Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Documente de intocmit pentru AF, PF si II. Care vor fi declaratiile si termenele aferente?

contabilitatea in partida simplaOrdinul 1040/2004termenedeclaratiiregistreregistrul-jurnal


In randurile de mai jos, regasiti informatii cu privire la acele documente pe care le intocmim lunar pentru un AF, PF si II, alaturi de declaratiile si termenele asociate cu acestea.

Contabilitatea in partida simpla (pentru AF, PFA, II) este reglementata de Ordinul 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Registrele obligatorii sunt: Registrul-jurnal de incasari si plati si Registrul-inventar. Conform art.20 din Ordinul 1040/2004, Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) si Registrul-inventar (cod 14-1-2/a) au regim de inregistrare la organele fiscale. Acestea se numeroteaza, se snuruiesc si se parafeaza inainte de depunerea lor la organele fiscale pentru inregistrare.

Redam mai jos cateva din prevederile din Ordinul 1040/2004  referitoare la organizarea evidentei contabile in partida simpla si  documentele care se intocmesc:
 
"II. Organizarea evidentei contabile in partida simpla

 A. Dispozitii generale
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018



 4. Contribuabilii pot utiliza toate formularele prevazute in prezentele norme metodologice sau numai o parte din acestea, in functie de elementele specifice activitatii desfasurate.

 5. Pentru determinarea veniturilor, in functie de natura activitatii, de frecventa incasarilor/platilor sau de felul serviciilor prestate, precum si de alte elemente specifice activitatii desfasurate, contribuabilii pot utiliza si alte formulare cu regim special, care au fost aprobate prin ordine ale ministrului finantelor publice, in baza prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora.

 6. In functie de necesitati contribuabilii pot utiliza si alte formulare stabilite prin norme metodologice de intocmire si utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiara si contabila.

 7. Contribuabilii vor folosi si alte formulare prevazute in mod expres de acte normative care reglementeaza activitati economice specifice (exploatarea masei lemnoase, prestarile de servicii cu caracter international, jocurile de noroc etc.).

 8. In cazul utilizarii modelelor formularelor financiar-contabile comune pe economie, aprobate pentru persoanele juridice, acestea vor fi completate in conformitate cu prezentele norme metodologice. In aceasta situatie elementele referitoare la conturi, debite, credite, semnaturile de aprobare, avizare, precum si alte elemente similare nu se completeaza.

 9. In conditiile utilizarii sistemelor informatice financiar-contabile este necesar sa fie respectate Criteriile minimale privind programele informatice utilizate in domeniul financiar-contabil, prevazute de normele legale.

 10. Contribuabilii pot edita formularele cu regim special cu ajutorul tehnicii de calcul, in conditiile prevazute la art. 2 din Ordinul ministrului finantelor nr. 1.177/1998 privind aplicarea prevederilor art. 1 alin. (4) si (10) paragraful 2 din Hotararea Guvernului nr. 831/1997.

 B. Norme generale privind documentele justificative si financiar-contabile

 11. Evidenta contabila in partida simpla se va conduce in conformitate cu prezentele norme metodologice.

 12. In conformitate cu prevederile legale evidenta contabila in partida simpla se tine in limba romana si in moneda nationala.

 13. Orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

 14. Documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale, prevazute in structura formularelor aprobate:

 - denumirea documentului;
 - numele si prenumele contribuabilului, precum si adresa completa;
 - numarul documentului si data intocmirii acestuia;
 - mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (cand este cazul);
 - continutul operatiunii economico-financiare, iar atunci cand este necesar, si temeiul legal al efectuarii ei;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii;
 - alte elemente menite sa asigure consemnarea completa a operatiunilor in documente justificative.

 15. Documentele care stau la baza inregistrarilor in evidenta contabila in partida simpla pot dobandi calitatea de document justificativ numai in cazurile in care furnizeaza toate informatiile prevazute in normele legale in vigoare.

 16. Documentele provenite din relatiile de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice pot fi inregistrate in evidenta contabila in partida simpla numai in cazurile in care se face dovada intrarii in patrimoniu a bunurilor respective, prin intocmirea Borderoului de achizitie (cod 14-4-13) sau a Notei de receptie si constatare de diferente (cod 14-3-1/A), dupa caz, si a platii acestora pe baza de Dispozitie de plata-incasare catre casierie (cod 14-4-4).

 In cazul in care documentele respective se refera la cheltuieli pentru prestari de servicii efectuate de persoane fizice impuse pe baza de norma de venit, pentru a fi inregistrate in evidenta contabila in partida simpla a contribuabililor prevazuti la pct. 1, acestea trebuie sa aiba la baza contracte sau conventii, intocmite in acest scop in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, si Dispozitie de plata-incasare catre casierie (cod 14-4-4).

17. Documentele contabile - jurnale, fise etc. - servesc la prelucrarea, centralizarea si inregistrarea in evidenta contabila in partida simpla a operatiunilor consemnate in documentele justificative.

 18. Inscrierea datelor in documente se face cu cerneala, cu pix cu pasta, la masina de scris sau cu ajutorul tehnicii de calcul, dupa caz."
 
 
In concluzie, AF, PF, II intocmesc lunar factura,chitanta daca sunt incasari cu numerar, registrul -jurnal de incasari si plati si daca este cazul intocmesc fisa pentru operatiuni diverse si jurnalul  pentru operatiuni diverse.

In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza nu numai operatiunile in numerar, ci si cele efectuate prin contul curent de la banca. Operatiunile inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza anual. Registrul-inventar serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.
 
Din punct de vedere fiscal, persoana fizica autorizata este obligata sa intocmeasca si sa depuna anual la organele fiscale declaratiile fiscale 200 Declaratie privind veniturile realizate din Romania, 220 Declaratie privind venitul estimat/norma de venit si 392B Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul ...).

Termenul de depunere a declaratiilor:declaratia 220- 31 ianuarie; declaratia 392B-25 februarie;
declaratia 200-25 mai.Aceste declaratii se depun la termenele mentionate in anul curent pentru anul precedent.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatea in partida simplaOrdinul 1040/2004termenedeclaratiiregistreregistrul-jurnal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Mai 2014


Votati articolul "Documente de intocmit pentru AF, PF si II. Care vor fi declaratiile si termenele aferente?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Solicitare informatii contabilitate agentie de turism

Intrebare: Buna ziua,

Va transmit solicitarea mea scrisa, manifestandu-mi interesul pentru serviciile dvs de consultanta in contabilitate pentru o agentie de turism nou infiintata. Agentia va fi inregistrata pe SRL iar licenta va fi pe agentie detailista (revanzatoare), iar cifra de afaceri pana in 65000 de euro;

As avea urmatoarele intrebari, daca ma puteti ajuta:

1. ce impozite se platesc si cum se calculeaza? Venitul in cazul revanzatorilor este considerat comisionul, ca baza de impozitare?
2. se aplica regimul special de taxare tva si pentru agentiile cu cifra de afaceri pana in 65000 euro? Se plateste 24% tva catre stat sau cum se procedeaza cu acest regim special? Mentionez ca nu ne vom declara platitori de tva.
3. cum facturez eu catre client (exista diferentiere intre persoana fizica si juridica) dpdv al TVA-ului, se mentioneaza TVA inclus pe factura (fara a se mentiona valoare tva-ului, se mentioneaza Regimul Marjei, SDD) sau cum se procedeaza?
4. tinand cont ca vom considera cifra de afaceri doar comisionul, cum evidentiem comisionul revenit din vanzarea biletelor de avion si a cazarilor hoteliere pentru care vom primi facturi nete (nefiind specificata valoarea comisionului nostru)?
5. O alta intrebare ar fi daca agentul de turism trebuie angajat cu norma intreaga sau poate fi si pe un numar mai mic de ore.



Astept cu interes raspunsul dvs.
Va multumesc anticipat.


O zi frumoasa,
Monica Pralea
Manager Turism

Raspuns: La infiintare societatea va avea regim fiscal de microintreprindere insemnand ca datoreaza la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Mai 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016