Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

Bilant contabil: structura si norme actuale

bilant contabilbilantul propriu-zisraport gestiunesistem simplificatLegea contabilitatiiraportari contabile
Un bilant contabil este cunoscut ca fiind o sinteza care prezinta situatia financiara a unui individ, societate sau organizatie non-profit si infatiseaza o prezentare de ansamblu a activelor si pasivelor circulante ajutand si la intelegerea valorii nete.

Folosing linkul umrator veti gasi Informatii pentru depunerea bilantului contabil pana la 30 iunie 2014

Bilantul contabil prezinta astfel rezumatul situatiei unui patrimoniu care apartine unei societati si include activele, capitalul propriu si datoriile, ultimele doua elemente fiind denumite si pasive bilantiere.

Structura bilant contabil

De regula, un bilant contabil include activele in partea stanga, urmate de valoarea activelor, de subtotal si total active. Aceeasi structura se aplica si pentru pasive, cu precizarea ca totalul pasivelor se va inregistra in partea inferioara a documentului.

Bilantul contabil include datoriile in partea dreapta, iar fiecarei raspunderi individuale ii este atribuita o valoare.

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii




Obligatia de a intocmi un bilant contabil, conform Legii Contabilitatii 82/1991, revine tuturor agentilor economici astfel incat sa fie redata o situatie clara a situatiei financiare aferente unitatilor patrimoniale.

Principii intocmire bilant contabil

In procesul de constituire a unui bilant contabil, sunt presupuse urmatoarele reguli:

- respectarea cu buna credinta a regulilor privind evaluarea patrimoniului;

- respectarea principiilor: prudentei, permanentei metodelor, continuitatea activitatii bilantului de deschidere cu cel de inchidere, a noncompensarii;

- posturile inscrise in bilant trebuie sa corespunda cu datele inregistrate in contabilitate, puse de acord cu inventarul.

Structura bilant contabil:

Procedeu principal al metodei contabilitatii si baza informationala fundamentala, bilantul propriu-zis este un tablou care cuprinde in forma sintetica si in expresie valorica mijloacele economice patrimoniale, sursele de constituire a acestora, precum si rezultatul unui agent economic la un moment dat.


A) Bilantul propriu-zis;
B) Contul de "Profit si pierdere" ( respectiv contul de exercitiu in cazul institutiilor publice );
C) Anexa la bilant;
D) Raportul de gestiune.

Vom mentiona doar ca bilantul propriu-zis consta intr-un rezumat care cuprinde in forma sintetica si in expresie valorica mijloacele economice patrimoniale, sursele de constituire a acestora, precum si rezultatul unui agent economic la un moment dat.

Bilantul propriu-zis poate fi alcatuit in doua variante sau sisteme, in functie de gruparea intreprinderilor in intreprinderi mici , mijlocii si intreprinderi mari, grupare ce se face in functie de praguri fiscale:

a. Bilant contabil in sistem simplificat (pentru intreprinderi mici si mijlocii)
b. Bilant contabil in sistem de baza (pentru intreprinderi mari).

In incheiere, mentionam ca un bilant contabil poate fi utilizat atat pentru bugetul individual de casa, cat si pentru companii pe mai multe niveluri.
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Iunie 2012


Votati articolul "Bilant contabil: structura si norme actuale":
Rating:

Nota: 3.52 din 5 din 21 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Control incrucisat firma lichidata

Intrebare: Pe data de 27.03.2015 s-a dat sentinta de lichidare a societatii.Inainte de lichidare s-a facut control de fond de la ANAF.Pe 2.04.2015 m-a sunat un angajat ANAF si mi-a comunicat ca,trebuie sa faca un control incrucisat legat de o firma la care apare diferente pe 394,iar un altul de pe raza altui judet sa-i trimit copii dupa boderourile de achizitie pe ultimii patru ani legat de o persoana fizica.Mentionez ca,in urma lichidarii societatii s-a platit integral suma datorata ANAF si in urma controlului nu au fost trasate masuri de indeplinit.Ce trebuie sa fac?Se mai poate face control incrucisat?Mai pot sa trimit coppiile de pe borderourile solicitate?Odata cu inceperea lichidarii mi s-a ridicat dreptul de administrare.Mai am vreo obligatie fata de firma ,terti,anaf alte organe?

Raspuns: S-a inchis procedura de lichidare.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Bilant contabil: structura si norme actuale
Mai multe articole despre bilantul propriu-zis

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: of*****
Contabilul nostru la care de curand am renuntat,din lipsa de comunicare intre noi si crearea de prejudicii banesti prin pierdere voita de documente originale ale firmei noastre,refuza sa ne inapieze restul de documente pe care le detine si nu ne efectuiaza bilantul pe anul 2013.Cum sa procedam? Multumim,cu stimaadministrator.E.L.
Data adaugarii: 28-Mai-2014
Postat de: of*****
exista vreun program pentru bilant de lichidare, care se depune la ONRC?
Data adaugarii: 25-Mar-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Mutarea contributiilor: cum trebuie sa procedeze patronii care vor sa majoreze salariul brut al angajatilor

    • Potrivit Ordonantei adoptate de Guvern, din 2018, contributiile angajatorului vor scadea la 2,25%, iar CAS platite de catre salariat vor urca la 35%, cu un impozit pe salariu de 10%. In prezent, din totalul salariului brut contributiile angajatorului reprezinta 22,75%, iar ale angajatului - 16,5%, cu un impozit pe salariu de 16%.   Mutarea contributiilor de la angajator la angajat a starnit multe discutii intense in ultima perioada, pentru ca niciuna dintre partile implicate nu...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa. Analiza zilei

    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care a...» citeste mai departe aici

  • Grabiti-va sa prindeti reducerile de Black Friday la lucrari de contabilitate!

    • Reducerile de Black Friday au luat cu asalt toate produsele, inclusiv cele de contabilitate si fiscalitate. Daca pana acum ati avut indoieli, a venit momentul propice sa investiti in niste lucrari care sa va faca munca mai usoara. Investitie minima, efect maxim! Profitati de REDUCERILE DE PANA LA 85% la zeci de lucrari de contabilitate! ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara fara dovada transportului. Ce documente sunt necesare?

    • In urmatoarea analiza, societatea A are in obiectul de activitate comertul auto si are trei angajati. Unul dintre acestia aduce din alt stat UE un autoturism achitat de firma A din cont. Acesta masina va face parte din stocul de marfa. La intoarcere aduce drept acte pentru contabilitate: factura auto, ordinul de deplasare si bonuri pentru benzina. Vom vedea in baza carui document se poate considera achizitie intracomunitara daca nu exista CMR, precum si ce acte sunt necesare pentru incadrarea...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli la autorizarea/inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar

    • Prin OMFP 2780/2017 publicat in M.Of. 898 din 15.11.2017 au fost aduse modificari si completari ordinului 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei. Dintre modificarile/completarile aduse mentionam:  Au fost completate prevederile privind amplasarea punctelor de schimb valutar. Conform noilor reglementari, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X