Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Impozitul pe cifra de afaceri contravine normelor UE. Cele 3 masuri fiscale care au speriat mediul de afaceri

impozitul pe cifra de afaceriimpozitul pe venitul globaltaxa de solidaritate

Masurile fiscale anuntate recent de noul Guvern au starnit reactia vehementa a mediului de afaceri care a atras atentia si asupra faptului ca impozitul pe cifra de afaceri contravine unei directive europene, fiind interzis in multe tari europene.



"Se discuta de cateva zile despre masurile fiscale anuntate de noul Guvern. Aceste masuri ridica foarte multe semne de intrebare din punct de vedere al fezabilitatii lor, dar si din punct de vedere al impactului pe care il vor determina.

A fost extrem de suprinzator pentru contribuabili, dar si pentru intreg mediul de afaceri desigur, sa constate ca Guvernul doreste niste modificari radicale ale sistemului fiscal", explica Alex Milcev, partener, liderul Departamentului de asistenta fiscală si juridica, EY Romania, intr-un comunicat recent remis Mediafax.

Conform sursei, masurile anuntate arata o schimbare majora de abordare in decursul unei foarte scurte perioade de timp. Ma refer acum, in special, la inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri, introducerea impozitului pe venitul global si introducerea taxei de solidaritate.

Aceste "masuri complet inoportune, care sunt anuntate fara sa se fi facut nicio analiza de impact" sunt prezentate pe rand de EY Romania, dupa cum urmeaza:

1. Inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri incepand cu 2018

Rationamentul pe care se bazeaza aceasta masura ar fi probabil acela ca firmele/contribuabilii incearca sa minimizeze profitul impozabil prin metode mai mult sau mai putin legale. Ceea ce nu este corect tehnic, atata vreme cat exista legislatie privind preturile de transfer care, aplicata corect, impiedica astfel de fenomene.

In momentul de fata, o astfel de impozitare pe venit se aplica doar pentru microintreprinderi. Mai mult decat atat, impozitarea in acest mod a cifrei de afaceri ar fi un caz unic in UE si vizibil in afara trendului european privind baza de impozitare consolidata comuna.

Subliniez ca impozitul pe cifra de afaceri este similar mai degraba cu TVA-ul ("sales tax") si, prin urmare, guvernul trebuie sa faca o analiza pentru a determina daca este regulamentara introducerea acestui impozit in locul celui pe profit. Exista probabilitatea ca acest impozit sa fie contrar prevederilor Directivei Europene privind TVA-ul si, prin urmare, este de asteptat sa se puna in miscare procedura de infringement din partea Comisiei Europene.


Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii


In plus, o sa fie multi perdanti in urma aplicarii acestei masuri, cum ar fi de exemplu: contribuabilii cu cifra de afaceri mare si profit mic (e.g. retail, distributie), societati in dificultati financiare care vor plati impozit chiar si fiind in pozitie de pierdere etc.

2. Introducerea taxei de solidaritate din 2018

S-a comunicat de catre Guvern ca s-a "inventat" aceasta taxa pentru cei care au venituri ce depasesc zece salarii minime pe economie. Au fost destul de multe declaratii ale Guvernului pe aceasta tema, dar nu este clar inca nici procentul, nici modul exact de calcul. Este de asteptat ca prin aceasta abatere de la cota unica (modelul care a servit bine Romaniei de peste un deceniu) sa fie generate inechitati fiscale.

O alta consecinta negativa a acestei masuri este descurajarea specialistilor talentati si de succes care au ramas pe moment in tara, dar si a celor care s-au afirmat profesional pana acum peste hotare si se gandesc sa revina in tara. in concluzie, nu este doar o problema fiscala, ci si o problema de atractivitate a tarii pentru resurse umane; si aici Guvernul transmite un mesaj contradictoriu.

3. Introducerea impozitului pe venitul global din 2018

Aceasta este o alta surpriza anuntata de noul Guvern fara nicio pregatire prealabila. in momentul de fata, legislatia fiscala, sistemul informatic al ANAF si - desigur - obisnuinta contribuabilului de ani de zile sunt bazate pe impozitarea cu cota unica. Nu este deloc clar de ce se impune aceasta modificare de sistem, care vor fi schimbarile principale si in ce fel complicatiile inerente acestei schimbari o sa merite tot efortul.

Cred ca guvernul trebuie sa fie constient ca asemenea masuri implica o schimbare radicala de politica fiscala. De asemenea, ele arata o inconsecventa a programului de guvernare in aceasta zona si induc o stare de incertitudine si impredictibilitate cum nu s-a vazut de dinainte de intrarea Romaniei in Uniunea Europeana.

In plus, consider ca este total neconstructiv si inoportun ca guvernul sa anunte modificari fiscale de anvergura, fara a se face analize prealabile ale impactului calitativ si cantitativ.

Sper, totusi, ca aceste masuri vor fi reconsiderate si ca se va renunta in cele din urma la implementarea lor.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 10 Iulie 2017


Votati articolul "Impozitul pe cifra de afaceri contravine normelor UE. Cele 3 masuri fiscale care au speriat mediul de afaceri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatie emitere bon fiscal in cazul serviciilor web, plata prin banca

Intrebare: Am un I.I. neplatitor de TVA, cod CAEN: 621 - Activitati de realizare a software-ului la comanda (software orientat client)
In general lucrez cu persoane fizice, dar mai rar si cu persoane fizice. Eu nu accept plata cash de la persoane fizice, accept doar prin banca.
Sunt obligat sa detin casa de marcat si sa emit bonuri fiscale pentru persone fizice? De multe ori nici nu ma intalnesc fata in fata cu clientul: el comanda un site, eu il fac, el plateste prin banca.

Multumesc

Raspuns: Nu sunteti obligat sa detineti casa de marcat fiscala daca incasati prin virament bancar toate...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Iulie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Contract de chirie. Care e tratamentul fiscal?

    • In analiza urmatoare, societate are incheiat un contract de inchiriere intocmit la notar cu suma 920 euro + TVA pe perioada derularii contractului. Locatarul va fi scutit de plata chiriei in cuantum de maximum 20.000 euro. Aceasta valoare de 20.000 euro reprezinta imbunatatile aduse spatiului inchiriat care la finalizarea contractului raman proprietarului. Contractul este in desfasurare de doua luni, iar societatea nu a intocmit factura de chirie. Vom vedea ce procedura se aplica. C...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse activitatilor expertilor contabili si societatilor de expertiza. Analiza zilei

    • Prin Legea 162/2017 au fost aduse modificari si completari Ordonantei Guvernului 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati. Printre altele, modificarile vizeaza lucrarile pe care expertul contabil le poate executa, in sensul completarii acestora si clarificarii celor deja prevazute de OG 65/1994.  Astfel, conform art. 6 din OG 65/1994 modificat si completat, expertul contabil poate executa, ca profesionist individual sau ca soci...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun pana la 25 iulie si ce plati se fac pana la acest termen?

    • Prin cele de mai jos, vom vedea ce declaratii fiscale se depun, dupa caz, de catre contribuabili pana la data de 25 iulie 2017 inclusiv, la unitatile fiscal-teritoriale.  Iata care sunt declaratiile pe care le vom depune pana la termenul-limita amintit: Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, sau alte termene, pentru obligatiile bugetului de stat aferente perioadei respective. Reglemen...» citeste mai departe aici

  • De la 1 august 2017 ar putea fi eliminata posibilitatea achizitionarii de produse sau servicii de la unitati protejate

    • In prezent, potrivit prevederilor art. 78 alin. (2)-(3) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati sau opteaza pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:&nb...» citeste mai departe aici

  • Impozit specific. Cum procedeaza societatile nou-infiintate?

    • In analiza urmatoare, avem ca exemplu o societate X infiintata in 2017 si care desfasoara activitate conform codului CAEN 5510, respectiv 5610 si 5630. In cursul anului 2017, conform art. 5 pct. 1 din Legea 170/2016 este platitoare de impozit pe venit microintreprindere. La data de 31.12.2017 are o cifra de afaceri de aproximativ 300.000 euro. Vom vedea daca de la 1 ianuarie 2018 societatea devine platitoare de impozit specific pentru unele activitati sau daca ramane platitoare de impozit pe ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: 25 iulie 2017 e primul termen de plata pentru impozitul specific

    • Pana la data de 25 iulie 2017 persoanele juridice obligate la plata acestui impozit trebuie sa declare si sa plateasca impozitul pe activitatile specifice pentru semestrul I al anului 2017. Suma de plata reprezinta o jumatate din impozitul specific anual, stabilit potrivit Legii 170/2016 privind impozitul specific unor activitati. Pentru contribuabilii care inceteaza sa existe in cursul anului, impozitul specific se recalculeaza in mod corespunzator, prin imparti...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X