Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Sesiune online ANAF. Raspunsul dat unui PFA nou-infiintat privind aportul personal de bani, retragerile si Registrul de Incasari si Plati

PFAaportul de baniregistrul-jurnal de incasari si platiincasarileformularul 070ANAFsesiune online

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat in data de 15 iulie o noua sesiune de consultanta online, destinata contribuabililor care au intrebari legale de veniturile din activitati independente.

Iata ce a intrebat un contribuabil care are un PFA nou-infiintat, neplatitor de TVA, activitati independente, cod CAEN 6201.

"1) Aportul personal de bani (depunerea de numerar, de catre mine, in contul bancar al PFA-ului meu) trebuie inregistrat in Registrul de Incasari si Plati?

2) Retragerile din contul de PFA (la bancomat sau/si transfer bancar in contul personal) trebuie inregistrate in Registrul de Incasari si Plati?

3) Inteleg ca de la 1 martie 2015, incasarile si platile din Registrul de Incasari si Plati trebuie totalizate si lunar. Aporturile personale de bani si retragerile mentionate mai sus la punctele 1) si 2) trebuie excluse din calculul acestui total?

4) Pentru realizarea activitatii PFA, voi folosi un laptop personal cumparat din fonduri personale inainte cu 12 luni de infiintarea PFA. Trebuie trecut acest laptop in Registrul Inventar?

5) Voi lucra in urmatoarele 12 luni cu clienti din SUA si Canada, de la care voi avea incasari exclusiv prin banca (deci nu prin numerar). Codul CAEN este 6201. Am nevoie de casa de marcat in acest moment?

6) Am infiintat PFA-ul prin Registrul Comertului. Am fost la ANAF deja sa depun formularul 220. Nu mi s-a spus de un alt formular care ar trebui depus, insa am citit pe diverse forumuri ca trebuia sa depun la infiintare si formularul 070 pentru inregistrare fiscala. Trebuia?"

***

Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin reprezentantii sai care au gestionat sesiunea de consultanta si indrumare online, au oferit urmatorul raspuns pe care il redam mai jos in speranta ca veti regasi in el informatii utile si de interes:

Potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr.170/ 2015 pentru aprobarea reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla, registrul-jurnal de incasari si plati se intocmeste intr-un exemplar, inregistrarea operatiunilor pe baza documentelor justificative facandu-se distinct, pe fiecare operatiune de incasare/plata.

In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza atat operatiunile in numerar, cat si cele efectuate prin contul curent de la banca, la valoarea prevazuta in documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adaugata.

Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Incasarile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:

- sumele incasate din desfasurarea activitatii;
- aporturile in numerar si prin conturi bancare aduse la inceperea activitatii ori in cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii;
- sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri nerambursabile (subventii);
- alte sume incasate (de exemplu: restituiri de impozite, taxe, penalitati).

Platile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:

- platile efectuate in cadrul activitatii desfasurate in scopul realizarii de venituri;
- sumele reprezentand restituirea aporturilor in numerar si prin conturi bancare;
- sumele reprezentand rambursarea de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- alte plati efectuate (de exemplu: penalitati, amenzi platite s.a.).
Sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza lunar.

In situatia in care laptopul este adus ca aport in natura la desfasurarea activitatii, acesta se inscrie in Registrul-inventar.

In ceea ce priveste acivitatea pe o veti desfasura cu clienti din SUA si Canada, de la care veti avea incasari exclusiv prin banca, nu aveti obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, acestea se utilizeaza doar pentru incasarea numerarului .(OUG nr.28/1999).

Persoanele fizice care desfasoara o activitate autorizata la Oficiile Registrului Comertului trebuie sa completeze formularul 070 DOAR in situatia in care intervin modificari fata de datele initiale declarate la Registrul Comertului (de ex: devine platitor de TVA, devine angajator...etc.).


 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
PFAaportul de baniregistrul-jurnal de incasari si platiincasarileformularul 070ANAFsesiune online

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Iulie 2015


Votati articolul "Sesiune online ANAF. Raspunsul dat unui PFA nou-infiintat privind aportul personal de bani, retragerile si Registrul de Incasari si Plati":
Rating:

Nota: 3.69 din 5 din 43 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Subgestiunea unei institutii publice - data firmei de paza ?

Intrebare: In curtea institutiei noastre publice sunt expuse bunuri culturale.
Aceste bunuri au fost date in gestiunea unor salariati.
Institutia are incheiat un Contract de prestari servicii de paza
cu o firma specializata.
Cum salariatii nu pot veghea asupra bunurilor din curtea institutiei
pe care le-au primit in gestiune,
Directorul institutiei vrea sa le dea in subgestiune
agentilor de paza.

Din textul legii ( Legea nr.22 /1969, in art.1 - Gestionar, in intelesul prezentei legi,
este acel angajat .....), rezulta ca gestiunea unui bun al institutiei noastre o poate avea
doar o persoana care este angajata institutiei si nu altcineva /ofiterii de paza - care nu au calitatea de angajati ai institutiei noastre.

Este legal sa faca acest lucru ?


Raspuns: Este legal si genereaza obligatii in cazul in care in contractul firmei de paza se anexeaza o lista...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Iulie 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Aporturile de bani si retragerea lor din contul de pfa se inregistreaza in RJIP,dar retragerile din incasari,se inregistreaza ?
Data adaugarii: 30-Mai-2017
Postat de: user
Buna ziua, Va putem oferi consultanta prin intermediul http://clubcontabilitate.manager.ro/. Este un portal gratuit, pentru orice intrebari puteti accesa si www.portalcontabilitate.ro. Multumim pentru intelegere.
Data adaugarii: 27-Iul-2015
Postat de: user
Am ridicat de mai multe ori prpblema PFA cu activitate agricola, platitori de impozit pe siprafata. Jurnalul de incasari si plati. LA CE MAI FOLOSESTE.? Unitatile tin jurnalele de cumparari si de vanzari, pentru D.300 si incadrarea in volumul de activitate. 2. La plata drepturilor de arenda-in numerar- proprietarii nu au conturi bancare, SE POATE DEPASI LIMITA DE 10000 LEI PE ZI ? Cum se poate plati suma de 680000 lei , la 768 proprietari?
Data adaugarii: 23-Iul-2015
Postat de: user
Am ridicat de mai multe ori prpblema PFA cu activitate agricola, platitori de impozit pe siprafata. Jurnalul de incasari si plati. LA CE MAI FOLOSESTE.? Unitatile tin jurnalele de cumparari si de vanzari, pentru D.300 si incadrarea in volumul de activitate. 2. La plata drepturilor de arenda-in numerar- proprietarii nu au conturi bancare, SE POATE DEPASI LIMITA DE 10000 LEI PE ZI ? Cum se poate plati suma de 680000 lei , la 768 proprietari?
Data adaugarii: 23-Iul-2015

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016