Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Sinteza Split TVA: Noutati, aplicare de la 1 Octombrie 2017, conditii si avantaje

split tvasintezaplata defalcatasplit tva 1 octombrie

Despre Split TVA se poate scrie deja o enciclopedie si inca una de succes. De la istoric si pana la nenumaratele modificari anuntate, epopeea mecanismului de TVA defalcat continua. Ordine care azi deja ar trebui sa nu mai fie in vigoare, norme nepublicate inca, anunturi care ne pun pe ganduri (si pe jar!) - cam asa arata, pana la acest moment, saga care a transformat firmele din Romania in supraveghetorii constanti ai sistemului fiscal autohton, cu predictibilitate zero. 



Nu uitati ca de la 1 octombrie 2017 se poate opta deja pentru sistemul split TVA sau plata defalcata a TVA!

La Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, organizata recent de Rentrop & Straton, s-a explicat functionarea mecanismului de split TVA pentru firmele care aplica optional de la 1 octombrie 2017 sau de la 1 ianuarie 2018. Nu uitati ca Turneul National al acestor conferinte Totul despre Split TVA se desfasoara inca! Evenimente de informare vor avea loc in Constanta, Timisoara, Iasi si Cluj! Puteti afla detalii AICI!

La inceputul acestei saptamani in curs, ANAF a publicat Registrul persoanelor care aplica plata defalcata a TVA!

Sa vedem insa cum a aratat saptamana din punct de vedere al noutatilor despre Split TVA!

Split TVA va fi obligatoriu doar pentru companiile de stat si firmele in relatii contractuale cu statul

Conform unui amendament depus recent, incepand din 2018 plata defalcata a TVA va fi obligatorie de anul viitor doar pentru companiile de stat si firmele aflate in relatii contractuale cu statul.

Amendamentul precizeaza ca pentru celelalte firme sistemul fiind optional din 2018 si obligatoriu doar din 2019.


Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii


Sistemul va fi obligatoriu doar daca mecanismul se va dovedi functional, conform declaratiilor facute de senatorii din comisia de buget-finante, prin aprobarea unui amendament depus in acest sens, citat de Profit.ro. 

Propunerea va fi prezentata in aceasta forma plenului senatului, pentru a fi votata. 

Astfel, conform modificarilor de ultima ora, sistemul Split TVA va fi obligatoriu doar pentru urmatoarele categorii:

Aflati mai multe aici!


Un foarte bun articol explica de ce, oficial, split TVA se aplica inca si de ce firmele trebuie sa fie in continuare informate:

Nu uitati: Split TVA se aplica incepand de luni! Legea este (inca) in vigoare

Atentie: Split TVA se aplica incepand cu 1 octombrie (pentru cine a aplicat sau aplica in mod optional). Legea este inca in vigoare si isi produce efectele pana la abrogarea sau modificarea ei. Ordonanta Guvernului numarul 23/2017, publicata in Monitorul Oficial, inca nu a fost nici abrogata si nici modificata, chiar daca in Comisia Senatului s-au propus o serie de amendamente.

Asadar, pana cand nu se schimba ceva in mod oficial, ea ramane valabila. Ceea ce inseamna ca firmele care au optat sau opteaza pentru aplicarea Split TVA de la 1 octombrie vor aplica aceasta lege.
Se aplica in continuare Split TVA? 

Legea este inca in vigoare, asa ca raspunsul la aceasta intrebare este DA!

Va modifica Guvernul actuala forma a legii? 

Greu de spus. Desi Comisia de Buget Finante a propus o serie de amendamente (aplicarea Split TVA doar de catre companiile de stat si firmele care au relatii contractuale cu statul), Liviu Dragnea, seful PSD a anuntat deja ca nu este acord cu aceste amendamente. In plus, pentru ca modificarile propuse de Comisie sa intre in vigoare trebuie sa fie votate de Senat si mai apoi de Camera Deputatilor. In consecinta, va mai dura ceva vreme pana cand stim sigur ce se intampla cu aceste propuneri.

Cum se va aplica Split TVA?

Aflati mai multe aici!

La cateva zile dupa anuntarea amendamentelor, iata ce declara liderul PSD:

Dragnea, despre split TVA doar pentru firmele de stat: "E mai rea decat TVA split general"

Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat ca decizia Comisiei de Buget a Senatului, conform careia plata defalcata a TVA sa fie obligatorie de anul viitor doar pentru companiile de stat si firmele aflate in relatii contractuale cu statul, este "mai rea" decat introducerea masurii pentru toate companiile.


Desi comisia este condusa de PSD-istul Eugen Teodorovici, Liviu Dragnea este nemultumit de decizie si declara ca membrii acesteia "s-au inspirat din Italia si nu isi dau seama care sunt efectele unei astfel de masuri", sustine el.

Acesta afirma ca masura este "mai rea decat TVA split general" si adauga ironic ca "pe domnul Teodorovici probabil ca il tulbura functia foarte mult".

Aflati mai multe aici!

Nu in ultimul rand, regasiti si un articol de opinie publicat integral pe www.portalcontabilitate.ro:

OG 23/2017 privind plata defalcata a TVA. Intre A FI sau a NU FI

Potrivit art. 12 alin. (1) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative - republicata cu modificarile si completarile ulterioare legile si ordonantele emise de Guvern in baza unei legi speciale de abilitare intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, sau la o data ulterioara prevazuta in textul lor.

Astfel, in baza acestui paragraf legal, prevederile mecanismului platii defalcate a TVA, aprobat prin OG nr. 23/2017, este in vigoare, fiind publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si incepe sa-si produca efecte incepand cu data de 01 octombrie 2017 in mod optional si cu data de 01 ianuarie 2018 in mod obligatoriu.
La ora actuala, desi Comisia de buget din Senat a aprobat o modificare a aplicarii mecanismului platii defalcate a TVA, in sensul aplicarii obligatorii incepand de la data de 01 ianuarie 2018 doar pe relatia privat stat, in relatiile dintre firmele private urmand a fi optional, pentru a deveni operabila si opozabila, aceasta masura trebuie sa urmeze urmatorul curs stabilit de Constitutia Romaniei:

  • adoptarea sa in Parlamentul Romaniei prin votul majoritatii membrilor prezenti din fiecare Camera;
  • promulgarea de catre Presedintele Romaniei, in termen de cel mult 20 de zile de la primire;
  • este posibil ca, inainte de promulgare, Presedintele sa ceara Parlamentului, o singura data, reexaminarea legii;
  • daca Presedintele a cerut reexaminarea legii ori daca s-a cerut verificarea constitutionalitatii ei, promulgarea legii se face in cel mult 10 zile de la primirea legii adoptate dupa reexaminare sau de la primirea deciziei Curtii Constitutionale, prin care i s-a confirmat constitutionalitatea.;
  • dupa promulgarea legii de catre Presedintele Romaniei, publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, impreuna cu actul prin care a fost promulgata.

Asadar, modificarea prevederilor actuale ale OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA este de durata,deoarece trebuie sa parcurga circuitul legal al aprobarii ambelor camere parlamentare si promulgarii de catre Presedintele Romaniei, chiar si asa fiind pusa sub semnul intrebarii.


Cititi mai multe aici!

Va multumim si va asteptam si pe pagina noastra de Facebook, precum si in Grupul Contabililor din Romania!
 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Octombrie 2017


Votati articolul "Sinteza Split TVA: Noutati, aplicare de la 1 Octombrie 2017, conditii si avantaje":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Registrul unic de control

Intrebare: Pentru o soc. care isi va desfasura activitatea pe puncte de lucru va trebui achizitionat Registrul unic de control si pentru sediul social declarat si trecut in Certificatul de inmatriculare, chiar daca acolo nu se va desfasura nici o activitate?

Raspuns: da. Se achizitioneaza atat pentru sediul social, cat si pentru fiecare punct de lucru... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Octombrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
E o poveste de GRIM, în care un copil cu caș la gură privind la o paradă a IMPERATOR-ului observă ceea ce preaplecaţii supuși se făceau că nu văd de frica puterilor opresive al lingăirlor de la curte, așa că acel copil au strigat tatplui său în marea yarvă a paradei: Tată dară Impratul e gol! Ca așa ceva e și cu SPLIT-TVA. Rămân siderat cum de atâţia specialiști și profesioniști nu observă gogoriţa SPLIT-TVA, care in facto devoalează IMPOTENŢA ANAF în aplicarea CORECTĂ și EGALĂ a principiilor colectării taxelor și impozitelor.
Data adaugarii: 08-Oct-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • OANAF 3501/2017: Scapati de lista datornicilor cu o conditie!

    • Noile reglementari aduse de ordinul din decembrie 2017 stabileste ca persoanele juridice si fizice pot sa nu mai fie inscrise pe lista datornicilor publicata de ANAF daca indeplinesc o anumita conditie.    In acest sens, ANAF a publicat recent Ordinul nr. 3501/2017 pentru modificarea Procedurii de publicare a listelor debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante, precum si cuantumul acestor obligatii, aprob...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala din 6-10 decembrie

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei din perioada 6-10 decembrie.    1. Legea nr. 233/2017 privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 14/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice (...» citeste mai departe aici

  • Contribuabilii vor avea posibilitatea actualizarii online a mentiunilor privind vectorul fiscal

    • De la 1 ianuarie 2018, contribuabilii vor avea posibilitatea de modificare prin intermediul Internetului a categoriilor de obligatii fiscale declarative care sunt inscrise in vectorul fiscal, cu exceptia inregistrarii in scopuri de TVA. Declararea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a mentiunilor privind vectorul fiscal se va face de catre toate categoriile de contribuabili prin completarea ...» citeste mai departe aici

  • Lichidare voluntara. Arhivare documente. Cum procedam cu registrele contabile?

    • In analiza de mai jos, stabilim ce se intampla cu registrele contabile in cazul in care o societate a parcurs etapele de lichidare voluntara urmata de dizolvare si radiere. De asemenea, vom vedea daca trebuie predate toate registrele si documentele aferente din ultimii 10 ani precum si situatiile financiare la arhivele statului sau daca exista si alta optiune. Iata raspunsul specialistului: Cu privire la arhivarea documentelor Ordinul 2634/2015 prevede:&nbs...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X