Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Monografia contabila pentru produsele oferite gratuit in anumite conditii (la achizitia altor produse sau prin concurs)

Data aparitiei: 08 Aprilie 2015
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
produse gratuitemonografia contabilacod fiscaldeduceretvaajustaremonografie

In cazul de mai jos, avem o societate comerciala care vine produse online. La achizitia unui anumit numar de produse, este ofert si un produs cadou pe aceeasi factura. O alta situatie similara e cea in care un produs e oferit cadou in urma unui concurs. Stabilim monografia contabila pentru astfel de proceduri.

Precizam astfel ca produsele oferite gratuit - pe factura de vanzare sau in urma concursului – vor fi trecute de la marfuri la alte materiale consumabile , in calitatea lor de material utilizat pentru promovarea produselor firmei si stimularea vanzarilor pe baza unor Decizii ale administratorului:

3028 = 371

La acordarea acestora : 623 = 3028.

Este importanta delimitarea produsului oferit gratuit de marfurile vandute in mod obisnuit deoarece OG 99/2000 actualizata interzice - la art. 17 - vanzarea produselor sub costuri.

Art. 21, alin. (2), litera d) din Codul fiscal:

"(2) Sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri si:
(...)

d) cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimulării vanzarilor;"
 
Pentru concursul on-line va trebui sa  intocmiti un Regulament si o Decizie a administratorului in care sa descrieti conditiile de castigare a premiului, perioada campaniei, etc. Premiul (si destocarea de gestiune a acestuia) se acorda pe baza de Proces verbal de predare primire.
 


Dpv al TVA dedus la achizitia marfurilor, acesta nu trebuie ajustat avand in vedere:
Art. 128, alin. (8), litera e) nu constituie livrare de bunuri:

"e) acordarea in mod gratuit de bunuri in scop de reclama sau in scopul stimularii vanzarilor sau, mai general, in scopuri legate de desfasurarea activitatii economice, in conditiile stabilite prin norme;"
Normele metodologice spun:

"(9) In sensul art. 128 alin. (8) lit. e) din Codul fiscal:

a) se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor bunurile care sunt produse de persoana impozabila in vederea vanzării sau sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt, au fost ori vor fi livrate clientului. (...);"


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X