Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat in data de 15 iulie o noua sesiune de consultanta online, destinata contribuabililor care au intrebari legale de veniturile din activitati independente.
Iata ce a intrebat un contribuabil care are un PFA nou-infiintat, neplatitor de TVA, activitati independente, cod CAEN 6201.
"1) Aportul personal de bani (depunerea de numerar, de catre mine, in contul bancar al PFA-ului meu) trebuie inregistrat in Registrul de Incasari si Plati?
2) Retragerile din contul de PFA (la bancomat sau/si transfer bancar in contul personal) trebuie inregistrate in Registrul de Incasari si Plati?
3) Inteleg ca de la 1 martie 2015, incasarile si platile din Registrul de Incasari si Plati trebuie totalizate si lunar. Aporturile personale de bani si retragerile mentionate mai sus la punctele 1) si 2) trebuie excluse din calculul acestui total?
4) Pentru realizarea activitatii PFA, voi folosi un laptop personal cumparat din fonduri personale inainte cu 12 luni de infiintarea PFA. Trebuie trecut acest laptop in Registrul Inventar?
5) Voi lucra in urmatoarele 12 luni cu clienti din SUA si Canada, de la care voi avea incasari exclusiv prin banca (deci nu prin numerar). Codul CAEN este 6201. Am nevoie de casa de marcat in acest moment?
6) Am infiintat PFA-ul prin Registrul Comertului. Am fost la ANAF deja sa depun formularul 220. Nu mi s-a spus de un alt formular care ar trebui depus, insa am citit pe diverse forumuri ca trebuia sa depun la infiintare si formularul 070 pentru inregistrare fiscala. Trebuia?"
***
Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin reprezentantii sai care au gestionat sesiunea de consultanta si indrumare online, au oferit urmatorul raspuns pe care il redam mai jos in speranta ca veti regasi in el informatii utile si de interes:
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr.170/ 2015 pentru aprobarea reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla, registrul-jurnal de incasari si plati se intocmeste intr-un exemplar, inregistrarea operatiunilor pe baza documentelor justificative facandu-se distinct, pe fiecare operatiune de incasare/plata.
In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza atat operatiunile in numerar, cat si cele efectuate prin contul curent de la banca, la valoarea prevazuta in documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adaugata.
Incasarile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:
- sumele incasate din desfasurarea activitatii;
- aporturile in numerar si prin conturi bancare aduse la inceperea activitatii ori in cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii;
- sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri nerambursabile (subventii);
- alte sume incasate (de exemplu: restituiri de impozite, taxe, penalitati).
Platile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:
- platile efectuate in cadrul activitatii desfasurate in scopul realizarii de venituri;
- sumele reprezentand restituirea aporturilor in numerar si prin conturi bancare;
- sumele reprezentand rambursarea de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- alte plati efectuate (de exemplu: penalitati, amenzi platite s.a.).
Sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza lunar.
In situatia in care laptopul este adus ca aport in natura la desfasurarea activitatii, acesta se inscrie in Registrul-inventar.
In ceea ce priveste acivitatea pe o veti desfasura cu clienti din SUA si Canada, de la care veti avea incasari exclusiv prin banca, nu aveti obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, acestea se utilizeaza doar pentru incasarea numerarului .(OUG nr.28/1999).
Persoanele fizice care desfasoara o activitate autorizata la Oficiile Registrului Comertului trebuie sa completeze formularul 070 DOAR in situatia in care intervin modificari fata de datele initiale declarate la Registrul Comertului (de ex: devine platitor de TVA, devine angajator...etc.).