Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ghidul fiscal ANAF: Toate obligatiile persoanelor fizice care realizeaza venituri comerciale

decont de taxaghidul fiscalANAFvenituri comercialeOUG 28/1999aparate marcat


Regasiti, prin cele ce urmeaza, un ghid fiscal elaborat de ANAF cu privire la persoanele fizice care realizeaza venituri comerciale. Acest document reprezinta un indrumar atat pentru persoanele fizice autorizate (PFA), cat si de cei care vor sa se autorizeze.

Contribuabilii persoane fizice care realizeaza venituri comerciale au obligatia sa se inregistreze la organul fiscal competent, sa le declare si sa plateasca impozite, taxe, contributii si alte sume la bugetul general consolidat.

1. Definitii

• Activitate economica - activitatea agricola, industriala, comerciala, desfasurata pentru obtinerea unor bunuri sau servicii a caror valoare poate fi exprimata in bani si care sunt destinate vanzarii ori schimbului pe pietele organizate sau unor beneficiari determinati ori determinabili, in scopul obtinerii unui profit;
• intreprindere individuala - intreprinderea economica, fara personalitate juridica, organizata de un intreprinzator persoana fizica;
• intreprindere familiala - intreprinderea economica, fara personalitate juridica, organizata de un intreprinzator persoana fizica impreuna cu familia sa;
• Persoana fizica autorizata - persoana fizica autorizata sa desfasoare orice forma de activitate economica permisa de lege, folosind in principal forta sa de munca;
• Codul CAEN - Clasificarea activitatilor din economia nationala, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, cu modificarile ulterioare;
Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018


• Asociere fara personalitate juridica - orice asociere in participatiune, grup de interes economic, societate civila sau alta entitate care nu este o persoana impozabila distincta, in intelesul impozitului pe venit si pe profit, conform normelor emise in aplicare;
• Venituri comerciale - sunt venituri din activitati independente si cuprind veniturile din fapte de comert ale contribuabililor, din prestari de servicii, altele decat cele din profesii libere, precum si din practicarea unei meserii.

2. Inregistrarea fiscala

Persoanele fizice care intentioneaza sa desfasoare o activitate economica ca persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si familiale sunt obligate sa se inregistreze si sa se autorizeze la Oficiile Registrului Comertului. Ca urmare a inregistrarii si autorizarii, Oficiile Registrului Comertului atribuie contribuabililor codul unic de inregistrare.

3. Depunerea declaratiei privind venitul estimat

Contribuabilii care incep o activitate in cursul anului fiscal sunt obligati sa depuna la organul fiscal competent declaratia privind venitul estimat/norma de venit, prin care estimeaza veniturile si cheltuielile ce se vor realiza pentru anul fiscal.
Obligatia depunerii declaratiilor privind venitul estimat/norma de venit revine atat contribuabililor care determina venitul net in sistem real si desfasoara activitatea in mod individual sau in cadrul unei intreprinderi familiale, cat si contribuabililor pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit.

Declaratia se depune la organul fiscal competent, astfel:

    in termen de 15 zile de la data inceperii activitatii, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente;
    pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente impuse pe baza de norme de venit si care in anul fiscal anterior au inregistrat un venit brut anual mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro, si care au obligatia determinarii venitului net anual in sistem real, incepand cu anul fiscal urmator;
    pana la data de 25 mai a anului de impunere, odata cu declaratia privind venitul realizat, in cazul contribuabililor care, in anul anterior, au realizat pierderi si cei care, au realizat venituri pe perioade mai mici decat anul fiscal, precum si cei care, din motive obiective , estimeaza ca vor realiza venituri care difera cu cel putin 20% fata de anul fiscal anterior;
    pana la data de 31 ianuarie inclusiv, in cazul contribuabililor care au desfasurat activitati impuse pe baza de norme de venit si care solicita trecerea pentru anul fiscal urmator la impunerea in sistem real precum si cei care au desfasurat activitati impuse in sistem real si solicita impunerea pe baza normelor de venit.

4. Stabilirea obligatiilor privind platile anticipate de impozit

Pentru stabilirea platilor anticipate, organul fiscal va lua ca baza de calcul venitul anual estimat, in toate situatiile in care a fost depusa o declaratie privind venitul estimat/norma de venit pentru anul curent, sau venitul net din declaratia privind venitul realizat pentru anul fiscal precedent, dupa caz.
La stabilirea platilor anticipate se utilizeaza cota de impozit de 16%.

Platile anticipate se stabilesc de organul fiscal competent pe fiecare sursa de venit, , prin emiterea unei decizii care se comunica contribuabililor, potrivit legii.

in cazul contribuabilior care au desfasurat activitate in anul precedent, iar stabilirea platilor anticipate se face dupa expirarea termenelor de plata, contribuabilii au obligatia efectuarii platilor anticipate la nivelul sumei datorate pentru ultimul termen de plata al anului precedent. Diferenta dintre impozitul anual calculat asupra venitului net realizat in anul precedent si suma reprezentand plati anticipate datorate de contribuabil la nivelul trimestrului IV din anul anterior se repartizeaza pe termenele de plata urmatoare din cadrul anului fiscal.
Pentru declaratiile privind venitul estimat/norma de venit depuse in luna decembrie nu se mai stabilesc plati anticipate, venitul net aferent perioadei pana la sfarsitul anului urmand sa fie supus impozitarii potrivit deciziei de impunere emise pe baza declaratiei privind venitul realizat.
Platile anticipate se efectueaza in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru, potrivit Deciziei de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit, emisa de organul fiscal.

5. Reguli pentru stabilirea venitului net din activitati independente

Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati comerciale, pot opta prin intermediul declaratiei privind venitul estimat/norma de venit asupra modalitatii de stabilire a venitului net, repectiv pe baza normelor de venit de la locul desfasurarii activitatii sau pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla.

Determinarea venitului net pe baza normelor de venit se poate face doar in cazul desfasurarii unor activitati care sunt cuprinse in Nomenclatorul activitatilor independente pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit, activitati desfasurate de contribuabilii care realizeaza venituri comerciale.
Contribuabilii care incep o activitate impusa pe baza de norme de venit si opteaza pentru determinarea venitului net in sistem real vor depune declaratia privind venitul estimat/norma de venit in termen de 15 zile de la producerea evenimentului, completata corespunzator.
Contribuabilii care au desfasurat activitati impuse pe baza de norme de venit si care solicita trecerea pentru anul fiscal urmator la impunerea in sistem real vor depune declaratia privind venitul estimat/norma de venit pana la data de 31 ianuarie, completata corespunzator.
Optiunea de a determina venitul net pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla este obligatorie pentru contribuabil pe o perioada de 2 ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada daca contribuabilul nu solicita revenirea la sistemul anterior, prin completarea corespunzatoare a declaratiei privind venitul estimat/norma de venit si depunerea formularului la organul fiscal competent pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului urmator expirarii perioadei de 2 ani.
in cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate pe baza normelor de venit si o alta activitate independenta, venitul net anual se determina pe baza contabilitatii in partida simpla.
Contribuabilii pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit si care in anul fiscal anterior au inregistrat un venit brut anual mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro, incepand cu anul fiscal urmator, au obligatia determinarii venitului net anual in sistem real. Aceasta categorie de contribuabili are obligatia sa completeze corespunzator si sa depuna declaratia privind venitul estimat/norma de venit pana la data de 31 ianuarie inclusiv.
Cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea echivalentului in lei al sumei de 100.000 euro este cursul de schimb mediu anual comunicat de Banca Nationala a Romaniei, la sfarsitul anului fiscal.

6. Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit

Normelor de venit se stabilesc si se publica, anual, in cursul trimestrului IV al anului anterior celui in care urmeaza a se aplica.

Daca un contribuabil desfasoara doua sau mai multe activitati care genereaza venituri comerciale, venitul net din aceste activitati se stabileste prin insumarea nivelului normelor de venit corespunzatoare fiecarei activitati.
Contribuabilii care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit au obligatia sa completeze numai partea din Registrul-jurnal de incasari si plati referitoare la incasari, potrivit reglementarilor contabile elaborate in acest scop.
in cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate independenta, care genereaza venituri comerciale, pe perioade mai mici decat anul calendaristic, norma de venit aferenta acelei activitati se corecteaza astfel incat sa reflecte perioada de an calendaristic in care a fost desfasurata activitatea respectiva.

7. Stabilirea venitului net anual in sistem real, registre contabile

Venitul net in sistem real se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
Contribuabilii care obtin venituri comerciale sunt obligati sa organizeze si sa conduca contabilitate in partida simpla, cu respectarea reglementarilor in vigoare privind evidenta contabila, si sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de legislatia in materie.

Registrul-jurnal de incasari si plati si Registrul-inventar au regim de inregistrare la organele fiscale. Acestea se numeroteaza, se snuruiesc si se parafeaza inainte de depunerea lor la organele fiscale pentru inregistrare.
Evidenta taxei pe valoarea adaugata colectate se tine cu ajutorul Jurnalului pentru vanzari. in acest jurnal se inregistreaza pe baza de documente (facturi fiscale, bonuri de comanda-chitanta etc.) valoarea bunurilor livrate si/sau a serviciilor prestate si taxa pe valoarea adaugata aferenta.
Evidenta taxei pe valoarea adaugata deductibile se tine cu ajutorul Jurnalului pentru cumparari. in acest jurnal se inregistreaza pe baza de documente (facturi fiscale, bonuri de comanda-chitanta, monetare etc.) valoarea cumpararilor de bunuri si/sau a serviciilor prestate de terti si taxa pe valoarea adaugata aferenta.

Contribuabilii, persoane fzice pot detine registrul unic de control in functie de optiunea acestora.

8. Contributiile sociale obligatorii

Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati comerciale au obligatia de a plati contributii sociale obligatorii la bugetul general consolidat.

8.1. Contributiile de asigurari sociale

Declararea veniturilor pentru stabilirea contributiilor de asigurari sociale se realizeaza prin completarea si depunerea formularului 600 - Declaratia privind venitul asigurat la sistemul public de pensii.

Venitul declarat constituie baza lunara de calcul pentru stabilirea obligatiilor lunare de plata reprezentand contributie de asigurari sociale, pe care contribuabilii sunt obligati sa le efectueze in cursul anului, ca plati anticipate. Plata se efectueaza trimestrial, in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.

Formularul 600 se depune anual, pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale.
in cazul in care contribuabilii incep o activitate in cursul anului, au obligatia completarii si depunerii formualrului in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului.
in urma depunerii formularului 600, organul fiscal, stabileste prin decizie de impunere, obligatiile anuale de plata privind contributiile sociale.

Contribuabilii al caror venit ramas dupa deducerea din venitul total realizat a cheltuielilor efectuate in scopul realizarii acestui venit, este sub 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, nu datoreaza contributie de asigurari sociale.
Stabilirea obligatiilor anuale de plata privind contributiile sociale se realizeaza de catre organul fiscal competent, prin decizia de impunere.

8.2. Contributiile de asigurari sociale de sanatate

Declararea veniturilor pentru stabilirea contributiilor de asigurari sociale de sanatate se realizeaza prin depunerea declaratiei de venit estimat/norma de venit, sau a declaratiei privind venitul realizat. Platile anticipate se stabilesc de organul fiscal competent, prin decizie de impunere, iar plata se efectueaza trimestrial, in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.
Stabilirea obligatiilor anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate, se realizeaza de catre organul fiscal competent, prin decizia de impunere.

Organul fiscal competent regularizeaza sumele datorate cu titlu de plati anticipate, si efectueaza incadrarea in plafoanele prevazute de lege.

Plata contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita prin decizia de impunere anuala se efectueaza in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei.

Contributiile sociale datorate de persoanele fizice potrivit prevederilor Codului fiscal se achita la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale in raza carora se afla adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu.

8.3. Exceptii

Persoanele care realizeaza venituri comerciale si care obtin in acelasi timp venituri
din salarii sau asimilate salariilor si orice alte venituri din desfasurarea unei activitati dependente, venituri din pensii si venituri sub forma indemnizatiilor de somaj, asigurate in sistemul public de pensii, persoanele asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public de pensii, precum si persoanele care au calitatea de pensionari ai acestor sisteme, nu datoreaza contributia de asigurari sociale pentru veniturile comerciale.

9. Declaratia privind venitul realizat

Contribuabilii care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri din activitati independente determinate in sistem real, au obligatia de a depune "Declaratia privind veniturile realizate din Romania" la organul fiscal competent, pentru fiecare an fiscal, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.

Declaratia privind venitul realizat se completeaza pentru fiecare sursa si categorie de venit. Pentru veniturile realizate dintr-o forma de asociere, venitul declarat va fi venitul net/pierderea distribuita/distribuita din asociere.

Declaratiile vor cuprinde veniturile si cheltuielile aferente anului fiscal curent, pentru perioada in care contribuabilii au avut domiciliul in Romania.

Nu se depune declarata privind venitul realizat in cazul veniturilor determinate pe baza de norme de venit, cu exceptia contribuabililor care au depus declaratii privind venitul estimat/ norma de venit in luna decembrie si pentru care nu s-au stabilit plati anticipate.

10. Impozitul anual datorat

Impozitul anual datorat se stabileste de organul fiscal competent pe baza declaratiei privind venitul realizat, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net anual impozabil.

Venitul net anual impozabil se stabileste pe fiecare sursa din categoriile de venituri prin deducerea din venitul net anual a pierderilor fiscale reportate.

Impozitul anual datorat se inscrie in decizia de impunere.
Diferentele de impozit ramase de achitat conform deciziei de impunere anuale se platesc in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere, perioada pentru care nu se calculeaza si nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere.

11. Obligatii in cazul asocierilor fara personalitate juridica (intreprinderilor familiale)

11.1. Dispozitii generale

in cazul unei asocieri fara personalitate juridica, veniturile si cheltuielile inregistrate se atribuie fiecarui asociat, corespunzator cotei de participare in asociere.

11.2. Depunerea declaratiei privind venitul estimat

In cazul in care activitatea se desfasoara in cadrul unor asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri comerciale, si incep activitatea in cursul anului, contribuabilii au obligatia depunerii la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea, "Declaratiei privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica si entitatile supuse regimului transparentei fiscale" - formularul 223.

Asocierile in cadrul carora se obtin venituri de natura celor mai sus mentionate, din mai multe surse, depun cate o declaratie estimativa pentru fiecare sursa, respectiv pentru fiecare categorie de venit.
Declaratia se completeaza si se depune de catre asociatul desemnat prin contractul de asociere sa raspunda de indeplinirea obligatiilor asocierii fata de autoritatile publice, inscriind cu majuscule, citet si corect toate datele prevazute in formular. Declaratia se depune in format hartie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Declaratia se depune la organul fiscal competent, astfel:

-    in termen de 15 zile de la data inceperii activitatii, in cazul asocierilor care incep o activitate in cursul anului fiscal;
-    pana la data de 25 mai a anului de impunere, odata cu declaratia privind venitul realizat, in cazul asocierilor care, in anul anterior, au realizat pierderi si al celor care au realizat venituri pe perioade mai mici decat anul fiscal, precum si al celor care, din motive obiective, estimeaza ca vor realiza venituri care difera cu cel putin 20% fata de anul fiscal anterior.

In aceste situatii, fiecare membru din cadrul asocierii fara personalitate juridica va depune la organul fiscal pe raza caruia isi au domiciliul fiscal "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" - formularul 220, conform punctului 2.

11.3. Depunerea declaratiei privind venitul realizat

Declaratie anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale - formularul 204, se completeaza si se depune pentru asocierile fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice, in cadrul carora se realizeaza venituri din activitati independente, inclusiv din activitati adiacente, pentru care venitul net se determina in sistem real.

Declaratia se depune de catre asociatul desemnat prin contract sa raspunda pentru indeplinirea obligatiilor asocierii fata de autoritatile publice, pana la data de 15 martie a anului urmator celui de raportare.

Fiecare membru din cadrul asocierii fara personalitate juridica va depune la organul fiscal pe raza caruia isi au domiciliul fiscal "Declaratia privind venitul realizat" - formularul 200, conform punctului 9.

Declaratia nu se depune pentru asocierile fara personalitate juridica pentru care venitul net anual se determina pe baza normelor de venit.

12. Taxa pe valoare adaugata

Contribuabilii care realizeaza venituri comerciale se inregistreaza in scopuri de TVA in urmatoarele situatii:

    Prin optiune;
    Prin depasirea plafonului de scutire de 220.000 lei prevazut in Codul fiscal.

In vederea inregistrarii la infiintare in scopuri de TVA, contribuabilii isi vor exercita aceasta optiune la Oficiile Registrului Comertului iar ulterior, vor depune la organul fiscal pe raza caruia isi desfasoara activitatea:

    "Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice romane (formularul 070) completand in mod corespunzator rubrica "Date privind vectorul fiscal", sectiunea TVA - in situatia in care activitatea se defasoara in mod individual;
    "Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica,, - formularul 010 - in situatia in care activitatea se desfasoara in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica.

In urma analizei informatiilor cuprinse in declaratia fiscala si in documentele anexate acestei declaratii, organul fiscal emite "Decizia privind inregistrarea in scopuri de TVA" potrivit prevederilor din Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare precum si codul de inregistrare fiscala in scopuri de taxa pe valoare adaugata, dupa caz.

Contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA, au obligatia sa depuna la organul fiscal competent, la termenele prevazute de lege urmatoarele declaratii fiscale, dupa caz:

    Decont de taxa pe valoarea adaugata (formularul 300) - lunar/trimestrial;
    Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national (formularul 394) - lunar/trimestrial;
    Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul … (formularul 392A) - anual;
    precum si alte declaratii fiscale prevazute de lege, in functie de situatia specifica.

13. Indeplinirea obligatiilor de plata

Contribuabilii isi pot indeplini obligatiile de plata reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat in conturile deschise la Trezoreria Statului pe raza caruia acestia isi au domiciliul fiscal, in numerar, prin virament bancar sau mandat postal.

14. Aparate de marcat electronice fiscale

Contribuabilii care obtin venituri comerciale, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Acestia, au obligatia de a emite bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si de a le preda clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala.
Obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ia nastere de la data inceperii activitatilor comerciale desfasurate in fiecare locatie.
Pana la repunerea in functiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru, special intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita facturi fiscale pentru respectivele operatiuni, la cererea clientului.
Sunt exceptati de la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale:

    comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;
    serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
    efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte.

15. Contraventii/Sanctiuni

Nedepunerea la termenele prevazute de lege a formularelor:

    010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica;
    070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere;

constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice/asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.

Nedepunerea la termenele prevazute de lege a formularelor:

    220 - Declaratia privind venitul estimat/norma de venit, 200 - Declaratie privind veniturile realizate din Romania, 600 - Declaratie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, se sanctioneaza, cu amenda de la 50 lei la 500 lei.
    392A - Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul …; se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei;

Nedepunerea la termenele prevazute de lege a formularului 394 - Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2000 lei la 3500 lei.

Contraventiile si sanctiunile referitoare la nerespectarea obligatiilor in ceea ce priveste casele de marcat, sunt prevazute in OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si a Normelor de aplicare a acesteia (Hotararea Guvernului nr. 479/2003 cu modificarile si completarile ulterioare).

Informatii detaliate se pot obtine:

-    accesand pagina de Internet a ANAF;
-    birourile de servicii pentru contribuabili din cadrul organelor fiscale teritoriale.




Sursa: ANAF




Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
decont de taxaghidul fiscalANAFvenituri comercialeOUG 28/1999aparate marcat

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Septembrie 2014


Votati articolul "Ghidul fiscal ANAF: Toate obligatiile persoanelor fizice care realizeaza venituri comerciale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Angajati

Intrebare: Buna ziua.Am un angajat incadrat cu 8 ore/zi.In conditiile in care lucreaza 6 sau 7 ore/zi si diferenta pana la 8 ore lucreaza sambata sau duminica trebuie sa-i acord o zi libera ?.Mentionez ca pentru orele lucrate in weekend se acorda un spor la salariu de 5%.
Multumesc!

Raspuns: CODUL MUNCII din 24 ianuarie 2003 Legea nr. 53 din 24 ianuarie 2003 - REPUBLICARE* SEC??IUNEA 2:...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Septembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Decontarea transportului. Care sunt documentele justificative?

    • Multe societati au nelamuriri in ceea de priveste decontarea transportului efectuat de salariati cu masina proprie pentru deplasarea la si de la locul de munca. Expertul nostru ne va ajuta sa aflam care sunt documentele justificative ce stau la baza decontului lunar si cat este deductibil din punct de vedere fiscal la calculul impozitului pe profit.   Documentele justificative pentru decontarea transportului: raspunsul specialistului...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Schimbare MARE in sistemul ajutoarelor sociale. De cand intra in vigoare?

    • Ordonanta de urgenta nr. 96/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 963 din 14 noiembrie 2018. Prin Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificarile ulterioare, a fost instituit un nou beneficiu de asistenta sociala prin consolidarea ajutorului social, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuint...» citeste mai departe aici

  • Stii cum se aplica noua cota de TVA? Toate dificultatile majore explicate pentru contabili

    • Incepand cu data de 1 noiembrie, se aplica cota de 5% pentru servicii de cazare, restaurant si catering si utilizarea facilitatilor sportive prin O.U.G. nr. 89/2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 854 din 9 octombrie 2018. Nici nu a intrat bine in vigoare legea ca contabilii deja au inceput sa se confrunte cu primele capcane ale ei. Una dintre cele mai mari dificultati are legatura cu modul in care se aplica TVA-ul pentru preparatele servite la restaurant si cel...» citeste mai departe aici

  • Proiect de lege privind emiterea de moneda electronica, in dezbatere la MFP

    • MFP (Ministrul Finantelor Publice) a publicat marti, in dezbatere publica, un proiect de lege privind emiterea de moneda electronica. Activitatea de emitere de moneda electronica este reglementata la nivelul Uniunii Europene prin Directiva 2009/110/CE privind accesul la activitate, desfasurarea si supravegherea prudentia...» citeste mai departe aici

  • Compact S, casa de marcat de dimensiunea unui telefon mobil

    • Daca aveti o afacere si inca nu ati schimbat vechea casa de marcat cu noul model cu jurnal electronic, ar trebui sa va grabiti pentru ca amenzile pentru nerespectarea noilor reglementari sunt intre 8.000 si 10.000 lei. Cele mai multe companii cauta un dispozitiv fiscal portabil care sa nu ocupe prea mult spatiu, dar sa aiba dotari tehnice de ultima ora. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016