Stabilim mai jos cum trebuie completat rd.16 din sectiunea E.3-Date detaliate privind impozitul pe venit-Suma incasata, in contextul in care unele softuri prin suma incasata inteleg salariul net la care se mai adauga contravaloarea tichetelor de masa primite pe luna respectiva, altele nu cuprind tichetele de masa, ci efectiv suma primita.
Completarea Declaratiei 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se face respectand instructiunile cuprinse in Anexa nr. 6 a Ordinului nr. 1977 din 9 decembrie 2013 privind modificarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului sanatatii nr. 1.045/2.084/793/2012 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate".
Conform acestui act normativ, Randul 16 "Suma incasata" din sectiunea E.3."Date detaliate privind impozitul pe venit", se completeaza cu suma rezultata in urma aplicarii formulei:
Suma incasata = Venit baza de calcul al impozitului - Impozit retinut + Deduceri personale + Alte deduceri.
In consecinta, prin aplicarea acestei formule veti constata ca suma incasata este formata din venitul net plus valoarea tichetelor de masa acordate.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro