Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Registrul Operatorilor Intracomunitari

ANAF reaminteste contribuabililor persoane impozabile si persoane juridice neimpozabile, care desfasoara operatiuni intracomunitare, ca trebuie sa solicite organelor fiscale competente inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari, inainte de efectuarea respectivelor operatiuni.

Obligatie

Operatiunile intracomunitare pentru care este obligatorie inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari sunt:

- livrari intracomunitare de bunuri care au locul in Romania si care sunt scutite de taxa potrivit prevederilor art. 143 alin. (2) lit. a) si d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (CF);

- livrari ulterioare de bunuri efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare care se declara drept livrari intracomunitare cu cod T in Romania;

- prestari de servicii intracomunitare efectuate de persoane impozabile stabilite in Romania in beneficiul unor persoane impozabile stabilite in Comunitate, altele decat cele scutite de taxa pe valoarea adaugata (TVA) in statul membru in care acestea sunt impozabile;

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video

Vezi detalii

Totul despre Balanta Contabila
Totul despre Balanta Contabila

Vezi detalii



- achizitii intracomunitare de bunuri taxabile care au locul in Romania;

- achizitii intracomunitare de servicii, efectuate de persoane impozabile stabilite in Comunitate in beneficiul unor persoane impozabile stabilite in Romania.

Procedura inscrierii in Registrul Operatorilor Intracomunitari

In vederea inscrierii in Registrul Operatorilor Intracomunitari, contribuabilii trebuie sa completeze si sa depuna, la organul fiscal competent, formularul (095) „Cerere de inregistrare in/radiere din Registrul operatorilor intracomunitari” si certificatele de cazier judiciar eliberate de autoritatea competenta din Romania ale tuturor asociatilor, cu exceptia societatilor pe actiuni, si ale administratorilor.

Important! In cazul persoanelor impozabile care au sediul activitatii economice in Romania, prin asociati si administratori se intelege numai asociatii si administratorii societatilor comerciale reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In cazul societatilor pe actiuni, inclusiv a celor in comandita pe actiuni, care au sediul activitatii economice in Romania, in vederea inscrierii in Registrul Operatorilor Intracomunitari, se va prezenta cazierul judiciar al administratorilor, nu si al asociatilor.

Institutiile publice, astfel cum sunt prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte persoane impozabile stabilite sau nestabilite in Romania, care nu sunt constituite in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nu au obligatia prezentarii cazierului judiciar in vederea inscrierii in Registrul Operatorilor Intracomunitari.

In cazul in care, in certificatele de cazier judiciar este inscrisa punerea in miscare a actiunii penale fata de oricare dintre asociati sau administratori, contribuabilii trebuie sa prezinte documente, eliberate de organele de urmarire penala, din care sa rezulte daca actiunea penala este sau nu este in legatura cu operatiunile intracomunitare mentionate mai sus.

Atunci cand in certificatele de cazier judiciar sunt inscrise infractiuni, contribuabilii vor prezenta copiile legalizate ale hotararilor judecatoresti prin care au fost stabilite respectivele infractiuni, precum si documentul emis de serviciul/compartimentul juridic din cadrul directiei finantelor publice coordonatoare a organului fiscal competent, sau, dupa caz, din cadrul ANAF, in cazul marilor contribuabili, din care sa rezulte daca infractiunea este sau nu in legatura cu operatiunile mentionate mai sus.

Atentie! Persoanele fizice care solicita inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari depun certificatul de cazier judiciar propriu.

Obligativitatea inscrierii in Registrul Operatorilor Intracomunitari

Persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile au obligatia inscrierii in Registrul Operatorilor Intracomunitari, astfel:

- la data solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile si persoanelor juridice neimpozabile, potrivit art. 153 sau 153 indice 1 din CF, daca intentioneaza sa efectueze una sau mai multe operatiuni intracomunitare mentionate mai sus;

- inainte de efectuarea operatiunilor intracomunitare, de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 153 si 153 indice 1 din CF.

Important! Contribuabilii care solicita inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari la data inregistrarii in scopuri de TVA trebuie sa depuna, la organul fiscal competent, cererea de inscriere odata cu „Cererea de eliberare a certificatului de inregistrare in scopuri de TVA pentru comerciantii care se inregistreaza in scopuri de TVA de la infiintare” sau, dupa caz, cu declaratiile de inregistrare fiscala/ de mentiuni prin care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 sau 153 indice 1 din CF.

Cererea de inregistrare in Registrul Operatorilor Intracomunitari se depune la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.

In cazul contribuabililor care solicita inscrierea in registru la inregistrarea in scopuri de TVA, solutionarea cererii se efectueaza in termen de 10 zile calendaristice.

In situatia persoanelor impozabile pentru care legea prevede ca inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 153 din CF devine valabila cu data de 1 a lunii urmatoare depunerii cererii de inregistrare, inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari opereaza cu data comunicarii deciziei, dar nu inainte de data inregistrarii in scopuri de TVA.

Pentru contribuabilii inregistrati deja in scopuri de TVA si care solicita inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari, procedura de aprobare/respingere a cererii de inscriere se aplica de indata de catre organul fiscal competent.

De retinut! Persoanele care nu figureaza in Registrul Operatorilor Intracomunitari nu au un cod valabil de TVA pentru operatiuni intracomunitare, chiar daca acestea sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 si 153 indice 1 din CF. Incepand cu data de 1 august 2010, pentru realizarea schimbului de informatii in domeniul taxei pe valoarea adaugata cu statele membre ale Uniunii Europene, sunt utilizate informatiile din Registrul Operatorilor Intracomunitari.

In Registrul Operatorilor Intracomunitari nu se inscriu:

- persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA;

- persoanele impozabile care au ca asociat sau administrator o persoana impotriva careia s-a pus in miscare o actiune penala si/sau au inscrise in cazierul judiciar infractiuni in legatura cu operatiuni intracomunitare.

Important! Persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile care efectueaza achizitii intracomunitare ce nu depasesc plafonul de 10.000 euro la cursul din data aderarii nu au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA, conform art. 153 indice 1 din CF, si nici in Registrul Operatorilor Intracomunitari.

Radierea din Registrul Operatorilor Intracomunitari

Radierea din Registrul Operatorilor Intracomunitari se face prin decizie emisa de organul fiscal competent, la cererea persoanelor impozabile sau din oficiu in urmatoarele cazuri:

- persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile figureaza in lista contribuabililor declarati inactivi potrivit legii;

- persoanele impozabile se afla in inactivitate temporara, inscrisa in Registrul Comertului;

- persoanele impozabile inregistrate conform art. 153 sau 153 indice1 din CF, in anul urmator inscrierii in registru nu au mai efectuat operatiuni intracomunitare de natura celor prevazute la art. 158 indice 2 alin. (1) din CF;

- persoanele inregistrate in scopuri de TVA solicita anularea inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit legii;

- persoanele impozabile au ca asociat sau administrator o persoana impotriva careia s-a pus in miscare actiunea penala in legatura cu operatiuni intracomunitare.


Contraventii si sanctiuni

Efectuarea de operatiuni intracomunitare de catre persoanele care au obligatia inscrierii in Registrul Operatorilor Intracomunitari fara a fi inscrise, conform legii, in acest registru, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 la 5.000 lei, potrivit prevederilor art. 219 indice 2 din Codul de Procedura Fiscala.
*
Baza legala: art. 158 indice 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, punctul 81 indice 1 din Hotararea Guvernului Romaniei nr.44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal; Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.101/2010 privind aprobarea Procedurii de organizare si functionare a Registrului operatorilor intracomunitari, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Iunie 2011


Votati articolul "Registrul Operatorilor Intracomunitari":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Retinere somaj la doua contracte de munca

Intrebare: Buna ziua, as dori sa stiu n cazul in care un angajat are 2 contracte de munca de tipuri diferite cum se retine somajul? Unul a incetat la jumatate lunii, iar celalalat a inceput imediat doar ca acum angajatul are si calitatea de pensionar. Mentionez ca declaratia 112 se genereaza automat din programul de salarii si daca introduc in program 2 contacte diferite pe aceeasi marca nu retine somaj pe toata luna chiar daca introducerea a fost corecta adica unul de tip normal si unul de pensioar. Daca introduc angajatul de doua ori pe fiecare contact in parte cu numar de marca diferit in declaratia 112 apare eroare ca fiind acelasi cnp de doau ori, Va rog frumos sa-mi spuneti cum as putea rezolva aceasta problema deoarece eu zic ca pentru primul contract ar trebui retinut somajul, iar pentru cel de al doilea unde angajatul are caliateta de pensionar nu trebuie retinut somajul. Va multumesc frumos.

Raspuns: Este corecta retinerea contributiei de somaj pentru calitatea de salariat cu relatii normale de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Iunie 2011 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Atentie! 12 decembrie e termenul-limita pentru anumite declaratii fiscale

    • Va reamintim ca pana luni, 12 decembrie, la ANAF vor trebui depuse mai multe declaratii fiscale pe care le gasiti mai jos, alaturi de reglementarile aferente actuale: Formular 089 - Declaratie pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art.331 alin.(2) lit.e) pct.2 din Codul fiscal. Se depune de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Codul fiscal stabilite in Romania, conform art.266 alin.(2), care au obtinut licenta de furnizare a ...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • De la 1 ianuarie 2017 se aplica noi reguli pentru contribuabilii care au codul de TVA anulat si pentru cei care efectueaza tranzactii cu acestia in perioada in care nu au avut un cod valid de TVA   Incepand cu 1 ianuarie 2012 au fost introduse in legislatie o serie de masuri in vederea constrangerii mediului de afaceri sa nu aiba relatii comerciale cu contribuabilii declarati inactivi ori cu cei pentru care autoritatea fiscala a anulat inregistrarea in scopuri de TVA, al ca...» citeste mai departe aici

  • Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat

    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF 3.454/2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de ...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment si deductibilitate provizion. Se poate anula provizionul nedeductibil?

    • In analiza de mai jos, pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal sunt deductibile ajustari...» citeste mai departe aici

  • Hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat Scale UP pentru stimularea investitiilor IMM-urilor

    • Guvernul a aprobat recent o hotarare pentru instituirea schemei de ajutor de stat "Scale UP" avand ca obiectiv stimularea investitiilor intreprinderilor mici si mijlocii, in valoare totala maxima de 900 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 200 milioane euro, pentru perioada 2017-2020. Nivelul maxim al ajutorului de stat acordat unui beneficiar in cadrul acestei scheme nu poate depai 5 milioane lei. Astfel, numarul estimat al intreprinderilor care u...» citeste mai departe aici

  • Federatia Expertilor Contabili a implinit 30 de ani de la infiintare

    • Acesta este conceptul pe care s-a bazat Federatia Expertilor Contabili (FEE) atunci cand a implinit 30 de ani in data de 7 decembrie 2016. CECCAR a amintit recent evenimentul, precizand ca trebuie astfel facuta o retrospectiva asupra realizarilor FEE, in prezent Accountancy Europe - dar, mai important, o etapa pentru construirea viitorului, cu un nou nume, o noua infatisare, un nou website si, in primul rand, o noua filozofie: "Pentru ca luam in calcul oamenii" ("Because people...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X