email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce procedura urmam pentru incetarea obligatiei de plata CAS?

Taxe si ImpoziteFormularul 601incetare plata contributieCASasigurari sociale


Va reamintim ca prin ordinul ANAF nr. 1.714/2012 este reglementat Formularul 601 "Cerere de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale".

Conform art. 29621 din Codul fiscal, sunt obligate sa contribuie la sistemul asigurarilor sociale, urmatoarele persoane:

- intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale;
- membrii intreprinderii familiale;
- persoanele cu statut de persoana fizica autorizata sa desfasoare activitati economice;
- persoanele care realizeaza venituri din profesii libere;
- persoanele care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala, la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla.

Aceste persoane au obligatia sa contribuie la sistemul public de pensii numai daca in aceeasi perioada nu sunt salariate, pensionate sau inscrise in alte sisteme sociale de pensii neintegrate sistemului public.

Ordinul analizat adopta procedura pe care o va urma o persoana cand se incadreaza la categoriile amintite anterior, dar nu mai are obligatia sa contribuie la asigurarile sociale.

- De exemplu: Desfasor o activitate in mod independent ca PFA si in acelasi timp desfasor
si activitate salariata in baza unui contract de munca. Pentru veniturile realizate ca PFA, nu se datoreaza contributie la asigurarile sociale.

Astfel, pentru contractele existente anterior datei de 01.07.2012, preluate de ANAF sau pentru persoanele ce au inceput activitatea dupa aceasta data, cand nu datoreaza contributia la pensii au posibilitatea sa solicite la ANAF incetarea obligatiei la plata contributiei sociale.

Solicitarea anularii obligatiei de plata se realizeaza de persoana interesata prin depunerea Formularului 601 "Cerere de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale".

Formularul se depune in 3 exemplare la organul fiscal ce are in administrare persoana fizica ce solicita anularea obligatiei de plata. Depunerea se poate realiza fie prin transmitere cu posta, fie la registratura.

Ordinul stabileste ca in luna in care a fost depusa solicitarea se pastreaza obligatia persoanei fizice la plata contributiei la pensii, iar pentru aprobarea solicitarii trebuie anexate documente justificative.

Ordinul enumera si documentele considerate justificative, in functie de calitatea solicitantului, dintre care amintim:

>> copie de pe certificatul de radiere eliberat de oficiul registrului comertului, cand nu se continua activitatea independenta;
>> copie de pe formularul (070) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere";
>> copie de pe contractul individual de munca sau adeverinta eliberata de angajator, dupa caz;
>> copie de pe ordinul de numire in functie - in cazul in care persoana este functionar public;
>> copie de pe decizia de pensionare - in cazul unei persoane care are calitatea de pensionar.

Documentele se prezinta in copie si original. Copia se certifica de organul fiscal "conform cu originalul", iar originalul se restituie contribuabilului. in situatia depunerii cererii prin posta, documentele se vor anexa in copie legalizata.

Pentru cererile care au fost admise se emite o noua decizie de impunere privind obligatii de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 610), in care se stabileste contributia la nivel "0" pentru lunile urmatoare din anul fiscal in curs celei in care contribuabilul a indeplinit conditia de incetare a obligatiei de plata a contributiei de asigurari sociale.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor legislative 2024:


TAX MEMO - MEMORATOR TAXE SI IMPOZITE!

->>  Numele obligatiei fiscale respective
->>  Ce act normativ se aplica
->>  Categorii de contribuabili vizati
->>  Termene de plata
->>  Ce declaratii trebuie depuse obligatoriu
->>  Exceptiile de la regula (daca exista)
->>  Observatii, precizari, recomandari, atentionari

Iti sunt acum disponibile doar in 30 sec.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si ImpoziteFormularul 601incetare plata contributieCASasigurari sociale


Data aparitiei: 28 Martie 2013

Votati articolul "Ce procedura urmam pentru incetarea obligatiei de plata CAS?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X