Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Bilant contabil: structura si norme actuale

bilant contabilbilantul propriu-zisraport gestiunesistem simplificatLegea contabilitatiiraportari contabile


Un bilant contabil este cunoscut ca fiind o sinteza care prezinta situatia financiara a unui individ, societate sau organizatie non-profit si infatiseaza o prezentare de ansamblu a activelor si pasivelor circulante ajutand si la intelegerea valorii nete.

Folosing linkul umrator veti gasi Informatii pentru depunerea bilantului contabil pana la 30 iunie 2014

Bilantul contabil prezinta astfel rezumatul situatiei unui patrimoniu care apartine unei societati si include activele, capitalul propriu si datoriile, ultimele doua elemente fiind denumite si pasive bilantiere.

Structura bilant contabil

De regula, un bilant contabil include activele in partea stanga, urmate de valoarea activelor, de subtotal si total active. Aceeasi structura se aplica si pentru pasive, cu precizarea ca totalul pasivelor se va inregistra in partea inferioara a documentului.

Bilantul contabil include datoriile in partea dreapta, iar fiecarei raspunderi individuale ii este atribuita o valoare.

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii




Obligatia de a intocmi un bilant contabil, conform Legii Contabilitatii 82/1991, revine tuturor agentilor economici astfel incat sa fie redata o situatie clara a situatiei financiare aferente unitatilor patrimoniale.

Principii intocmire bilant contabil

In procesul de constituire a unui bilant contabil, sunt presupuse urmatoarele reguli:

- respectarea cu buna credinta a regulilor privind evaluarea patrimoniului;

- respectarea principiilor: prudentei, permanentei metodelor, continuitatea activitatii bilantului de deschidere cu cel de inchidere, a noncompensarii;

- posturile inscrise in bilant trebuie sa corespunda cu datele inregistrate in contabilitate, puse de acord cu inventarul.

Structura bilant contabil:

Procedeu principal al metodei contabilitatii si baza informationala fundamentala, bilantul propriu-zis este un tablou care cuprinde in forma sintetica si in expresie valorica mijloacele economice patrimoniale, sursele de constituire a acestora, precum si rezultatul unui agent economic la un moment dat.


A) Bilantul propriu-zis;
B) Contul de "Profit si pierdere" ( respectiv contul de exercitiu in cazul institutiilor publice );
C) Anexa la bilant;
D) Raportul de gestiune.

Vom mentiona doar ca bilantul propriu-zis consta intr-un rezumat care cuprinde in forma sintetica si in expresie valorica mijloacele economice patrimoniale, sursele de constituire a acestora, precum si rezultatul unui agent economic la un moment dat.

Bilantul propriu-zis poate fi alcatuit in doua variante sau sisteme, in functie de gruparea intreprinderilor in intreprinderi mici , mijlocii si intreprinderi mari, grupare ce se face in functie de praguri fiscale:

a. Bilant contabil in sistem simplificat (pentru intreprinderi mici si mijlocii)
b. Bilant contabil in sistem de baza (pentru intreprinderi mari).

In incheiere, mentionam ca un bilant contabil poate fi utilizat atat pentru bugetul individual de casa, cat si pentru companii pe mai multe niveluri.
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
bilant contabilbilantul propriu-zisraport gestiunesistem simplificatLegea contabilitatiiraportari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Iunie 2012


Votati articolul "Bilant contabil: structura si norme actuale":
Rating:

Nota: 3.52 din 5 din 21 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata factura

Intrebare: Buna ziua!
Am emis o factura cu suma de 3000 lei si clientul mi-a platit doar 600 lei cu chitanta(bani prin casa).
Restul imi plateste luna viitoare.
Se poate fragmenta factura cu platile?

Raspuns: Nu se poate fragmenta plata cu numerar indiferent de valoarea facturii. Poate fi efectuata o singura...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Iunie 2012 ARTICOLE SIMILARE

Articole similare

Bilant contabil: structura si norme actuale
Mai multe articole despre bilantul propriu-zis

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: of*****
Contabilul nostru la care de curand am renuntat,din lipsa de comunicare intre noi si crearea de prejudicii banesti prin pierdere voita de documente originale ale firmei noastre,refuza sa ne inapieze restul de documente pe care le detine si nu ne efectuiaza bilantul pe anul 2013.Cum sa procedam? Multumim,cu stimaadministrator.E.L.
Data adaugarii: 28-Mai-2014
Postat de: of*****
exista vreun program pentru bilant de lichidare, care se depune la ONRC?
Data adaugarii: 25-Mar-2013
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X