Defiscalizarea casei de marcat trebuie facuta inainte de radiere si memoria fiscala predata la DGFP conform unei proceduri.
Conform OUG 28/1999, atunci cand casa de marcat se defecteaza, atunci cand se umple memoria fiscala (deci in cazurile in care casa nu mai poate fi utilizata) sau in cazul in care punctul de lucru se inchide si societatea isi inceteaza activitatea, atunci operatorul ei e obligat ca, dupa citirea memoriei si preluarea rolei pe care sunt inregistrate datele, sa o predea Directiei Generale a Finantelor Publice, care va asigura pastrarea si arhivarea acestei memorii fiscale pe o perioada de minimum 10 ani.
- Apr 1924 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BUCURESTIVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Apr 19100 locuri disponibile
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2297 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Mai 13100 locuri disponibileWebinar Noi probleme practice privind incetarea CIM
2024, www.videoseminarii.roVezi detaliiInscriere - Mai 17100 locuri disponibileWebinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Va prezentam detaliat ce presupune procedura pentru defiscalizarea casei de marcat.
Defiscalizarea casei de marcat: raspunsul specialistului
Defiscalizarea casei de marcat trebuie facuta in maximum 30 de zile de la inchiderea punctului de lucru si are loc in trei etape:
- In prima faza se face o programare la Administratia Financiara;
- Se preda memoria fiscala la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru. Aici memoria fiscala din aparat va fi facuta de un tehnician, in prezenta unui inspector;
- Se anuleaza numarul de ordine alocat de Directia Generala a Finantelor Publice.
Mai jos gasiti detaliati pasii pentru aceste etape:
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii
1) Actele necesare pentru predarea memoriei fiscale:
- Cartea de interventii (contine toate inregistrarile care au fost facute pe toata durata de functionare, toate datele de identificare ale casei de marcat si datele utilizatorului) si Registrul Special al casei de marcat;
- Declaratia de instalare: atat in original, cat si in copie;
- Adresa Numar Ordine ANAF: atat in original, cat si in copie;
- C.I. al administratorului societatii sau al persoanei care preia memoria fiscala a casei de marcat;
- Delegatie a persoanei care preia memoria fiscala;
- Certificatul de inmatriculare al firmei, in copie;
- Certificatul de inregistrare in scopuri TVA (CIF), tot in copie si doar daca e cazul.
Dupa cum mentionam mai sus, extragerea memoriei fiscale din casa de marcat se face de un tehnician, in prezenta unui inspector. E bine sa stiti ca aparatul fiscal trebuie sa fie functional, insotit de cablul de alimentare si de rola de hartie. Dupa aceasta procedura vei primi un proces verbal de predare, care va fi inregistrat la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru/sediul firmei.
2) Actele necesare pentru anularea numarului de ordine
- Actul care dovedeste inchiderea oficiala a punctului de lucru, de la Registrul Comertului;
- Adresa Numar Ordine ANAF (in original);
- Delegatie (daca e cazul);
- Copie C.I. al administratorului sau al delegatului, dupa caz;
- Certificat de inregistrare in scopuri TVA (CIF), in copie (si daca e cazul).
In maximum 7 zile de la depunerea acestui dosar vei putea ridica dovada anularii numarului fiscal.
Sursa - aparaturafiscala.ro
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Diana Ioana Tabara - Expert contabil.