Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | TVA

Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVA

Data aparitiei: 10 Aprilie 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVA
control tvacontrol anafcontroale fiscaledocumente anaf

Firmele care au solicitat Fiscului rambursarea taxei pe valoarea adaugata (TVA) trebuie sa treaca mai intai printr-un control fiscal, in urma caruia se va stabili daca vor primi sau nu sumele cerute. In cazul unui astfel de control, organele fiscale pot sa solicite o serie de documente specifice, insa lista acestora nu este exhaustiva.

Astfel, aceste documente pot fi:
- contracte comerciale, facturi si documente vamale in cazul exporturilor/importurilor efectuate;
- jurnale de vanzari si cumparari;
- declaratiile de TVA depuse pentru perioadele fiscale pentru care se solicita rambursarea TVA;
- balante de verificare;
- documente justificative, de exemplu: situatii de lucrari, devize, documente de transport, foi de parcurs etc.;
- alte documente specifice domeniului de activitate

Totusi, lista documentelor mentionate anterior nu este exhaustiva, asa incat inspectorii fiscali pot solicita orice alte documente pe care le considera necesare pentru justificarea rambursarii TVA.

In cazul in care documentele solicitate nu sunt intocmite in limba romana, organelle de control pot solicita traducerile autorizate aferente.

In ceea ce priveste conditiile de forma asupra carora organele de control tind sa se concentreze adesea, se recomanda efectuarea in avans a unei verificari a facturilor primate din prisma elementelor obligatorii pe care acestea trebuie sa le cuprinda si care sunt prevazute in Codul Fiscal. In cazul in care se observa lipsa unor elemente obligatorii, societatea le poate solicita furnizorilor sai, din timp, corectarea documentelor in cauza.

Remintim ca, potrivit Codului fiscal, sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in format electronic, daca acestea cuprind in mod obligatoriu urmatoarele informatii:



- numarul de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii, care identifica factura in mod unic;

- data emiterii facturii;

- data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, in masura in care aceasta data este anterioara datei emiterii facturii;

- denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;

- denumirea/numele furnizorului/prestatorului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, ale reprezentantului fiscal;

- denumirea/numele si adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al beneficiarului, daca acesta este o persoana impozabila ori o persoana juridica neimpozabila;

- denumirea/numele beneficiarului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare ale reprezentantului fiscal;

- denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile privind definirea bunurilor, in cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;

- baza de impozitare a bunurilor si serviciilor ori, dupa caz, avansurile facturate, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret, in cazul in care acestea nu sunt incluse in pretul unitar;

- indicarea cotei de taxa aplicate si a sumei taxei colectate, exprimate in lei, in functie de cotele taxei;

- in cazul in care factura este emisa de beneficiar in numele si in contul furnizorului, mentiunea «autofactura»;

- in cazul in care este aplicabila o scutire de taxa, trimiterea la mentiuni din care sa rezulte ca livrarea de bunuri ori prestarea de servicii face obiectul unei scutiri;

- in cazul in care clientul este persoana obligata la plata TVA, mentiunea «taxare inversa»;

- in cazul in care se aplica regimul special pentru agentiile de turism, mentiunea «regimul marjei - agentii de turism»;

- daca se aplica unul dintre regimurile speciale pentru bunuri second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati, una dintre mentiunile «regimul marjei - bunuri secondhand», «regimul marjei - opere de arta» sau «regimul marjei - obiecte de colectie si antichitati», dupa caz;

- in cazul in care exigibilitatea TVA intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, mentiunea «TVA la incasare»;

- referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi ori documente pentru aceeasi operatiune.

Continutul a fost preluat din lucrarea "Controale fiscale pe TVA. Rambursare, documente justificative, exemple practice", care contine toate informatiile de care ai nevoie pentru a face fata cu brio oricarei inspectii fiscale, fara stres sau emotii.

Fii perfect protejat impotriva amenzilor inspectorilor ANAF aplicand intotdeauna legislatia de ultima ora! Descopera solutiile oferite de specialisti >>






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X