Defiscalizarea casei de marcat trebuie facuta inainte de radiere si memoria fiscala predata la DGFP conform unei proceduri.
Conform OUG 28/1999, atunci cand casa de marcat se defecteaza, atunci cand se umple memoria fiscala (deci in cazurile in care casa nu mai poate fi utilizata) sau in cazul in care punctul de lucru se inchide si societatea isi inceteaza activitatea, atunci operatorul ei e obligat ca, dupa citirea memoriei si preluarea rolei pe care sunt inregistrate datele, sa o predea Directiei Generale a Finantelor Publice, care va asigura pastrarea si arhivarea acestei memorii fiscale pe o perioada de minimum 10 ani.
- Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Va prezentam detaliat ce presupune procedura pentru defiscalizarea casei de marcat.
Defiscalizarea casei de marcat: raspunsul specialistului
Defiscalizarea casei de marcat trebuie facuta in maximum 30 de zile de la inchiderea punctului de lucru si are loc in trei etape:
- In prima faza se face o programare la Administratia Financiara;
- Se preda memoria fiscala la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru. Aici memoria fiscala din aparat va fi facuta de un tehnician, in prezenta unui inspector;
- Se anuleaza numarul de ordine alocat de Directia Generala a Finantelor Publice.
Mai jos gasiti detaliati pasii pentru aceste etape:
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manual de politici contabile - Stick USB
1) Actele necesare pentru predarea memoriei fiscale:
- Cartea de interventii (contine toate inregistrarile care au fost facute pe toata durata de functionare, toate datele de identificare ale casei de marcat si datele utilizatorului) si Registrul Special al casei de marcat;
- Declaratia de instalare: atat in original, cat si in copie;
- Adresa Numar Ordine ANAF: atat in original, cat si in copie;
- C.I. al administratorului societatii sau al persoanei care preia memoria fiscala a casei de marcat;
- Delegatie a persoanei care preia memoria fiscala;
- Certificatul de inmatriculare al firmei, in copie;
- Certificatul de inregistrare in scopuri TVA (CIF), tot in copie si doar daca e cazul.
Dupa cum mentionam mai sus, extragerea memoriei fiscale din casa de marcat se face de un tehnician, in prezenta unui inspector. E bine sa stiti ca aparatul fiscal trebuie sa fie functional, insotit de cablul de alimentare si de rola de hartie. Dupa aceasta procedura vei primi un proces verbal de predare, care va fi inregistrat la Administratia Financiara de care apartine punctul de lucru/sediul firmei.
2) Actele necesare pentru anularea numarului de ordine
- Actul care dovedeste inchiderea oficiala a punctului de lucru, de la Registrul Comertului;
- Adresa Numar Ordine ANAF (in original);
- Delegatie (daca e cazul);
- Copie C.I. al administratorului sau al delegatului, dupa caz;
- Certificat de inregistrare in scopuri TVA (CIF), in copie (si daca e cazul).
In maximum 7 zile de la depunerea acestui dosar vei putea ridica dovada anularii numarului fiscal.
Sursa - aparaturafiscala.ro
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Diana Ioana Tabara - Expert contabil.