la Antifrauda au efectuat verificari la 162 de contribuabili, identificand prejudicii cauzate bugetului de stat in valoare de 41.627.525  lei, pentru recuperarea carora au instituit 14 masuri asiguratorii, in cuantum 31.977.867  lei. In ce priveste combaterea fraudei si evaziunii fiscale in activitatea magazinelor online, Agentia Nationala ...» citeste mai departe aici

  • Decizia Guvernului: TVA zero la vanzarea de locuinte

    • Guvernul a decis sa elimine TVA-ul pentru livrarea de locuinte. In afara de operatiunile de vanzare locuinte care vor fi scutite de cota de TVA, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. De asemenea, retineti ca, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, ...» citeste mai departe aici

  • Calendar fiscal: Ce declaratii se depun la 27 februarie 2017?

    • Potrivit calendarului oficial ANAF, obligatiile fiscale declarative cu termen 27 februarie 2017 sunt urmatoarele:   - Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc conditiile prevazute la art. 47 din Legea 227/2015, pentru modificare...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Contabilul.ro: Noile afaceri vizate de ANAF, viza CECCAR 2017 si cine nu mai depune D 392

    • In ultima perioada au fost aprobate mai multe modificari in domeniul contabil si fiscal. Amintim dintre aceste noutati faptul ca magazinele online vor fi verificate mai atent de ANAF in perioada urmatoare, anuntul facut de CECCAR in atentia membrilor inactivi, categoriile de contribuabili care nu mai depun D 392A si D 392B, precum si sesiunea online ANAF care a avut ca tema Declaratia 205 si Declaratia 207. Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoar...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X