Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | TVA

Proiect MFP: Prevederi speciale privind rambursarea TVA. Ce se mai schimba in 2014

Data aparitiei: 30 Ianuarie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
proiectrambursarea TVAprevederi specialerambursarea taxei2014cazierul fiscal


Daca modificarile intrate in vigoare la 1 ianuarie 2014 nu au fost suficiente, un nou proiect de ordonanta, publicat de Ministerul Finantelor la 27 ianuarie in categoria Transparenta Decizionala, vine sa completeze unele modificari si reglementari actuale.

Unele dintre aceste prevederi se refera la rambursarea TVA si restituirea creantelor fiscale, fiind introduse doua noi articole dupa articolul 117 din Codul fiscal. Redam mai jos continutul art. 117^1 si art. 117^2:

"ARTICOLUL 117^1

Prevederi speciale privind rambursarea taxei pe valoarea adaugata


(1) Taxa pe valoarea adaugata solicitata la rambursare prin deconturile cu suma negativa de taxa pe valoare adaugata cu optiune de rambursare, se ramburseaza de organul fiscal potrivit procedurii si conditiilor aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.

(2) Organul fiscal decide in conditiile prevazute in ordin daca efectueaza inspectia fiscala anterior sau ulterior aprobarii rambursarii, in baza unei analize de risc.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), in cazul decontului cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare pentru care suma solicitata la rambursare este de pana la 20.000 lei, organul fiscal ramburseaza taxa cu efectuarea, ulterior, a inspectiei fiscale.

(4) Prevederile alin. (3) se aplica si in cazul decontului cu suma negativa de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, pentru care suma solicitata  la rambursare se situeaza intre 20.000 lei si 65.000 lei, in situatia in care contribuabilul opteaza pentru certificarea decontului, potrivit art. 831 alin. (1), iar certificarea este fara rezerve.

(5) Dispozitiile alin. (3) si (4) nu se aplica:

a) in cazul in care contribuabilul are inscrise in cazierul fiscal fapte care sunt sanctionate ca infractiuni;

b) in cazul in care organul fiscal, pe baza informatiilor detinute, constata ca exista riscul unei rambursari necuvenite.

 (6) Organul fiscal va notifica contribuabilul in cazul in care constata ca a fost depus un decont de taxa pe valoarea adaugata certificat de un consultant fiscal care nu este inscris ca membru activ in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala sau de catre o persoana care nu are calitatea de consultant fiscal, potrivit legii. in cazul in care certificarea nu se depune in termen de 30 de zile de la notificare, sunt aplicabile prevederile alin. (2).

(7) Ori de cate ori, in conditiile prezentului articol, rambursarea se aproba cu inspectie fiscala ulterioara, inspectia fiscala se decide in baza unei analize de risc potrivit art. 100.


ARTICOLUL 117^2

Prevederi speciale privind restituirea creantelor fiscale colectate prin retinere la sursa


(1) In situatia in care platitorul a retinut la sursa un impozit pe venit in cuantum mai mare decat cel legal datorat, restituirea acestuia se efectueaza de catre platitor, la cererea contribuabilului depusa in termenul de prescriptie a dreptului de a cere restituirea prevazut la art. 135.

(2) Sumele restituite de catre platitor se regularizeaza de catre acesta cu obligatiile fiscale de acelasi tip datorate in perioada fiscala in care s-a efectuat restituirea. Pentru diferentele de restituit sunt aplicabile prevederile art. 116 sau 117, dupa caz.

(3) In cazul contribuabililor nerezidenti care depun certificatul de rezidenta fiscala ulterior retinerii la sursa a impozitului de catre platitorul de venit, restituirea si regularizarea potrivit prezentului articol se efectueaza chiar daca pentru perioada fiscala in care creanta fiscala restituita a fost datorata s-a ridicat rezerva verificarii ulterioare ca urmare a efectuarii inspectiei fiscale.

(4) Pentru impozitul pe venit care se regularizeaza potrivit prezentului articol, platitorul nu depune declaratie rectificativa.

(5) In situatia in care platitorul nu mai exista, restituirea impozitului pe venit retinut la sursa in cuantum mai mare decat cel legal datorat se efectueaza de catre organul fiscal competent, in baza cererii de restituire depusa de contribuabil. Prin organ fiscal competent, se intelege organul fiscal competent pentru administrarea creantelor fiscale ale contribuabilului solicitant.

(6) Platitorul are obligatia de a corecta, daca este cazul, declaratiile informative corespunzatoare regularizarii efectuate."








Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X