email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVA

Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVA
control tvacontrol anafcontroale fiscaledocumente anaf

Firmele care au solicitat Fiscului rambursarea taxei pe valoarea adaugata (TVA) trebuie sa treaca mai intai printr-un control fiscal, in urma caruia se va stabili daca vor primi sau nu sumele cerute. In cazul unui astfel de control, organele fiscale pot sa solicite o serie de documente specifice, insa lista acestora nu este exhaustiva.

Astfel, aceste documente pot fi:
- contracte comerciale, facturi si documente vamale in cazul exporturilor/importurilor efectuate;
- jurnale de vanzari si cumparari;
- declaratiile de TVA depuse pentru perioadele fiscale pentru care se solicita rambursarea TVA;
- balante de verificare;
- documente justificative, de exemplu: situatii de lucrari, devize, documente de transport, foi de parcurs etc.;
- alte documente specifice domeniului de activitate

Totusi, lista documentelor mentionate anterior nu este exhaustiva, asa incat inspectorii fiscali pot solicita orice alte documente pe care le considera necesare pentru justificarea rambursarii TVA.

In cazul in care documentele solicitate nu sunt intocmite in limba romana, organelle de control pot solicita traducerile autorizate aferente.

In ceea ce priveste conditiile de forma asupra carora organele de control tind sa se concentreze adesea, se recomanda efectuarea in avans a unei verificari a facturilor primate din prisma elementelor obligatorii pe care acestea trebuie sa le cuprinda si care sunt prevazute in Codul Fiscal. In cazul in care se observa lipsa unor elemente obligatorii, societatea le poate solicita furnizorilor sai, din timp, corectarea documentelor in cauza.

Remintim ca, potrivit Codului fiscal, sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hartie ori in format electronic, daca acestea cuprind in mod obligatoriu urmatoarele informatii:



- numarul de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii, care identifica factura in mod unic;

- data emiterii facturii;

- data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data incasarii unui avans, in masura in care aceasta data este anterioara datei emiterii facturii;

- denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;

- denumirea/numele furnizorului/prestatorului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, ale reprezentantului fiscal;

- denumirea/numele si adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum si codul de inregistrare in scopuri de TVA sau codul de identificare fiscala al beneficiarului, daca acesta este o persoana impozabila ori o persoana juridica neimpozabila;

- denumirea/numele beneficiarului care nu este stabilit in Romania si care si-a desemnat un reprezentant fiscal, precum si denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare ale reprezentantului fiscal;

- denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum si particularitatile privind definirea bunurilor, in cazul livrarii intracomunitare de mijloace de transport noi;

- baza de impozitare a bunurilor si serviciilor ori, dupa caz, avansurile facturate, pentru fiecare cota, scutire sau operatiune netaxabila, pretul unitar, exclusiv taxa, precum si rabaturile, remizele, risturnele si alte reduceri de pret, in cazul in care acestea nu sunt incluse in pretul unitar;

- indicarea cotei de taxa aplicate si a sumei taxei colectate, exprimate in lei, in functie de cotele taxei;

- in cazul in care factura este emisa de beneficiar in numele si in contul furnizorului, mentiunea «autofactura»;

- in cazul in care este aplicabila o scutire de taxa, trimiterea la mentiuni din care sa rezulte ca livrarea de bunuri ori prestarea de servicii face obiectul unei scutiri;

- in cazul in care clientul este persoana obligata la plata TVA, mentiunea «taxare inversa»;

- in cazul in care se aplica regimul special pentru agentiile de turism, mentiunea «regimul marjei - agentii de turism»;

- daca se aplica unul dintre regimurile speciale pentru bunuri second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati, una dintre mentiunile «regimul marjei - bunuri secondhand», «regimul marjei - opere de arta» sau «regimul marjei - obiecte de colectie si antichitati», dupa caz;

- in cazul in care exigibilitatea TVA intervine la data incasarii contravalorii integrale sau partiale a livrarii de bunuri ori a prestarii de servicii, mentiunea «TVA la incasare»;

- referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci cand se emit mai multe facturi ori documente pentru aceeasi operatiune.

Continutul a fost preluat din lucrarea "Controale fiscale pe TVA. Rambursare, documente justificative, exemple practice", care contine toate informatiile de care ai nevoie pentru a face fata cu brio oricarei inspectii fiscale, fara stres sau emotii.

Fii perfect protejat impotriva amenzilor inspectorilor ANAF aplicand intotdeauna legislatia de ultima ora! Descopera solutiile oferite de specialisti >>


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control tvacontrol anafcontroale fiscaledocumente anaf


Data aparitiei: 10 Aprilie 2023

Votati articolul "Ce documente verifica Fiscul in cazul unui control de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X