email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente fondurilor nerambursabile din proiectele implementate in parteneriat

fonduri nerambursabileinregistrari contabileOUG 64/2009

Valabil la 2.09.2011

Intocmirea unor inregistrari contabile aferente fondurilor nerambursabile va fi ilustrata printr-un ONG care implementeaza proiecte cu finantare nerambursabila. Pentru impartirea bugetului exista un acord de parteneriat (cand ONG-ul are statut de leader de proiect), iar in buget se efectueaza, la un moment dat, achizitii de echipamente si consumabile, unele dintre acestea fiind si ale partenerilor. Cum va putea fi recuperata cofinantarea de la partener in cazul acestor materiale achizitionate de leader si folosite de parteneri? Care vor fi inregistrarile contabile aferente?

Evenimentele si operatiunile economico-financiare trebuie evidentiate in contabilitate asa cum acestea se produc, in baza documentelor justificative. Documentele care stau la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economico-financiare trebuie sa reflecte intocmai modul cum acestea se produc, respectiv sa fie in concordanta cu realitatea. De asemenea, contractele incheiate intre parti trebuie sa prevada modul de derulare a operatiunilor si sa respecte cadrul legal existent.
 
Rationamentele contabile utilizate la reflectarea in contabilitate a fondurilor structurale au in vedere atat reglementarile contabile si politicile contabile aplicabile beneficiarilor de fonduri cat si prevederile din contractele de finantare.
 
Potrivit art. 31 din Norma metodologica de aplicare a prevederilor OUG 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, termenii, conditiile si responsabilitatile partilor privind implementarea proiectului sunt stabilite prin acordul de parteneriat incheiat intre lider si parteneri (alin. (1)).
 
Decontarea cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectului in cadrul parteneriatului se efectueaza pe baza de factura sau orice alt document justificativ prevazut de reglementarile in vigoare (alin. (7)).
 
Prin acordul de parteneriat dintre beneficiar si parteneri partile isi asuma drepturi si obligatii reciproce, echivalentul prestatiei este un folos patrimonial iar rambursarea cheltuielilor efectuate de catre parteneri se efectueaza pe baza de documente justificative trimise de la parteneri la beneficiar.
 
Asadar, tratamentul contabil al operatiunor efectuate se stabileste in funtie de modul de derulare al operatiunilor stabilit prin contractul de finantare si prin acordul de parteneriat incheiat intre lider si parteneri. Operatiunile contabile efectuate au la baza documentele justificative intocmite si clauzele contractuale stabilite intre parti.
 
Pentru situatia prezentata, in baza informatiilor furnizate, consideram corecte urmatoarele inregistrari contabile:
 
1. Inregistrarea contractului de finantare pentru bugetul alocat partenerului:
 
445.proiect = 458.partener
              Subventii              Decontari din operatii
                 in participatie
 
2. Primirea facturii sau cererii de finantare de la partener:
 
628 = 458.partener
   Alte cheltuieli cu serviciile              Decontari din operatii
      executate de terti                    in participatie
 
 
3. Leaderul va inregistra cheltuielile (cu materiale consumabile/amortizarea echipamentelor etc) efectuate in contul partenerului in conturile corespunzatoare de cheltuieli.
 
4. Validarea cererii de rambursare cu cheltuielile validate pentru partener:
 
458.partener = 7416
              Decontari din operatii           Venituri din subventii de exploatare
                in participatie          pentru alte cheltuieli de
                                                                            exploatare
 
132 = 7584 – amortizare
Imprumuturi nerambursabile cu     Venituri din subventii
        caracter de subventii                      pentru investitii
           pentru investitii
 
5. Validarea cererii de rambursare pentru contravaloarea cheltuielilor efectuate de leader in contul partenerului:
 
458.partener = 7416
              Decontari din operatii         Venituri din subventii de exploatare
                  in participatie       pentru alte cheltuieli de
                                                                         exploatare
 
132 = 7584 - amortizare
Imprumuturi nerambursabile cu           Venituri din subventii
      caracter de subventii                            pentru investitii
        pentru investitii
 
6. Incasarea rambursarii:
 
5121 = 445
           Conturi la banci in lei                   Subventii
 
 
7. Plata rambursarii catre partener:
 
458.partener = 5121
                 Decontari din operatii        Conturi la banci in lei
                      in participatie

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
fonduri nerambursabileinregistrari contabileOUG 64/2009


Data aparitiei: 01 Septembrie 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile contabile aferente fondurilor nerambursabile din proiectele implementate in parteneriat":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X