In Monitorul Oficial 385/3 iunie 2015 a fost publicat Ordinul ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice si al ministrului finantelor publice nr. 831/600/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a legii 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri.
In acest sens, se aduc urmatoarele precizari:
>> venitul realizat de zilieri sub forma de remuneratie pe fiecare beneficiar de lucrari reprezinta venit asimilat salariului, pentru care sunt aplicabile prevederle Cap. III "Venituri din salarii" al titlului III "Impozit pe venit" din Codul fiscal;
>> Calculul si retinerea impozitului datorat se efectueaza, de catre beneficiarii de lucrari dupa caz:
- la data fiecarei plati a remuneratiei brute zilnice
- la data platii la sfarsit de sapatamana
- la data platii la sfarsitul perioadei de desfasurare a activitatii, asa cum informeaza AJFP Arges.
In continuare, despre OMFP 600/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri am scris si intr-un articol recent intitulat "10 lucruri de care trebuie sa tineti cont daca firma dumneavoastra lucreaza cu zilieri".
1. In primul rand, evidenta activitatii zilierilor se realizeaza prin completarea Registrului special de evidenta a zilierilor, formular cu regim special, in care se completeaza in ordine cronologica toate angajarile de zilieri.
2. In ce priveste registrul, acesta se achizitioneaza de la inspectoratul teritorial de munca si va fi numerotat, parafat si legat.
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Cheltuieli deductibile si nedeductibile
3. Retineti ca inregistrarea unui ziler in registru se face folosind litere mari de tipar cu mentiunea numelui si prenumelui, respectiv a initialei tatalui.
4. Registrul se intocmeste zilnic cu exceptia perioadelor in care nu se apeleaza la zilieri, fara a se lasa pagini sau pozitii libere in curpinsul registrului.