email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce acte sunt necesare pentru a deveni consultant fiscal

consultant fiscalactedocumente

 

Problema
Care sunt documentele, termenul, taxele pentru inregistrarea la camera consultantilor fiscali in vederea depunerii declaratiei 101 pe anul 2009, avand in vedere ca expertul contabil al societatii are studii superioare, dar nu are diploma de consilier fiscal? Ce trebuie facut pentru a intra in legalitate? Ce activitati nu are voie sa desfasoare societatea de contabilitate daca este inscrisa doar la corpul expertilor contabili? Celelalte declaratii le poate intocmi si depune societatea in numele clientilor?

Solutie
Desfasurarea activitatii de consultanta fiscala este reglementata de O.U.G. nr. 71/2001 care prevede urmatoarele:

CAPITOLUL I
Consultanta si consultantul fiscal

Art. 1. – Prezenta ordonanta constituie cadrul juridic privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala ca activitate independenta, de catre persoanele care au dobandit aceasta calitate.

Art. 2. – Exercitarea independenta a calitatii de consultant fiscal se realizeaza numai pe baza raporturilor juridice civile si comerciale cu persoanele fizice sau juridice carora le acorda consultanta si fata de care acesta nu are niciun fel de interese materiale directe sau indirecte, cu exceptia onorariilor cuvenite pentru munca prestata in aceasta calitate.

Art. 3. – Activitatea de consultanta fiscala consta in acordarea de asistenta de specialitate la intocmirea declaratiilor de impozite si taxe, in alte probleme fiscale si creante bugetare, cum sunt: amenzi, penalitati si majorari, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, precum si de reprezentare in fata organelor fiscale.

CAPITOLUL II
Reguli de atribuire a calitatii de consultant fiscal:

Art. 4. – Pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal candidatii, persoane fizice, trebuie sa indeplineasca in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) sa fie licentiati ai unei facultati cu profil economic si/sau juridic;
b) sa aiba o experienta de minimum 5 ani in una dintre urmatoarele activitati: elaborarea si aplicarea legislatiei fiscale, administrarea si colectarea veniturilor publice, controlul fiscal, solutionarea contestatiilor, elaborarea
si aplicarea reglementarilor contabile, precum si activitatea financiarcontabila;
c) sa nu aiba antecedente penale;
d) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
e) sa promoveze examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.

Art. 5. – (1) La depunerea documentelor care atesta indeplinirea conditiilor prevazute la art. 4 lit. a)-d), candidatul plateste in contul Ministerului Finantelor Publice o taxa pentru inscrierea la examen. Nivelul taxei se stabileste anual prin ordin al ministrului finantelor publice, in functie de costurile necesare organizarii examenului.

Art. 6. – (1) Examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal se organizeaza de Ministerul Finantelor Publice, in baza unui regulament aprobat prin ordin al ministrului finantelor publice.

(2) Examenul consta in sustinerea unei probe scrise si a unei probe orale. Materiile de examinare pentru cele doua probe sunt urmatoarele:
– legislatie fiscala;
– fiscalitate internationala;
– managementul si contabilitatea intreprinderii;
– elemente de drept financiar si fiscal.

Art. 7. – Dupa sustinerea si promovarea examenului, Ministerul Finantelor Publice elibereaza candidatilor un certificat de atestare.

Art. 8. – Persoana care a obtinut certificatul eliberat de Ministerul Finantelor Publice se va inregistra la Camera consultantilor fiscali si i se va elibera carnetul profesional, care ii permite exercitarea profesiei si utilizarea titlului de consultant fiscal.

Art. 9. – (1) Consultantii fiscali se pot organiza si in societati comerciale care au in obiectul de activitate consultanta fiscala.
(2) Pentru exercitarea activitatii de consultanta fiscala, societatile comerciale mentionate la alineatul precedent trebuie sa fie autorizate in prealabil de Camera consultantilor fiscali.

|n vederea obtinerii autorizatiei, acestea platesc o taxa in contul Camerei.
Cuantumul taxei de autorizare se stabileste de Camera.

Asa cum se observa, o firma de contabilitate nu poate sa se autorizeze la Camera Consultantilor Fiscali fara a avea in actionariatulmajoritar un consultant fiscal atestat conform legislatiei prezentate mai sus.

Data examenului este stabilita prin Hotararea Consiliului Superior al Camerei Consultantilor Fiscali.

Taxele si cotizatiile pentru inregistrarea la Camera Consultantilor Fiscali sunt:

1. Persoane fizice

a) Taxa de inscriere la examen este de 500 lei incepand cu data de 01.10.2007 conformHotararii 2/2007 a Consiliului Superior al Camerei Consultantilor Fiscali si se plateste in contul RO36BTRL04101202D58602XX, deschis la Banca Transilvania – Sucursala Lipscani pe numele Camerei Consultantilor Fiscali

b) Taxa de inscriere in evidenta Camerei 1.000 lei

c) Cotizatia fixa pentru consultantii fiscali activi 210 lei

d) Cotizatia fixa pentru consultantii fiscali inactivi 70 lei

e) Cotizatia variabila – din cifra de afaceri 0,35%.

2. Societati Comerciale de Consultanta Fiscala
a) Taxa de autorizare 2.000 lei
b) Cotizatia fixa 350 lei
c) Cotizatia variabila:
– la o cifra de afaceri de pana la 100.000 euro, cota este de 0,35 %
– la o cifra de afaceri cuprinsa intre 100.001-1.000.000 euro, cota este de 0,7 %;
– la o cifra de afaceri ce depaseste 1.000.000 euro, cota este de 1,05.

Activitatea pe care o poate desfasura o societate de contabilitate este reglementata de Regulamentul Corpului Expertilor Contabili Autorizati din Romania. O societate de contabilitate poate intocmi si depune toate declaratiile reglementate de Codul fiscal si legislatia in vigoare daca aceasta este imputernicita de clienti in acest sens iar imputernicirea este inregistrata la Administratia Financiara.

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
consultant fiscalactedocumente


Data aparitiei: 05 Februarie 2010

Votati articolul "Ce acte sunt necesare pentru a deveni consultant fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X