Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?

Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?
declaratia 010retragerea din evidenta platitorilor de TVAtva la incasare

In analiza de mai jos, vom vedea cum va proceda o societate comerciata platitoare de TVA trimestrial care doreste retragerea optionala din evidenta de platitori de TVA incepand cu anul 2018.

Iata raspunsul specialistului:

Pentru retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA, aveti obligatia completarii si depunerii la organul fiscal a formularului cod 096 „Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA" pana pe data de 10 a lunii urmatoare perioadei fiscale de raportare si a declaratiei de mentiuni 010.

Daca societatea are perioada fiscala pentru TVA, trimestrul calendaristic, documentele pentru iesirea din evidenta platitorilor de TVA, trebuie depuse la organul fiscal, pana pe data de 10 Ianuarie 2018.

Formularele cod 010 si cod 096 trebuie insotite de balanta sintetica din care sa rezulte veniturile care au stat la baza determinarii cifrei de afaceri, inscrise in formulare.

In prezent, optiunea se formuleaza numai in situatia in care cifra de afaceri din anul precedent si cifra de afaceri realizata in anul in curs pana la data solicitarii nu a depasit plafonul de scutire de 220.000 lei (65.000 euro x 3.3817).
Solutionarea cererii se efectueaza cel tarziu pana la sfarsitul lunii in care cererea a fost depusa, anularea inregistrarii fiind valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA.

Scoaterea din evidentele platitorilor de TVA este confirmata prin emiterea de catre organul fiscal competent a "Deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art. 310 din Codul fiscal", cod 14.13.02.60/096.


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii



Comunicarea deciziei catre persoana impozabila care a solicitat anularea este urmata de radierea inregistrarii in:
- Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA;
- Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare;

In situatia in care comunicarea a avut loc pana la data de 31 Ianuarie 2018, de exemplu societatea are obligatia de a depune ultimul decont de TVA cod 300 pana pe data de 25 Februarie 2018 (decontul lunii Ianuarie 2018, conform prevederilor de la art. 316 alin. (13) din Codul fiscal. De asemenea, pentru aceiasi perioada, societatea trebuie sa depuna/transmita la organul fiscal competent declaratia informativa cod 394 si cod 390 (daca este cazul).

Deci, prin decontul de TVA aferent lunii Ianuarie 2018 (chiar daca perioada fiscala pentru TVA, a fost trimestrul calendaristic), societatea comerciala trebuie sa raporteze, conform evidentei fiscale organizate pe baza jurnalului pentru vanzari si a jurnalului pentru cumparari urmatoarele operatiuni realizate in calitate de platitoare de TVA:

- livrari de bunuri si prestari de servicii realizate, facturate;
- achizitii de bunuri si prestari de servicii pentru care a primit facturi;
- ajustarea sumei TVA deduse, ajustare efectuata conform urmatoarelor prevederi legale:
- pentru materialele si serviciile neconsumate, inclusiv pentru investitiile in curs de executie, conform prevederilor art.304 "Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital" alin. (1) lit. c) "persoana impozabila isi pierde dreptul de deducere a taxei pentru bunurile mobile nelivrate si serviciile neutilizate la momentul pierderii dreptului de deducere." si punctul 78 din normele de aplicare.

- pentru bunuri de capital si investitii in curs de executie evidentiate in debitul contului 231: art. 305"Ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital" si punctul 79 din normele de aplicare. Pentru bunurile de capital, ajustarea se efectueaza pentru perioada de ajustare ramasa la momentul solicitarii scoaterii din evidenta platitorilor de TVA, in cadrul perioadei de ajustare de 5 ani sau de 20 ani.

Suma de plata in favoarea statului inregistrata prin articolul contabil:
635 = 4426

se declara in decontul 300 la randul 30 regularizari taxa dedusa, cu semnul minus sau la randul 31 denumit "Ajustari conform pro-rata/ajustari pentru bunurile de capital" daca ajustarea se efectueaza conform prevederilor art. 305 din Codul fiscal, pentru bunuri de capital.

Suma TVA colectata neexigibila la momentul emiterii care devine exigibila prin incasare dupa iesirea din evidenta platitorilor de TVA, se achita bugetului de stat si se raporteaza prin formularul cod 311.

Declaratia se depune pana la 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei potrivit sistemului TVA la incasare, pentru livrari de bunuri/prestari de servicii efectuate inainte de anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Exigibilitatea intervine la data incasarii. Declaratia se depune la organul fiscal competent , fie direct la registratura, fie la posta, prin scrisoare recomandata. Suma declarata trebuie virata bugetului de stat pana la termenul de depunere a declaratiei cod 311.

In ceea ce priveste suma TVA deductibila neexigibila, TVA se deduce la data platii facturilor conform prevederilor de la pct. 67 alin. (12) din Normele metodologice si se raporteaza prin declaratia cod 307. Declaratia se depune pana la 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit exigibilitatea taxei potrivit sistemului TVA la incasare.

Consiliul Uniunii Europene a aprobat o noua derogare Romaniei, astfel ca, intre 2018 si 2020, plafonul pana la care firmele vor fi scutite de obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA (sau vor putea iesi din evidenta platitorilor de TVA) va fi de 300.000 de lei (88.500 euro x 3.3817), majorat de la 220.000 de lei. Pana in prezent aceasta masura nu a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei.

Consulta Codul Fiscal aici >>>

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 010retragerea din evidenta platitorilor de TVAtva la incasare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Decembrie 2017


Votati articolul "Retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA. Ce tratament fiscal si contabil se aplica?":
Rating:

Nota: 3.79 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Act care sa confirme plata sumei datorata ?

Intrebare: Buna ziua !

Va rog frumos sa imi dati un sfat cum ar trebui sa procedeze institutia
in urmatorul caz:

- institutia a data in judecata un fost salariat
- salariatul a avut de restituit o suma de bani
reprezentand drepturi salariale primite in plus
- salariatul a depus la sediul institutiei noastre un Angajament de plata
prin care si-a luat angajamentul ca plateste
acea suma de bani in mai multe rate
- salariatul a achitat toata suma

Acum, fostul salariat cere un Act
din care sa rezulte ca a achitat intreaga suma datorata.

Va rog frumos sa imi spuneti:
1. - ce Act va trebui sa intocmeasca institutia ?
2. - cine va trebui sa faca acel Act
prin care sa se confirme ca fostul salariat
a achitat intreaga suma ? - juristul sau contabilul institutiei ?
3. - daca instanta a obligat ca salariatul sa achite
suma actualizata cu indicii de inflatie
incepand cu data introducerii actiunii in instanta
pana la data platii efectiive,
cine va trebui sa calculeze suma totala ?

Raspuns: Salariatul nu mai este angajatul institutiei din anul 2015. Daca i se intocmeste Nota de lichidare...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Decembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X