email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se modifica functionarea Camerei Consultantilor Fiscali

Taxe si Impozitecamera consultantilor fiscalicotizatii fixeHotararea nr. 7/2013


Va informam ca Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 7/2013 pentru modificarea Regulamentului de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, aprobat prin Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 6/2012 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 295, din 23 mai 2013.

In baza prevederilor art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul superior al Camerei Consultantilor Fiscali, intrunit in sedinta din 28 martie 2013, h o t a r a s t e:

Art. I. - Regulamentul de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, aprobat prin Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 6/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 189 din 22 martie 2012, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins: "

Art. 1. -
(1) Camera Consultantilor Fiscali, denumita in continuare Camera, este organizatie profesionala de utilitate publica, persoana juridica fara scop lucrativ, cu sediul in municipiul Bucuresti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 8 si 9, sectorul 2, din care fac parte consultantii fiscali care au dobandit aceasta calitate in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta. "

2. La articolul 3 alineatul (1), litera c) va avea urmatorul cuprins: "c) consultantii fiscali care au obtinut calificarea profesionala in unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau in Confederatia Elvetiana, care isi exercita profesia pe teritoriul Romaniei in conditiile ordonantei si ale prezentului regulament."
3. La articolul 5 alineatul (1), litera c) va avea urmatorul cuprins: "c) documentul de plata a cotizatiei fixe, in copie;".

4. La articolul 6, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins: "
Art. 6. -
(1) Persoana provenita dintr-un stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau din Confederatia Elvetiana care doreste sa desfasoare activitatea de consultant fiscal in Romania este obligata sa obtina autorizarea Camerei pe baza unei evaluari
(2) In cazul in care in urma evaluarii persoana provenita dintr-un stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau din Confederatia Elvetiana obtine calitatea de consultant fiscal in Romania, pentru a deveni membru al Camerei, va solicita, in termen de 60 de zile de la data comunicarii rezultatului, inregistrarea in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala, prin depunerea unui dosar care va cuprinde:
a) cererea-tip de inscriere, prevazuta in anexa nr. 3;
b) actul de identitate, in copie;
c) documentul de plata a cotizatiei fixe, in copie;
d) doua fotografii de 2/3 cm."

5. La articolul 7 alineatul (2), litera f) va avea urmatorul cuprins: "f) documentul de plata a cotizatiei fixe, in copie;".

6. La articolul 9 alineatul (2), litera d) va avea urmatorul cuprins: "d) sa achite la termen cotizatiile;".

7. La articolul 12 alineatul (1) punctul 1, litera a) va avea urmatorul cuprins: "a) ca urmare a neachitarii cotizatiilor, precum si a neindeplinirii altor obligatii fata de Camera, la termenele stabilite prin hotarari ale Consiliului superior al Camerei, atunci cand intarzierea depaseste 12 luni, desi consultantul fiscal a fost notificat despre aceste situatii;".

8. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins: "

Art. 13. - Orice membru care a renuntat sau caruia i s-a retras calitatea de membru al Camerei poate solicita redobandirea acesteia, respectand conditiile prevazute de ordonanta, precum si de normele aprobate de Consiliul superior al Camerei, cu plata cotizatiei fixe, al carei cuantum este egal cu al cotizatiei datorate de noii membri ai Camerei."

9. La articolul 15, alineatele (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins: "(4) Revenirea la statutul de membru activ pentru situatiile prevazute la alin. (1) se face la cerere si produce efecte de la data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost aprobata de Camera. Trecerea in categoria membrilor activi se face dupa plata cotizatiei fixe, al carei cuantum este egal cu al cotizatiei datorate de noii membri ai Camerei

(5) Persoanele juridice care au suspendata activitatea la registrul comertului sunt membri inactivi. Reluarea activitatii declarata la registrul comertului va fi comunicata si Camerei, in vederea reautorizarii si trecerii in categoria membrilor activi. Pe perioada inactivitatii societatile in cauza nu datoreaza cotizatia. Trecerea in categoria membrilor activi se face dupa plata cotizatiei fixe, al carei cuantum este egal cu al cotizatiei datorate de noii membri ai Camerei."

10. La articolul 36 alineatul (1), literele f) si g) vor avea urmatorul cuprins: "f) stabileste componenta Comisiei de evaluare, precum si continutul si modul de desfasurare a interviului pentru consultantii fiscali din statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau din Confederatia Elvetiana care vor desfasura activitate in Romania;

g) stabileste cuantumul taxei pentru examen si, respectiv, cuantumul taxei pentru interviu;".

11. La articolul 42, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins: "

Art. 42. -
(1) Consiliul superior al Camerei poate decide infiintarea unor comitete de lucru in domenii specifice, cum ar fi Comitetul fiscal sau Comitetul pentru probleme profesionale."

12. La articolul 50 alineatul (1), literele b) si c) se abroga.

13. La articolul 50 alineatul (1), litera i) va avea urmatorul cuprins: "i) taxe (tarife) de participare la conferinte, seminare, forumuri si alte servicii prestate de Camera in conformitate cu prevederile legale;".

14. La articolul 50, alineatul (2) se abroga.

15. Articolul 51 va avea urmatorul cuprins: "
Art. 51. - Consultantii fiscali, membri activi si inactivi, sunt obligati sa plateasca cotizatiile in conditiile prevazute prin hotararile Consiliului superior al Camerei."
16. Anexele nr. 2, 3 si 4 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 si 3.
17. In tot cuprinsul regulamentului, sintagma "societate comerciala" se inlocuieste cu termenul "societate".
 
Art. II. - Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
 
Art. III. - Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
Presedintele Camerei Consultantilor Fiscali, Ion-Toni Teau
Bucuresti, 29 aprilie 2013.
Nr. 7.


de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitecamera consultantilor fiscalicotizatii fixeHotararea nr. 7/2013


Data aparitiei: 27 Mai 2013

Votati articolul "Se modifica functionarea Camerei Consultantilor Fiscali":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X