Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Organizare casierie. Derulare operatiuni de trezorerie. Cum procedam corect?

operatiuni casierietrezorerieregistrul de casaborderou de achizitii

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care are angajati agenti comerciali in diverse localitati din tara. Acestia incaseaza in numerar contravaloarea facturilor emise catre client insa predau banii la casierie odata la 2-3 zile. Inregistrarea in Registrul de casa se face pe baza borderoului de predare-primire, borderou care cuprinde chitante emise in mai multe zile. Vom vedea care este procedura corecta si ce documente trebuie intocmite in acest caz. De asemenea, stabilim cum se proceda in cazul in care agentii depun incasarile direct in banca. Exista cazuri in care incaseaza in numerar sume de pana la 5.000 lei de la acelasi client, dar in 2 zile distincte fara a fragmenta facturi insa chitantele apar pe acelasi borderou.

Procedura ideala este virarea de catre agenti in banca a incasarilor din fiecare zi si informarea Caseriei centrale despre chiatntele emise in fiecare zi si depunerile facute in banca.

Este corect si ca agentii sa va predea chitantele si banii periodic - conform procedurii interne stabilite pentru acest lucru.

Teoretic, Registrul de casa se completeaza in fiecare zi. Desigur, practic acest lucru este greu de realizat dar, conform legii , la inceputul zilei urmatoare dvs. trebuie sa aveti Registrul de casa completat pentru ziua precedenta.

Tot teoretic, agentii va vor informa la sfarsitul fiecarei zile despre totalul incasarilor numerar iar dvs. le veti inregistra in Registrul de casa , chiar daca fizic primiti rapoartele si banii dupa cateva zile.

La predarea numerarului si documentelor, se va intocmi un Borderou sau Proces verbal de predare – primire - acesta nu este un document care se inregistreaza in contabilitate, ci doar o asigurare pentru agent ca a predat intreg numerarul si documentele catre Caserie.

Pentru ca si Caseria poate fi supusa unui control, iar banii nu se afla acolo pana la sfarsitul saptamanii puteti inregistra:

- incasarile din zi : 581 = 4111 – avand la baza partea din Manualul de politici contabile a firmei in care este descris modul periodic de adunare a banilor si documentelor de la agenti
- cand banii ajung in caserie : 531 = 581 , pe baza Procesului verbal de predare-primire a documentelor si numerarului.


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


In Manualul de politici contabile al firmei dvs. trebuie sa prevedeti situatiile ce pot aparea si descrie documentele ce se vor intocmi ( in principiu Procese-verbale si Dispozitii de incasare/plata) si circuitul lor. Procedurile interne prevazute in Manual (care, desigur, nu trebuie sa contravina prevederilor legale - de exemplu cele referitoare la plafonarea incasarilor si platilor - ) au valoare de norma pentru firma dvs. si nu pot fi disputate de organele de control.

Deci in caseria dvs. trebuie sa apara inregistrate toate chitantele la data emiterii lor, nu la data borderoului , deci situatia decrisa - sume de pana la 5.000 lei de la acelasi client dar in 2 zile distincte, fara a fragmenta facturi – nu incalca Legea 70/2015 in niciun fel.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Februarie 2017


Votati articolul "Organizare casierie. Derulare operatiuni de trezorerie. Cum procedam corect?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatii de plata si declarative la vanzare apartament

Intrebare: Buna ziua

Ce obligatii declarative si de plata are o persoana fizica atunci cand vinde un apartament evaluat la suma de 80000 Eur unei personae juridice?

Acest apartament este obligatoriu sa fie vandut la valoarea inscrisa in raportul de evaluare?Poate fi vandut la o valoare mai mica?

Vanzarea nu este repetitiva.Este doar o tranzactie.

Raspuns: Daca vanzarea apartamentului este facuta de persoana fizica fara ca aceasta sa fie considerata...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Februarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

  • Inventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?

    • Persoanele juridice prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991 au obligatia de a efectua inventarierea patrimoniului cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii. Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar. Bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia as...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X