email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce presupune fiscalizarea unei case de marcat?

case de marcatfiscalizare casa de marcatbonuri fiscalecontract de inchirierecase de marcat fiscale cu jurnal electronic

Dupa ce ati ales si ati cumparat o casa de marcat, aceasta trebuie fiscalizata, programata conform legislatiei si specificului societatii, iar personalul dumneavoastra trebuie instruit sa o foloseasca.

Fiscalizarea casei de marcat inseamna procesul de trecere al unei case de marcat in regim de lucru fiscal, regim in care aparatul memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala.

Pentru a fiscaliza o casa de marcat trebuie parcurse urmatoarele etape:

1. intocmirea dosarului necesar eliberarii seriei fiscale;

2. Depunerea acestuia la Directia Generala a Finantelor Publice a judet ului in care societatea dvs. are punctul de lucru la care va folosi casa de marcat. (De exemplu, daca o societate comerciala are sediul social in Municipiul Bucuresti si doreste sa foloseasca o casa de marcat la un punct de lucru din judetul Constant a, dosarul se va depune la D.G.F.P. Constanta);

3. Obtinerea raspunsului (seria fiscala);

4. Programarea casei de marcat de ca tre unitatea de service, conform seriei fiscale, datelor firmei, specificului societatii si trecerea casei de marcat i n regim fiscal. Actele necesare pentru intocmirea dosarului de fiscalizare sunt:

5. Copie a Certificatului de inmatriculare al firmei (C.U.I)



6. Copie a dovezii spatiului (contract de inchiriere, comodat, asociere, etc.) in cazul Municipiului Bucuresti sau copie a declaratiei punctului de lucru la Registrul Comertului in cazul judetului Constanta s i a judetului Ilfov

7. Stampila necesara pentru completarea Cererii de obtinere a numarului fiscal.
 

Redam lista cu documentele complete de care aveti nevoie pentru intocmirea dosarului pentru obtinerea seriei fiscale de la D.G.F.P.

-    C.U.I. (Certificatul de Inmatriculare al Utilizatorului) + C.I.F. (Certificatul de Inregistrare in Scopuri de T.V.A.)
-    Contractul de Inchiriere/Comodat  al punctului de lucru sau al sediului;
-    Certificatul Constatator al punctului de lucru sau al sediului;
-    Rezolutia O.C.R. privind infiintarea punctului de lucru, inclusiv mentiunile;
-    Declaratie pe proprie raspundere (scrisa de administratorul societatii), conform careia casa de marcat se instaleaza la adresa punctului de lucru, sau dupa caz, in regim de comert ambulant;
-    C.I. administrator;
-    Actul Constitutiv al societatii.

De la distribuitor veti avea nevoie de urmatoarele documente (copii):

- Factura si document de plata (Chitanta sau O.P. vizat de banca);
-    Cerere tip  – 2 exemplare;
-    Certificatul de garantie;
-    Aviz de distributie si service;
-    Proces-verbal de sigilare a caselor de marcat;
-    Copie C.I.  delegat si imputernicire (daca dosarul pentru obtinerea seriei fiscale se va depune la D.G.F.P de catre un imputernicit/angajat).

Actele necesare pentru a fiscaliza o casa de marcat in regim ambulant:

- Copie dupa C.U.I. (Certificatul de Inmatriculare al firmei);
- Copie dupa C.I.F. (Certificatul de Inregistrare Fiscala) – in cazul firmelor platitoare de TVA;
- Copie dupa Actul constitutiv pentru a dovedi existenta unui cod CAEN ce permite vanzarea ambulanta (vanzarea in targuri si expozitii)
- Copie dupa actul de identitate al reprezentantului legal
- Copie dupa actul doveditor al faptului ca reprezentantul are o functie in firma (copie Act constitutiv sau copie Contract de munca) – doar pentru Mun. Bucuresti
Retineti ca este necesara si stampila pentru completarea unei cereri tip.

Termenul de obtinere al seriei fiscale de la D.G.F.P. este de 7-8 zile in cazul Municipiului Bucuresti si de 1-5 zile pentru celelalte judete! in acest interval, de la cumparare pana la fiscalizare, puteti sa folosit i casa de marcat in regim de proba dar nu puteti emite bonuri fiscale.
 

 


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatfiscalizare casa de marcatbonuri fiscalecontract de inchirierecase de marcat fiscale cu jurnal electronic


Data aparitiei: 25 Mai 2015

Votati articolul "Ce presupune fiscalizarea unei case de marcat?":
Rating:

Nota: 4.4 din 5 din 98 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X