email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG nr. 174/2020: modificari privind granturile pentru capital de lucru si pentru investitii

OUG nr. 174/2020: modificari privind granturile pentru capital de lucru si pentru investitii
capital de lucrufonduri nerambursabilegranturi

In Monitorul Oficial nr. 954 din 16 octombrie 2020 a fost publicata OUG nr. 174/2020 care aduce noutati privind granturile pentru capital de lucru si pentru investitii.

Ministerul Economiei a anuntat recent ca, incepand din 22 octombrie, pot fi accesate granturile pentru capital de lucru


OUG nr. 174/2020: textul actului normativ
 

Denumirea completa: Ordonanta de urgenta nr. 174/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative care reglementeaza activitatea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, in contextul crizei provocate de COVID-19
 

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, s-a avut in vedere instituirea unor masuri de stimulare a infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, denumite in continuare IMM-uri, care s-au confruntat pe perioada declararii starii de urgenta cu probleme determinate fie de lipsa consumatorilor, caz in care activitatile IMM-urilor au fost puternic afectate prin scaderea cifrei de afaceri, iar personalul angajat a fost trimis in somaj tehnic, fie de faptul ca activitatile desfasurate de IMM-uri au fost interzise prin ordonante militare pe perioada declararii starii de urgenta sau au fost ingradite pe perioada starii de alerta, situatie in care de asemenea personalul angajat al IMM-urilor a fost trimis in somaj tehnic, iar toate aceste masuri au condus la un blocaj al acestor activitati economice la nivel national,

avand in vedere necesitatea asigurarii unui tratament egal intre beneficiarii microgranturilor, extinderea eligibilitatii pentru potentialii solicitanti de finantare, facilitarea procesului de implementare a proiectelor pentru IMM-uri acordate in cadrul Programului operational Competitivitate, precum si pentru asigurarea resurselor necesare intaririi capacitatii administrative a Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri,

intrucat neadoptarea prezentelor modificari ale unor acte normative determina imposibilitatea acordarii in cadrul Programului operational Competitivitate a unui sprijin financiar in cuantum de 1 miliard de euro pentru IMM-urile afectate in contextul pandemiei de COVID-19,

intrucat neadoptarea unor masuri in regim de urgenta pentru IMM-uri ar conduce la blocarea/intarzierea relansarii economice si, implicit, la pierderea unor sume considerabile din fondurile europene alocate Romaniei,

tinand cont de faptul ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2020 privind unele masuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiaza de mese calde pe baza de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, acordate din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri de distribuire a acestora au fost stabilite masuri pentru categoria persoanelor in varsta de 75 ani impliniti, fara sprijin material, cu venituri la nivelul indemnizatiei sociale pentru pensionari, pentru care sunt necesare, pe de o parte, servicii sociale de sprijin la domiciliu, iar, pe de alta parte, de sprijin constand mai ales in asigurarea de mese calde pentru a evita manifestarea riscului de saracie extrema in randul populatiei celei mai expuse riscurilor de orice natura,

deoarece este nevoie de o interventie de urgenta, in sensul cuprinderii in grupul-tinta a persoanelor care au implinit varsta de 75 de ani sau peste aceasta varsta, care beneficiaza de indemnizatia sociala pentru pensionari sau alte drepturi prin legi cu caracter special, platite prin case teritoriale de pensii. In lipsa acestei interventii, aproximativ 20.000 de persoane al caror venit nu se incadreaza in grupul-tinta ar putea fi excluse de la asigurarea unei mese calde zilnice din masura POAD 2014-2020, deoarece este nevoie de o interventie de urgenta, in sensul separarii clare a modului si a contului de virare a sumelor aferente masurii de acordare de mese calde, de catre Ministerul Fondurilor Europene, catre unitatea emitenta care castiga achizitia publica, pentru a nu se face, din perspectiva auditului transferurilor financiare de bani publici, se introduce obligativitatea separarii, in doua conturi distincte, a sumelor aferente tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, in sensul necesitatii crearii unui cont distinct pentru valoarea nominala a tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, respectiv suma de 180 de lei/lunar/membru al grupului-tinta si a unui cont distinct aferent emiterii suportului electronic. In lipsa acestei interventii, pot fi afectate iremediabil sumele aferente acordarii de mese calde, care sunt distribuite lunar membrilor grupului-tinta, prin intermediul tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, afectand inclusiv eligibilitatea acestora,

luand in considerare necesitatea clarificarii eligibilitatii grupului-tinta, precum si extinderea acestuia prin includerea tuturor persoanelor in varsta care beneficiaza de diverse drepturi speciale la indemnizatii de pensie, dar care au o valoare mai mica decat indemnizatia sociala pentru pensionari, precum si necesitatea introducerii unei distinctii clare intre sumele aferente valorii nominale a sprijinului oferit din POAD 2014-2020 grupului-tinta, si a platii serviciilor contractate de Ministerul Fondurilor Europene, prin structura de specialitate,

deoarece este nevoie de o interventie de urgenta, in vederea demararii implementarii acestei masuri la nivel national pentru a suprapune posibilitatea oferirii de mese calde cat se poate de urgent, avand in vedere nevoile si varsta inaintata si lipsa unui domiciliu stabil, in contextul pandemiei SARS-CoV-2, a membrilor grupului-tinta, pentru ca masura sa isi atinga obiectivul, respectiv asigurarea sprijinului alimentar de baza, necesar zilnic, care a devenit deosebit de semnificativ in contextul socioeconomic generat de pandemia SARS-CoV-2. In lipsa acestei interventii, respectiv de modificare a textului actului normativ in cauza, in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 223/2014 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 martie 2014 privind Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane, cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul introducerii posibilitatii acoperirii, din punct de vedere financiar, a cheltuielilor de deplasare si cazare a personalului organizatiilor partenere care distribuie tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde si supravegheaza modalitatea de distribuire a acestora, precum si posibilitatea asigurarii livrarii la domiciliu a meselor calde pentru membrii grupului-tinta nedeplasabili, imposibilitatea asigurarii eligibilitatii acestora putand duce la blocarea totala si iremediabila a mecanismului de implementare, deoarece organizatiile partenere nu au capacitatea financiara de a acoperi din propriile bugete actiuni care tin de masurile POAD 2014-2020,

luand in considerare necesitatea includerii cheltuielilor personalului organizatiilor partenere, din asistenta tehnica aferenta POAD 2014-2020, pentru implementarea mecanismului de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde,

tinand cont de faptul ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 133/2020 privind unele masuri pentru sprijinirea categoriilor de elevi cei mai defavorizati care beneficiaza de sprijin educational pe baza de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educational acordate din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri de distribuire a acestora s-a avut in vedere implementarea de masuri care sa vizeze, in aceasta perioada generata de criza COVID-19, una dintre cele mai afectate categorii de persoane, cea a copiilor celor mai dezavantajati din invatamantul de stat prescolar, primar si gimnazial, fara sprijin material, cu venituri la nivelul veniturilor sociale minime acordate familiei acestora, pentru care sunt necesare, pe de o parte, servicii sociale de sprijin, iar, pe de alta parte, sprijin constand mai ales in asigurarea de materiale scolare, constand in rechizite si vestimentatie necesare frecventarii scolii, pentru a evita manifestarea riscului de saracie extrema in randul populatiei celei mai expuse riscurilor de orice natura,

deoarece este nevoie de o interventie de urgenta, in vederea demararii implementarii acestei masuri la nivel national pentru a suprapune posibilitatea oferirii de sprijin educational odata cu inceperea anului scolar sau in prima parte a acestuia, pentru ca masura sa isi atinga obiectivul, respectiv reducerea abandonului scolar, care a devenit deosebit de semnificativ in contextul socioeconomic generat de pandemia SARS-CoV-2. In lipsa acestei interventii, respectiv de modificare a textului actului normativ in cauza, in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 223/2014, in sensul introducerii posibilitatii acoperirii, din punct de vedere financiar, a cheltuielilor de deplasare si cazare a personalului organizatiilor partenere care distribuie tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educational si supravegheaza modalitatea de distribuire a acestora, imposibilitatea asigurarii eligibilitatii acestora putand duce la blocarea totala si iremediabila a mecanismului de implementare, deoarece organizatiile partenere nu au capacitatea financiara de a acoperi din propriile bugete actiuni care tin de masurile POAD 2014-2020,

luand in considerare necesitatea includerii cheltuielilor personalului organizatiilor partenere, din asistenta tehnica aferenta POAD 2014-2020 pentru implementarea mecanismului de distribuire a tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educational,

tinand cont de faptul ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2020 pentru stabilirea unor masuri necesare in vederea implementarii Programului operational Ajutorarea persoanelor defavorizate - POAD, in aceasta perioada generata de criza COVID-19, s-a avut in vedere asigurarea existentei unor mecanisme si competente eficace de asigurare a respectarii procedurilor privind distributia pachetelor de alimente si produse de igiena din Programul operational ajutorarea persoanelor defavorizate,

deoarece este nevoie de o interventie de urgenta, in vederea continuarii demararii implementarii acestei masuri la nivel national in cel mai eficient mod, avand in vedere necesitatea, de urgenta, de a acoperi din punct de vedere financiar, in conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 223/2014, a cheltuielilor de deplasare si cazare a personalului organizatiilor partenere care distribuie pachetele cu alimente si igiena si supravegheaza modalitatea de distribuire a acestora, imposibilitatea asigurarii eligibilitatii acestora ducand la blocarea totala si iremediabila a mecanismului de implementare, deoarece organizatiile partenere nu au capacitatea financiara de a acoperi din propriile bugete actiuni care tin de masurile POAD 2014-2020,

luand in considerare includerea cheltuielilor personalului organizatiilor partenere, din asistenta tehnica aferenta POAD 2014-2020 pentru implementarea mecanismului de distribuire a pachetelor de alimente si igiena,

avand in vedere ca pentru perioada de programare 2021-2027, in cadrul politicii de coeziune, Romania acceseaza fonduri externe nerambursabile in cadrul a cinci obiective de politica, mediul urban fiind beneficiar al finantarii in diferite domenii precum: mobilitate urbana, regenerare urbana, servicii publice de utilitati, eficienta energetica, educatie si sanatate,

tinand cont de faptul ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19 pe perioada starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2020, s-a stabilit necesitatea luarii de masuri urgente, cu caracter exceptional, in domeniul social si economic, care sa sprijine populatia afectata si persoanele aflate in nevoie, respectiv persoane aflate in carantina, in izolare, autoizolare, precum si copiii si persoanele din centre de tip rezidential in vederea reducerii impactului socioeconomic pe care epidemia de coronavirus COVID-19 il poate avea in perioada imediat urmatoare, cu efect pe termen mediu si lung,

avand in vedere faptul ca SARS-CoV-2 este un virus cu o contagiozitate extrem de inalta, care a provocat deja o criza sanitara fara precedent si decesul unui numar mare de persoane la nivel global si in state din Uniunea Europeana, printre care si Romania, pentru limitarea raspandirii virusului, precum si a efectelor extrem de grave ale acestuia asupra populatiei Romaniei, este necesara asigurarea disponibilitatii aparaturii si dispozitivelor medicale, precum si asigurarea necesarului de echipamente specializate de protectie pentru personalul medical si pentru efectuarea transportului izolat al persoanelor afectate, in acest sens se impune promovarea in regim de urgenta a investitiilor necesare pentru consolidarea capacitatii de reactie la criza de sanatate publica cauzata de raspandirea virusului SARS-CoV-2,

astfel, in vederea continuarii consolidarii capacitatii de gestionare a crizei sanitare in curs de desfasurare, este reglementata posibilitatea finantarii proiectelor depuse in cadrul apelului de proiecte, lansat de catre Autoritatea de management pentru Programul operational Infrastructura mare, dedicat accesarii fondurilor pentru consolidarea capacitatii de gestionare a crizei sanitare COVID-19, a fost inchis in data de 30 septembrie anul curent, in limita a 350.000.000 euro alocati din Programul operational Infrastructura mare, echivalentul in lei la cursul de schimb InforEuro din luna mai 2020, luna in care s-a lansat apelul de proiecte in cadrul Programului operational Infrastructura mare, iar diferenta de pana la 1.200.000.000 euro, reprezentand valoarea cumulata a cererilor de finantare depuse, din fonduri externe nerambursabile alocate Romaniei prin facilitate de finantare REACT-EU, in cadrul Programului operational Infrastructura mare,

tinand cont de faptul ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 156/2020 privind unele masuri pentru sustinerea dezvoltarii teritoriale a localitatilor urbane si rurale din Romania cu finantare din fonduri externe nerambursabile au fost propuse procente fixe, la nivel national, aplicabile alocarilor de fonduri catre localitatile urbane care nu vin in sprijinul dezvoltarii acestora, ci ingreuneaza absorbtia fondurilor externe nerambursabile, care reprezinta principala sursa de finantare pentru realizarea investitiilor la nivel local,

avand in vedere ca la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare functioneaza consiliul pentru dezvoltare regionala, organism regional deliberativ care este constituit si functioneaza pe principii parteneriale la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare, in scopul coordonarii activitatilor de elaborare si monitorizare ce decurg din politicile de dezvoltare regionala si care este format din presedintii consiliilor judetene si cate un reprezentant al fiecarei categorii de consilii locale municipale, orasenesti si comunale din fiecare judet al regiunii, se are in vedere particularizarea modului de alocare a fondurilor catre municipiile resedinta de judet si catre municipii, in functie de nevoile concrete ale fiecarei localitati urbane in parte, pentru a nu conduce la crearea unor dezechilibre intre localitatile urbane,

luand in considerare diferente considerabile intre numarul de locuitori ai localitatilor urbane reprezentate de municipii resedinta de judet, respectiv municipii, precum si intre gradul de dezvoltare al acestora, atat raportat la fiecare regiune de dezvoltare in parte, cat si raportat la intregul teritoriu al Romaniei, este necesara masura de completare a mecanismului de alocare a fondurilor aferente municipiilor resedinta de judet si municipiilor, de la un algoritm avand la baza un procent predeterminat la o decizie aflata cat mai aproape de cei direct influentati de aceasta,

pentru asigurarea dreptului la invatatura, inceperea anului universitar 2020-2021 in conditiile limitarii interactiunii dintre beneficiarii actului didactic si cadrele didactice trebuie sa se faca in conditii apte sa asigure o protectie adecvata impotriva imbolnavirii cu virusul SARS-CoV-2, dar si o buna desfasurare a procesului de invatamant,

situatia epidemiologica actuala impune ca desfasurarea procesului de invatamant superior de stat sa fie sustinuta de resurse financiare suplimentare in vederea dotarii cu echipamente in domeniul tehnologiei informatiei - IT mobile, respectiv tablete/laptopuri cu acces la internet, dispozitive/echipamente electronice,

totodata pentru asigurarea dreptului la sanatate sunt necesare resurse suplimentare pentru a da posibilitatea institutiilor de invatamant superior de stat sa achizitioneze echipamentele de protectie medicala si dispozitivele medicale necesare,

in situatia in care nu s-ar adopta prezenta ordonanta de urgenta ar fi iremediabil afectat principiul securitatii raporturilor juridice si pe cale de consecinta s-ar crea un dezechilibru intre nevoia beneficiarilor procesului de invatamant si obligatiile autoritatilor statului de a asigura si sustine activitatile specifice ce au ca finalitate asigurarea dreptului la invatatura,

principiul autonomiei universitare corelat cu principiul raspunderii publice contureaza existenta unor obligatii din partea institutiilor de invatamant superior de stat care nu pot sa fie separate de obligatia autoritatilor statului de a crea cadrul legal care sa permita sa isi asigure mijloacele necesare,

se impune in acest fel completarea, in vederea asigurarii de resurse financiare suplimentare pentru situatia in care alocarea aferenta achizitiei de echipamente din domeniul tehnologiei informatiei IT mobile, respectiv tablete/laptopuri cu acces la internet, precum si echipamente/dispozitive electronice necesare desfasurarii activitatii didactice in mediu online, sa se realizeze si pentru institutiile de invatamant superior de stat,

modificarea dispusa are in vedere dotarea universitatilor cu echipamente din domeniul informatiei IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, de echipamente/dispozitive electronice, ce vor fi distribuite studentilor care indeplinesc criteriile pentru a beneficia de burse sociale si burse sociale ocazionale, inmatriculati la programele de studii din ciclurile de invatamant universitar care sunt in imposibilitate de a achizitiona din resurse proprii aceste dispozitive electronice cu conexiune la internet, necesare participarii la activitatea didactica ce se va desfasura in mediul online. A doua masura se refera la asigurarea sprijinului institutiilor de invatamant superior de stat in vederea dotarii cu echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale cum sunt: masti de protectie medicala, dezinfectanti, combinezoane, precum si alte echipamente de acest tip pentru studentii care indeplinesc criteriile pentru a beneficia de burse sociale si burse sociale ocazionale, necesare pentru a preveni raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2. Asigurarea acestor echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale s-ar realiza in institutiile de invatamant superior de stat care desfasoara activitati didactice prin prezenta fata in fata si care sunt expuse unui risc ridicat de raspandire a coronavirusului astfel cum este stabilit prin norme metodologice ale Ministerului Sanatatii.

Avand in vedere ca elementele mai sus mentionate vizeaza interesul public si strategic, sunt o prioritate a Programului de guvernare si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta.

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. -

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 705 din 6 august 2020, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 9 alineatul (1), literele i) si k) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"
i) bancile efectueaza platile catre beneficiari in temeiul contractului de acordare a ajutorului de stat si incarca in aplicatia electronica extrasele de cont;

. . . . . . . . . .

k) MEEMA verifica indeplinirea conditiei privind mentinerea activitatii timp de 6 luni, prin interogarea automata a bazelor de date. Verificarea utilizarii fondurilor potrivit destinatiilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se face pe baza de esantion de 1%, pe perioada de durabilitate a schemei, dar nu mai mult de 3 ani."

2. La articolul 11, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
(2) Daca un beneficiar de ajutor de stat prevazut la art. 12 face parte din categoria intreprinderilor legate si a depus mai multe cereri de finantare pentru obtinerea grantului necesar capitalului de lucru, valoarea cumulata a grantului pentru capital de lucru care urmeaza a fi acordat nu poate depasi 250.000 euro echivalent in lei la data platii grantului pentru capital de lucru."

3. La articolul 11, dupa alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5)-(7), cu urmatorul cuprins:

(5) In situatia in care un beneficiar de ajutor de stat cu statut de intreprindere legata care nu se incadreaza in categoria IMM-urilor a depus o singura cerere de finantare in conditiile prevazute la alin. (7), valoarea grantului pentru capital de lucru nu poate depasi 150.000 de euro la data platii grantului.

(6) Fondurile pentru granturile destinate capitalului de lucru pentru beneficiarii prevazuti la alin. (5) se vor aloca de la bugetul de stat si nu includ cofinantarea beneficiarilor prevazuta la alin. (3).

(7) Termenele si conditiile de acordare a ajutorului de stat pentru intreprinderile prevazute la alin. (5) se aproba prin ordin al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri, in calitate de furnizor de ajutor de stat, ulterior autorizarii schemei in conditiile legii."

4. La articolul 18, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
(2) Granturile pentru investitii prevazute la alin. (1) nu includ cofinantarea proprie a beneficiarilor stabilita in procent de minimum 15% din valoarea proiectului de investitii solicitat pentru finantare de catre beneficiarii din regiunile mai putin dezvoltate si 30% din valoarea proiectului de investitii solicitat pentru finantare de catre beneficiarii din regiunea Bucuresti- Ilfov."

5. La articolul 27, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:

"
(2) Pentru finalizarea implementarii schemei de ajutor de stat aferente, cheltuielile realizate de MEEMA in parteneriat cu AIMMAIPE si STS sunt eligibile pentru sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente perioadei de programare 2021-2027, in conditiile legii, pentru asigurarea resurselor umane si materiale necesare activitatii de monitorizare a durabilitatii proiectelor derulate si a investitiilor realizate de beneficiari, implicit a realizarii indicatorilor de proiect, in perioada 1 ianuarie 2024-30 iunie 2025."

6. La anexa nr. 4, literele a) si c) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"
a) Criterii de evaluare a rentabilitatii proiectelor de investitii (RIR) - 25 puncte Indicatori tehnico-economici:

• RIR: < 5% - 25 puncte
• RIR: ≥ 5,00% si < 7,5% - 15 puncte
• RIR: ≥ 7,50% - 10 puncte
. . . . . . . . . .

c) Raportul dintre cuantumul grantului solicitat si profitul operational inregistrat in anul fiscal anterior depunerii cererii de finantare - 30 puncte

• ≤ 3 - 30 puncte
• > 3 si ≤ 4 - 15 puncte

> 4 - 5 puncte
In cazul in care aplicantul nu a inregistrat profit operational in anul fiscal anterior, va fi punctat cu zero puncte."

Art. II. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2020 pentru stabilirea unor masuri necesare in vederea implementarii Programului operational Ajutorarea persoanelor defavorizate - POAD, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 453 din 29 mai 2020, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2, dupa litera g) se introduce o noua litera, litera h), cu urmatorul cuprins:

"
h) organizatie partenera -- institutia prefectului si unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale."

2. La anexa nr. 1 articolul 3 litera a), punctul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
3. cheltuieli de deplasare si cazare pentru personalul angajat in structura care asigura gestionarea, controlul si auditul programului si pentru personalul angajat in cadrul institutiei beneficiarului si al organizatiilor partenere, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului, cu evitarea dublei finantari."

Art. III. -
In anexa nr. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 133/2020 privind unele masuri pentru sprijinirea categoriilor de elevi cei mai defavorizati care beneficiaza de sprijin educational pe baza de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educational acordate din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri de distribuire a acestora, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 726 din 12 august 2020, la articolul 3 litera a), punctul 3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
3. cheltuieli de deplasare si cazare pentru personalul angajat in structura care asigura gestionarea, controlul si auditul programului si pentru personalul angajat in cadrul institutiei beneficiarului si al organizatiilor partenere, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului, cu evitarea dublei finantari."

Art. IV. -
Alineatul (2) al articolului 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 292 din 7 aprilie 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2020, se modifica dupa cum urmeaza:

"
(2) Decontarea prevazuta la alin. (1) se face in limita a 350.000.000 euro din Programul operational «Infrastructura mare», echivalentul in lei la cursul de schimb InforEuro din luna mai 2020, iar diferenta de pana la 1.200.000.000 euro se asigura din fonduri externe nerambursabile alocate Romaniei prin facilitate de finantare REACT-EU, in cadrul Programului operational «Infrastructura mare»."

Art. V. -
Articolul 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 156/2020 privind unele masuri pentru sustinerea dezvoltarii teritoriale a localitatilor urbane si rurale din Romania cu finantare din fonduri externe nerambursabile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 820 din 7 septembrie 2020, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 6. -
(1) Autoritatile de management aloca fondurile in cadrul programelor operationale regionale destinate dezvoltarii urbane intre unitatile administrativ-teritoriale cu statut de municipii resedinta de judet, municipii, sectoarele municipiului Bucuresti si orase, astfel:

a) la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare, din categoria regiunilor mai putin dezvoltate ale Romaniei, conform clasificarii din Nomenclatorul comun al unitatilor teritoriale de statistica (NUTS), aprobat prin Regulamentul (CE) nr. 1.059/2003 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 mai 2003, se stabilesc alocarile destinate dezvoltarii urbane in baza strategiilor integrate de dezvoltare urbana, in cadrul obiectivului «Investitii pentru ocuparea fortei de munca si crestere economica», altele decat cele pentru asistenta tehnica;

b) la nivelul fiecarei regiuni de dezvoltare a Romaniei, din categoria regiunilor mai putin dezvoltate ale Romaniei, conform clasificarii prevazute in Nomenclatorul comun al unitatilor teritoriale de statistica (NUTS), aprobat prin Regulamentul (CE) nr. 1.059/2003, se calculeaza proportia dintre numarul populatiei de la nivelul municipiilor resedinta de judet, numarul populatiei de la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale cu statut de municipii care nu sunt resedinte de judet si numarul populatiei de la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale cu statut de orase prin raportare la numarul total al populatiei de la nivelul judetelor din regiunea respectiva pentru anul 2019. Procentul de populatie specific municipiilor resedinta de judet se inmulteste cu fondurile totale alocate pentru dezvoltare urbana pentru a stabili fondurile alocate municipiilor resedinte de judet. Procentul de populatie specific municipiilor se inmulteste cu fondurile totale alocate pentru dezvoltare urbana pentru a stabili fondurile alocate municipiilor resedinte de judet. Procentul de populatie specific oraselor se inmulteste cu fondurile totale alocate pentru dezvoltare urbana pentru a stabili fondurile alocate municipiilor resedinte de judet. Procentul specific de populatie pentru municipii resedinta de judet impreuna cu procentul specific de populatie pentru municipii si procentul specific de populatie pentru orase este egal cu 100.

(2) Fondurile alocate municipiilor resedinta de judet conform alin. (1) lit. b) se repartizeaza, prin hotarare a consiliului pentru dezvoltare regionala, reglementata prin regulamentul-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala, aprobat prin Regulamentul-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2004, pe fiecare municipiu resedinta de judet de la nivelul unei regiuni din categoria regiunilor mai putin dezvoltate.

(3) In cazul in care consiliul pentru dezvoltare regionala nu adopta, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din Regulamentul- cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2004, in doua intalniri succesive hotararea prevazuta la alin. (2), fondurile alocate municipiilor resedinta de judet conform alin. (1) lit. b) se repartizeaza pe fiecare municipiu resedinta de judet de la nivelul unei regiuni din categoria regiunilor mai putin dezvoltate, dupa cum urmeaza:

a) 35% din fondurile totale se repartizeaza in mod egal pentru toate municipiile resedinta de judet;

b) 65% din fondurile totale se repartizeaza in functie de numarul total al populatiei de la nivelul municipiilor resedinta de judet.

(4) Fondurile alocate municipiilor, altele decat municipiile resedinta de judet, conform alin. (1) lit. b) se repartizeaza prin hotarare a consiliului pentru dezvoltare regionala pe fiecare municipiu de la nivelul unei regiuni din categoria regiunilor mai putin dezvoltate, conform Regulamentului-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2004.

(5) In cazul in care consiliul pentru dezvoltare regionala nu adopta, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din Regulamentul-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2004, in doua intalniri succesive hotararea prevazuta la alin. (4), fondurile alocate municipiilor, altele decat municipiile resedinta de judet, conform alin. (1) lit. b) se repartizeaza dupa cum urmeaza:

a) 35% din fondurile totale se repartizeaza in mod egal pentru toate municipiile din regiune, altele decat municipiile resedinta de judet;

b) 65% din fondurile totale se repartizeaza in functie de numarul total al populatiei de la nivelul municipiilor din regiune, altele decat municipiile resedinta de judet.

(6) La nivel regional, fiecare unitate administrativ-teritoriala cu statut de municipiu resedinta de judet si fiecare unitate administrativ-teritoriala cu statut de municipiu are obligatia sa incheie contracte de achizitie publica in conditiile legii pentru cel putin 70% din valoarea granturilor alocate prin bugetele aprobate cu aceasta destinatie, pe o perioada de 3 ani de la data incheierii contractelor de finantare conform procedurilor legale. In situatia in care unitatile administrativ-teritoriale cu statut de municipiu resedinta de judet si unitatile administrativ- teritoriale cu statut de municipiu nu incheie contracte de achizitie publica in termenul stabilit, diferentele de sume ramase necontractate se constituie intr-un buget destinat acestei masuri pentru toate unitatile administrativ-teritoriale eligibile, destinat unui apel de proiecte de tip competitiv.

(7) Pentru a beneficia de alocarea totala stabilita pentru aceasta masura, fiecare unitate administrativ-teritoriala cu statut de municipiu resedinta de judet si fiecare unitate administrativ- teritoriala cu statut de municipiu trebuie sa propuna in cadrul strategiei integrate de dezvoltare si sa angajeze din bugetul local sume de cel putin 10% din alocarea primita in cadrul POR pentru proiecte complementare in logica strategiei integrate de dezvoltare urbana.

(8) Fondurile alocate oraselor conform alin. (1) lit. b) se repartizeaza pe baza de apel de proiecte de tip competitiv intre acestea, la nivelul fiecarei regiuni din categoria regiunilor mai putin dezvoltate.

(9) Pentru regiunea Bucuresti-Ilfov repartizarea fondurilor destinate pentru dezvoltare urbana in cadrul programului operational regional se face prin hotarare a consiliului pentru dezvoltare regionala Regiunea Bucuresti-Ilfov, prevazuta in Regulamentul-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2004.

(10) In cazul in care consiliul pentru dezvoltare regionala Regiunea Bucuresti-Ilfov nu adopta, conform prevederilor art. 6 alin. (5) din Regulamentul-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1.256/2004, in doua intalniri succesive hotararea prevazuta la alin. (9), repartizarea fondurilor destinate pentru dezvoltare urbana in cadrul programului operational regional se face dupa cum urmeaza:

a) 40% din fondurile alocate pentru dezvoltare urbana se repartizeaza pentru Primaria Generala a Municipiului Bucuresti;

b) 40% din fondurile alocate pentru dezvoltare urbana se repartizeaza pentru primariile de sector in functie de numarul populatiei, cu conditia corelarii proiectelor care fac obiectul prezentei ordonante de urgenta cu strategia municipiului;

c) 20% din fondurile alocate pentru dezvoltare urbana se repartizeaza pentru cele 8 orase din judetul Ilfov, pe baza de apel de proiecte de tip competitiv."

Art. VI. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2020 privind unele masuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiaza de mese calde pe baza de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, acordate din fonduri externe nerambursabile, precum si unele masuri de distribuire a acestora, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 632 din 17 iulie 2020, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 3 alineatul (2), litera a) va avea urmatorul cuprins:

"
a) persoanele care au implinit varsta de 75 de ani sau peste aceasta varsta, care beneficiaza de indemnizatia sociala pentru pensionari sau alte drepturi prin legi cu caracter special, platite prin case teritoriale de pensii. In cazul in care destinatarii finali beneficiaza de mai multe indemnizatii sau venituri din pensii aflate in plata, iar valoarea cumulata a acestora depaseste valoarea indemnizatiei sociale pentru pensionari, acestia nu beneficiaza de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde;".

2. La articolul 4, alineatele (3), (4), (6), (7) si (17) vor avea urmatorul cuprins:

"
(3) Organizatiile partenere ale beneficiarului, respectiv institutia prefectului si autoritatile administratiei publice locale, au urmatoarele atributii:

a) autoritatile administratiei publice locale intocmesc listele cu destinatarii finali, persoane/familii fara adapost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate, familiile cu copii care nu au domiciliu stabil si familii monoparentale;

b) autoritatile administratiei publice locale actualizeaza lunar listele cu destinatarii finali, persoane/familii fara adapost, inclusiv persoanele/familiile care au fost evacuate, familiile cu copii care nu au domiciliu stabil si familii monoparentale;

c) institutiile prefectului centralizeaza la nivelul judetului listele cu destinatarii finali si le transmit catre beneficiar, Ministerul Fondurilor Europene, pana cel tarziu la data de intai a lunii urmatoare lunii de referinta.

(4) In scopul indeplinirii atributiilor prevazute la alin. (3) pentru destinatarii finali prevazuti la art. 3 alin. (2) lit. b) autoritatile publice locale, prin structurile cu activitate de asistenta sociala de la nivelul lor, identifica destinatarii finali in cadrul S.N.S.P.V.P.A., pe care ii aproba prin dispozitie a primarului, si transmite lista acestora catre institutia prefectului.

. . . . . . . . . .

(6) Listele cu destinatarii finali, elaborate si transmise conform alin. (4) si (5), se centralizeaza la nivel de judet. Listele centralizate se transmit catre structura responsabila din cadrul Ministerului Fondurilor Europene. Tichetele sociale aferente ultimei luni a anului vor fi alimentate cel tarziu pana la finalul anului, in baza listelor aferente platilor din luna noiembrie.

(7) In vederea emiterii tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde, institutiile prefectului centralizeaza la nivel de judet informatiile cu privire la destinatarii finali prevazuti la art. 3 alin. (2) lit. a) aflati in plata in luna curenta transmise de catre casele teritoriale de pensii, intocmesc lista destinatarilor finali si o transmit catre structura responsabila din cadrul Ministerului Fondurilor Europene.

. . . . . . . . . .

(17) Ministerul Fondurilor Europene vireaza unitatii emitente sumele aferente tichetelor sociale pe suport electronic pentru mese calde astfel:

a) valoarea nominala - intr-un cont distinct disponibil cu afectatiune speciala deschis la Trezoreria Statului, cont din care unitatea emitenta vireaza sumele incasate in conturile prevazute la alin. (15), deschise la institutii de credit;

b) costul aferent emiterii suportului electronic - in contul deschis la Trezoreria Statului prevazut la art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

3. La articolul 6, alineatul (8) va avea urmatorul cuprins:

"
(8) Institutiile prefectului distribuie tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde catre autoritatile administratiei publice locale de pe raza teritoriala unde isi au domiciliul destinatarii finali impreuna cu informatiile necesare privind lista unitatilor afiliate care servesc masa calda, corelate cu listele cuprinzand destinatarii finali prevazuti la art. 3 alin. (2) lit. a), la nivel de judet, solicitate a fi furnizate de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, prin institutiile abilitate, de catre Ministerul Fondurilor Europene, in calitate de beneficiar, prin structura sa de specialitate, in conformitate cu prevederile art. 4 alin. (7)."

4. La anexa nr. 1 articolul 3 litera a), punctul 3 va avea urmatorul cuprins:

"
3. cheltuieli de deplasare si cazare pentru personalul angajat in structura care asigura gestionarea, controlul si auditul programului si pentru personalul angajat in cadrul institutiei beneficiarului si al organizatiilor partenere potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile si obligatiile personalului autoritatilor si institutiilor publice pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii in interesul serviciului cu evitarea dublei finantari;".

5. La anexa nr. 2 litera B, litera b) va avea urmatorul cuprins:

"
b) solicita, prin structura de specialitate cu rol de beneficiar, Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, prin Casa Nationala de Pensii, listele cu destinatarii finali prevazuti la art. 3 alin. (2) lit. a), la nivel de judet;".

Art. VII. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 144/2020 privind unele masuri pentru alocarea de fonduri externe nerambursabile necesare desfasurarii in conditii de preventie a activitatilor didactice aferente anului scolar 2020/2021 in contextul riscului de infectie cu coronavirus SARS-CoV-2, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 772 din 25 august 2020, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Titlul se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
ORDONANTA DE URGENTA
privind unele masuri pentru alocarea de fonduri externe nerambursabile necesare desfasurarii in conditiile de preventie a activitatilor didactice aferente anului scolar/universitar 2020/2021 in contextul riscului de infectie cu coronavirus SARS-CoV-2"

2. La articolul 1, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 1. -
(1) Se aproba achizitionarea de catre beneficiarii prevazuti la art. 2 alin. (1) lit. a)-d), in conditiile legii, de echipamente din domeniul tehnologiei informatiei - IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si a altor echipamente/dispozitive electronice necesare desfasurarii activitatii didactice in mediu on-line, in limita a 100.000.000 euro, echivalentul in lei la cursul de schimb InforEuro din luna august 2020, din care contributia Uniunii Europene - UE este de 87.500.000 euro, iar contributia nationala este de 12.500.000 euro."

3. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu urmatorul cuprins:

"(11) Se aproba achizitionarea de catre beneficiarii prevazuti la art. 2 alin. (1) lit. a1), in conditiile legii, de echipamente din domeniul tehnologiei informatiei - IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si a altor echipamente/dispozitive electronice necesare desfasurarii activitatii didactice in mediu on-line, in limita a 50.000.000 euro, echivalentul in lei la cursul de schimb InforEuro din luna august 2020."

4. La articolul 1, alineatele (2) - (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"
(2) Sumele aferente achizitiei echipamentelor IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfasurarii activitatii didactice in mediul on-line, prevazute la alin. (1), vor fi rambursate din fonduri externe nerambursabile alocate Romaniei in perioada de programare 2014-2020 prin Programul operational Competitivitate 2014-2020, axa prioritara 2 - Tehnologia informatiei si comunicatiilor - TIC, pentru o economie digitala competitiva, actiunea 2.3.3 - Imbunatatirea continutului digital si a infrastructurii TIC sistemice in domeniul e-educatie, e-sanatate si e-cultura - sectiunea e-educatie, respectiv din fonduri externe nerambursabile alocate Romaniei prin facilitate de finantare REACT-EU, pentru valoarea alocata conform prevederilor alin. (11).

(3) Se autorizeaza Ministerul Fondurilor Europene, in calitate de Autoritate de management pentru Programul operational Competitivitate 2014-2020, sa modifice programul operational in sensul introducerii tipului de beneficiar eligibil prevazut la art. 2 alin. (1) lit. a) si a1), precum si al eliminarii sintagmei «proiecte pilot» din tipul de interventie a sectiunii E-Educatie, precum si sa modifice Ghidul solicitantului aferent apelului POC/369/2/4/Imbunatatirea continutului digital si a infrastructurii TIC sistemice in domeniul e-educatie, e-incluziune, e-sanatate si e-cultura - sectiunea e-educatie, in vederea introducerii ca activitate eligibila achizitia de echipamente IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice si resurse educationale deschise, precum si a introducerii tipului de beneficiar eligibil prevazut de art. 2 alin. (1) lit. a) si a1).

(4) Finantarea achizitiei echipamentelor IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice, prevazute la alin. (1), se acorda prin granturi din fonduri externe nerambursabile, in limita unei valori de 200 euro/tableta, echivalentul in lei la data efectuarii achizitiilor.

(5) In valoarea de achizitie a echipamentelor IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice vor fi incluse si cheltuieli cu abonamentul lunar la internet pentru o perioada de minimum 24 de luni."

5. La articolul 2 alineatul (1), dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:

"
a1) institutiile de invatamant superior de stat, pentru studentii care indeplinesc criteriile pentru a beneficia de burse sociale si burse sociale ocazionale;".

6. La articolul 2, alineatele (2) - (11) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"
(2) Cererile de finantare pentru accesarea de fonduri externe nerambursabile necesare achizitionarii de echipamente IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice pentru activitatile didactice ale elevilor/studentilor care urmeaza a se desfasura in mediul on-line se aproba, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, cu respectarea principiului primul venit-primul servit, precum si cu respectarea pragului minim de calitate stabilit potrivit ghidului solicitantului aprobat in conditiile legii.

(3) Contractelor de finantare incheiate pentru achizitia de echipamente IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfasurarii activitatilor didactice ale elevilor/studentilor in mediul on-line li se aplica mecanismul cererilor de plata/prefinantare/rambursare in conditiile prevazute de lege.

(4) Unitatile de invatamant preuniversitar de stat/institutiile de invatamant superior de stat au in responsabilitate utilizarea dispozitivelor/echipamentelor electronice, sens in care incheie cu reprezentantii legali/tutorii elevilor/studenti procese-verbale de predare-primire prin care se asigura de utilizarea de echipamente IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice in conditii de siguranta pentru evitarea sustragerii/degradarii acestora inainte de data expirarii duratei normale de utilizare.

(5) Achizitia de echipamente IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice se face potrivit prevederilor legale in vigoare.

(6) Specificatiile tehnice minimale ale echipamentelor IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice vor fi stabilite de Ministerul Educatiei si Cercetarii si vor fi cuprinse in ghidul solicitantului aprobat prin ordinul ministrului fondurilor europene, in maximum 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

(7) Deteriorarea sau sustragerea echipamentelor IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice inainte de expirarea duratei normale de utilizare atrage raspunderea reprezentantilor legali/tutorilor/studentilor, in conditiile legii. Unitatile de invatamant preuniversitar de stat/institutiile de invatamant superior de stat sau, dupa caz, autoritatile publice locale dispun masuri legale de recuperare a prejudiciilor create.

(8) Cheltuielile care depasesc echivalentul in lei al contravalorii echipamentelor IT mobile, tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice in valoare de 200 euro sunt considerate cheltuieli neeligibile si se suporta de catre beneficiarii finantarii, astfel cum este prevazut la alin. (1) si (11).

(9) Cheltuielile cu achizitia de echipamente IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfasurarii activitatii didactice in mediul on-line prevazute la art. 1 alin. (1) si (11), efectuate incepand cu data de 1 august 2020, sunt considerate eligibile pentru decontare din fonduri externe nerambursabile alocate prin Programul operational Competitivitate 2014-2020.

(10) Autoritatile publice locale pot aproba credite de angajament, precum si credite bugetare, dupa caz, pentru achizitia de echipamente IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfasurarii activitatii didactice in mediul on-line, pot derula proceduri de achizitie publica si pot efectua plati eligibile incepand cu data de 1 august 2020 pentru decontare din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului operational Competitivitate 2014-2020.

(11) Unitatile de invatamant preuniversitar de stat/institutiile de invatamant superior de stat, pe baza creditelor de angajament si a creditelor bugetare aprobate potrivit legii, pot incheia, cu respectarea prevederilor legale, contracte de achizitie publica pentru procurarea de echipamente IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfasurarii activitatii didactice in mediul on-line si pot efectua plati eligibile incepand cu data de 1 august 2020 din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului operational Competitivitate 2014-2020."

7. La articolul 2, dupa alineatul (12) se introduce un nou alineat, alineatul (13), cu urmatorul cuprins:

"
(13) Ministerul Educatiei si Cercetarii aproba, pe baza notelor de fundamentare asumate de inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, cu incadrarea in bugetul alocat cu aceasta destinatie, creditele bugetare si de angajament pe baza carora ISJ-urile/ISMB in parteneriat cu unitatile de invatamant achizitioneaza echipamente IT mobile, respectiv tablete cu acces la internet, precum si alte echipamente/dispozitive electronice necesare desfasurarii activitatii didactice in mediul on-line, prin proceduri de achizitie publica, si pot efectua plati eligibile incepand cu data de 1 august 2020 pentru decontare din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului operational Competitivitate 2014-2020. Notele de fundamentare nu vor include beneficiarii altor proceduri de achizitie in curs sau finalizate."

8. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:

"
(3) Sumele angajate de inspectoratele scolare in parteneriat cu unitatile de invatamant preuniversitar, pentru achizitiile prevazute la art. 1 alin. (1) care nu pot fi decontate din alocarea prin Programul operational Competitivitate 2014-2020, din motive neimputabile partilor din contractul de achizitie sunt suportate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii, in limita fondurilor aprobate cu aceasta destinatie."

9. Articolul 4 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 4. -
(1) Se aproba achizitionarea, in conditiile legii, de echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale, dezinfectanti si containere sanitare mobile in cadrul unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, institutiilor de invatamant superior de stat pentru studentii care indeplinesc criteriile pentru a beneficia de burse sociale si burse sociale ocazionale, decontate din fonduri externe nerambursabile alocate in cadrul Programului operational Infrastructura mare, in limita a 60.000.000 euro, echivalentul in lei la cursul de schimb InforEuro din luna august 2020, din care 10.000.000 euro institutiilor de invatamant superior de stat, pentru echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale si dezinfectanti, respectiv in limita a 25.000.000 euro, echivalentul in lei la cursul de schimb InforEuro din luna august 2020, pentru containere sanitare mobile, destinate unitatilor de invatamant preuniversitar de stat, cu aplicarea mecanismului prevazut de art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare. Decontarea echipamentelor de protectie medicala de tip dezinfectanti, precum si/sau a containerelor sanitare mobile se va face cu respectarea regulamentelor Comisiei Europene.

(2) Beneficiarii eligibili ai apelului de proiecte destinat achizitionarii de echipamente de protectie medicala, dezinfectanti si/sau a containerelor sanitare mobile sunt:

a) unitatile de invatamant preuniversitar de stat, cu conditia ca acestea sa aiba personalitate juridica pentru incheierea de contracte de achizitie publica in conditiile legii;

b) institutiile de invatamant superior de stat pentru studentii care indeplinesc criteriile pentru a beneficia de burse sociale de stat si burse sociale ocazionale;

c) autoritatile publice locale pentru unitatile de invatamant preuniversitar de stat de pe raza unitatii administrativ-teritoriale;

d) parteneriatul dintre autoritatile publice locale si unitatile de invatamant preuniversitar de stat prevazute la lit. a) si c);

e) parteneriatele intre inspectoratele scolare si unitatile de invatamant.

(3) Achizitionarea de containere sanitare mobile este eligibila pentru unitatile de invatamant preuniversitar de stat care nu au asigurat accesul la reteaua de apa-canalizare, in limita valorii de 5.000 euro per container, echivalentul in lei la data aprobarii ghidului solicitantului, cu conditia contractarii in conditiile legii a serviciilor de vidanjare pe toata durata utilizarii containerelor sanitare mobile. Depasirea cheltuielilor cu achizitia de containere sanitare mobile se suporta de catre beneficiarul finantarii. Decontarea cheltuielilor cu containerele sanitare mobile se realizeaza cu obligatia beneficiarului finantarii de a depune documente justificative privind costul de achizitie al acestora.

(4) Autoritatile publice locale/unitatile de invatamant preuniversitar de stat/institutiile de invatamant superior de stat care achizitioneaza echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale, dezinfectanti si/sau containere sanitare mobile au calitatea de autoritate contractanta si incheie contracte de achizitie publica in conditiile prevazute de lege.

(5) Cheltuielile cu achizitia de echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale, dezinfectanti si/sau containere sanitare mobile prevazute la alin. (1) sunt eligibile incepand cu data de 1 august 2020 pentru decontare din fonduri externe nerambursabile alocate in cadrul Programului operational Infrastructura mare.

(6) Autoritatile publice locale pot aproba credite de angajament, precum si credite bugetare, dupa caz, pentru achizitia de echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale, dezinfectanti si/sau containere mobile sanitare, pot derula proceduri de achizitie publica si pot efectua plati eligibile incepand cu data de 1 august 2020 pentru decontare din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului operational Infrastructura mare.

(7) Unitatile de invatamant preuniversitar de stat/institutiile de invatamant superior de stat, pe baza creditelor de angajament si a creditelor bugetare aprobate potrivit legii, pot incheia cu respectarea prevederilor legale contracte de achizitie publica pentru procurarea de echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale, dezinfectanti si/sau de containere sanitare mobile necesare unitatilor de invatamant preuniversitar, pot derula proceduri de achizitie publica si pot efectua plati eligibile pentru decontare incepand cu data de 1 august 2020 din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului operational Infrastructura mare.

(8) Parteneriatele dintre unitatile de invatamant preuniversitar de stat si autoritatile publice locale pot aproba credite de angajament, precum si credite bugetare, dupa caz, pentru achizitia de echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale, dezinfectanti si/sau containere sanitare mobile necesare unitatilor de invatamant preuniversitar, pot derula proceduri de achizitie publica si pot efectua plati eligibile pentru decontare incepand cu data de 1 august 2020 din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului operational Infrastructura mare.

(9) Ministerul Educatiei si Cercetarii aproba, pe baza notelor de fundamentare asumate de inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti, cu incadrarea in bugetul alocat cu aceasta destinatie, creditele bugetare si de angajament pe baza carora inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti in parteneriat cu unitatile de invatamant achizitioneaza echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale, dezinfectanti prin proceduri de achizitie publica si pot efectua plati eligibile incepand cu data de 1 august 2020 pentru decontare din fonduri externe nerambursabile in cadrul Programului operational Infrastructura mare 2014-2020. Notele de fundamentare nu vor include beneficiarii altor proceduri de achizitie in curs sau finalizate.

(10) Cererile de finantare pentru accesarea de fonduri externe nerambursabile necesare achizitionarii de echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale, dezinfectanti si/sau de containere sanitare mobile necesare unitatilor de invatamant preuniversitar si, dupa caz, institutiilor de invatamant superior de stat se aproba, in limita fondurilor alocate cu aceasta destinatie, in ordinea primul venit-primul servit, cu respectarea pragului minim de calitate stabilit potrivit ghidului solicitantului aprobat in conditiile legii.

(11) Contractelor de finantare incheiate pentru achizitia de echipamente de protectie medicala/dispozitive medicale, dezinfectanti si/sau de containere sanitare mobile necesare unitatilor de invatamant preuniversitar si dupa caz, institutiilor de invatamant superior de stat li se aplica mecanismul cererilor de plata/prefinantare/rambursare in conditiile prevazute de lege.

(12) Se autorizeaza Autoritatea de management a Programului operational Infrastructura mare sa adopte masurile legale ce se impun pentru lansarea apelului de proiecte, aprobarea ghidului solicitantului, modificarile de program operational, precum si orice alte masuri care sunt necesare pentru achizitia de echipamente de protectie sanitara/dispozitive medicale, dezinfectanti si/sau de containere sanitare mobile necesare unitatilor de invatamant preuniversitar/universitar.

(13) Unitatile de invatamant preuniversitar de stat au in responsabilitate utilizarea containerelor sanitare mobile in scopul pentru care au fost achizitionate conform prevederilor prezentei ordonante de urgenta si raspund de buna utilizare a acestora in bune conditii pe toata durata normata de utilizare. Unitatile de invatamant preuniversitar de stat iau toate masurile legale necesare pentru a evita producerea de riscuri care au impact negativ asupra mediului ca urmare a utilizarii containerelor sanitare mobile.

(14) In situatia in care achizitia de containere sanitare mobile se face de catre autoritatile publice locale, acestea asigura darea in folosinta gratuita a containerelor catre unitatile de invatamant preuniversitar de stat pe baza de contract de comodat incheiat in conditiile legii.

(15) Sumele angajate de inspectoratele scolare in parteneriat cu unitatile de invatamant preuniversitar pentru achizitiile de echipamente de protectie medicala, dispozitive medicale, dezinfectanti care nu pot fi decontate din alocarea prin Programul operational Infrastructura mare 2014-2020, din motive neimputabile partilor din contractul de achizitie sunt suportate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii, in limita fondurilor aprobate cu aceasta destinatie."

Art. VIII. -
(1) Prin derogare de la prevederile referitoare la dreptul de retragere, asa cum este acesta reglementat de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 157/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 427 din 11 iunie 2014, incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, pentru evenimentele si activitatile culturale, festivalurile si proiectiile cinematografice ce urmau a fi sustinute pe perioada starii de urgenta sau a starii de alerta, in care se suspenda dreptul de organizare a acestor evenimente de catre autoritatile competente, urmeaza sa se aplice urmatoarele reguli:

a) in cazul reprogramarii evenimentului sau festivalului, participantul la eveniment sau festival va putea folosi biletul de acces achizitionat, beneficiind de toate drepturile conferite de biletul de acces la data reprogramarii evenimentului sau festivalului. Data reprogramarii evenimentului sau festivalului nu poate depasi data de 30 septembrie 2021;

b) in cazul anularii sau reprogramarii evenimentului sau festivalului, participantul la eveniment sau festival va primi din partea organizatorului un voucher pentru intreaga suma platita organizatorului, voucher ce va fi folosit pentru achizitionarea de produse sau servicii din gama oferita de catre organizator, conform unui regulament detaliat comunicat de catre organizator;

c) in cazul in care voucherul nu este folosit pentru achizitionarea de produse sau servicii pana la data de 30 septembrie 2021, organizatorul va rambursa toate sumele pe care le-a primit din partea consumatorului pana la 31 decembrie 2021.

(2) Organizatorul are obligativitatea de a oferi un termen de 30 de zile cumparatorului de bilete, pentru a opta intre folosirea biletului pentru evenimentul sau festivalul reprogramat sau voucherul prevazut la alin. (1) lit. b). Dupa expirarea celor 30 de zile biletul devine automat valabil pentru editia reprogramata a evenimentului sau festivalului.

Art. IX. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 144/2020 privind unele masuri pentru alocarea de fonduri externe nerambursabile necesare desfasurarii in conditii de preventie a activitatilor didactice aferente anului scolar 2020/2021 in contextul riscului de infectie cu coronavirus SARS-CoV-2, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 772 din 25 august 2020, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
capital de lucrufonduri nerambursabilegranturi


Data aparitiei: 19 Octombrie 2020

Votati articolul "OUG nr. 174/2020: modificari privind granturile pentru capital de lucru si pentru investitii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X