email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Se modifica functionarea Camerei Consultantilor Fiscali

Taxe si Impozitecamera consultantilor fiscalicotizatii fixeHotararea nr. 7/2013


Va informam ca Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 7/2013 pentru modificarea Regulamentului de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, aprobat prin Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 6/2012 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 295, din 23 mai 2013.

In baza prevederilor art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul superior al Camerei Consultantilor Fiscali, intrunit in sedinta din 28 martie 2013, h o t a r a s t e:

Art. I. - Regulamentul de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, aprobat prin Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 6/2012, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 189 din 22 martie 2012, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins: "

Art. 1. -
(1) Camera Consultantilor Fiscali, denumita in continuare Camera, este organizatie profesionala de utilitate publica, persoana juridica fara scop lucrativ, cu sediul in municipiul Bucuresti, str. Alecu Russo nr. 13-19, et. 4, ap. 8 si 9, sectorul 2, din care fac parte consultantii fiscali care au dobandit aceasta calitate in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta. "

2. La articolul 3 alineatul (1), litera c) va avea urmatorul cuprins: "c) consultantii fiscali care au obtinut calificarea profesionala in unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau in Confederatia Elvetiana, care isi exercita profesia pe teritoriul Romaniei in conditiile ordonantei si ale prezentului regulament."
3. La articolul 5 alineatul (1), litera c) va avea urmatorul cuprins: "c) documentul de plata a cotizatiei fixe, in copie;".

4. La articolul 6, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins: "
Art. 6. -
(1) Persoana provenita dintr-un stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau din Confederatia Elvetiana care doreste sa desfasoare activitatea de consultant fiscal in Romania este obligata sa obtina autorizarea Camerei pe baza unei evaluari
(2) In cazul in care in urma evaluarii persoana provenita dintr-un stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau din Confederatia Elvetiana obtine calitatea de consultant fiscal in Romania, pentru a deveni membru al Camerei, va solicita, in termen de 60 de zile de la data comunicarii rezultatului, inregistrarea in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala, prin depunerea unui dosar care va cuprinde:
a) cererea-tip de inscriere, prevazuta in anexa nr. 3;
b) actul de identitate, in copie;
c) documentul de plata a cotizatiei fixe, in copie;
d) doua fotografii de 2/3 cm."

5. La articolul 7 alineatul (2), litera f) va avea urmatorul cuprins: "f) documentul de plata a cotizatiei fixe, in copie;".

6. La articolul 9 alineatul (2), litera d) va avea urmatorul cuprins: "d) sa achite la termen cotizatiile;".

7. La articolul 12 alineatul (1) punctul 1, litera a) va avea urmatorul cuprins: "a) ca urmare a neachitarii cotizatiilor, precum si a neindeplinirii altor obligatii fata de Camera, la termenele stabilite prin hotarari ale Consiliului superior al Camerei, atunci cand intarzierea depaseste 12 luni, desi consultantul fiscal a fost notificat despre aceste situatii;".

8. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins: "

Art. 13. - Orice membru care a renuntat sau caruia i s-a retras calitatea de membru al Camerei poate solicita redobandirea acesteia, respectand conditiile prevazute de ordonanta, precum si de normele aprobate de Consiliul superior al Camerei, cu plata cotizatiei fixe, al carei cuantum este egal cu al cotizatiei datorate de noii membri ai Camerei."

9. La articolul 15, alineatele (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins: "(4) Revenirea la statutul de membru activ pentru situatiile prevazute la alin. (1) se face la cerere si produce efecte de la data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost aprobata de Camera. Trecerea in categoria membrilor activi se face dupa plata cotizatiei fixe, al carei cuantum este egal cu al cotizatiei datorate de noii membri ai Camerei

(5) Persoanele juridice care au suspendata activitatea la registrul comertului sunt membri inactivi. Reluarea activitatii declarata la registrul comertului va fi comunicata si Camerei, in vederea reautorizarii si trecerii in categoria membrilor activi. Pe perioada inactivitatii societatile in cauza nu datoreaza cotizatia. Trecerea in categoria membrilor activi se face dupa plata cotizatiei fixe, al carei cuantum este egal cu al cotizatiei datorate de noii membri ai Camerei."

10. La articolul 36 alineatul (1), literele f) si g) vor avea urmatorul cuprins: "f) stabileste componenta Comisiei de evaluare, precum si continutul si modul de desfasurare a interviului pentru consultantii fiscali din statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau din Confederatia Elvetiana care vor desfasura activitate in Romania;

g) stabileste cuantumul taxei pentru examen si, respectiv, cuantumul taxei pentru interviu;".

11. La articolul 42, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins: "

Art. 42. -
(1) Consiliul superior al Camerei poate decide infiintarea unor comitete de lucru in domenii specifice, cum ar fi Comitetul fiscal sau Comitetul pentru probleme profesionale."

12. La articolul 50 alineatul (1), literele b) si c) se abroga.

13. La articolul 50 alineatul (1), litera i) va avea urmatorul cuprins: "i) taxe (tarife) de participare la conferinte, seminare, forumuri si alte servicii prestate de Camera in conformitate cu prevederile legale;".

14. La articolul 50, alineatul (2) se abroga.

15. Articolul 51 va avea urmatorul cuprins: "
Art. 51. - Consultantii fiscali, membri activi si inactivi, sunt obligati sa plateasca cotizatiile in conditiile prevazute prin hotararile Consiliului superior al Camerei."
16. Anexele nr. 2, 3 si 4 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 si 3.
17. In tot cuprinsul regulamentului, sintagma "societate comerciala" se inlocuieste cu termenul "societate".
 
Art. II. - Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
 
Art. III. - Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
Presedintele Camerei Consultantilor Fiscali, Ion-Toni Teau
Bucuresti, 29 aprilie 2013.
Nr. 7.


de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitecamera consultantilor fiscalicotizatii fixeHotararea nr. 7/2013


Data aparitiei: 27 Mai 2013

Votati articolul "Se modifica functionarea Camerei Consultantilor Fiscali":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X