email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitie intracomunitara. Cum se fac inregistrarile in contabilitatea PFA-ului?

achizitie intracomunitaraPFAvalutabunuri amortizabiedeductibilitateD390

In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate care in luna octombrie 2014 a achitat un avans pentru echipamente agricole in valoare de 20.000 Eur. Pentru avansul achitat, s-a primit factura fiscala. Avansul s-a inregistrat in D390 pe rubrica A (ACHIZITII).

Marfa ajunge in tara in ianuarie 2015 si are aceeasi valoare cu avansul (nu s-a mai declarat in D 390).
Tot in ianuarie 2015 s-a mai achitat un avans pentru un utilaj in suma de 56.000 Euro pentru care s-a primit factura de avans si la fel s-a declarat in D390, la rubrica Achizitii.

Ulterior utilajul a sosit in 18 iunie 2015. Tot atunci s-a stornat avansul prin Credit Note si nu s-a mai achitat nimic pentru ca avnsul a fost de 100%.

Vom vedea astfel daca ar mai fi trebuit declarata in D390 o alta suma, cum se inregistreaza aceste utilaje in contabilitatea PFA-ului si daca se va tine cont de cursul BNR din data facturii finale de la 18.06.

Potrivit art.135 din Codul Fiscal, in cazul situatiei descrise mai sus exigibilitatea TVA intervine la data emiterii facturii de catre furnizor. Prin urmare, consideram ca s-a procedat corect la declararea facturilor de avans in declaratia 390 la momentul facturarii avansului.
Ulterior, la momentul receptiei, presupunem ca s-a stornat avansul si s-a emis factura pentru livrarea bunurilor. Avand in vedere ca avansul a fost de 100%, stornarea avansului urmata de emiterea unei facturi pentru aceeasi valoare a avut un efect nul si drept urmare consideram corect ca nu s-a mai declarat in declaratia 390 aceasta a doua operatiune.

Observatiile de mai sus sunt valabile in cazul ambelor achizitii.

Referitor la inregistrarea utilajelor in contabilitate, conform prevederilor OMFP 170/2015, operatiunile efectuate in valuta se evidentiaza in contabilitate in moneda nationala, utilizandu-se cursul de schimb valutar de la data efectuarii operatiunii. Avand in vedere ca sistemul de contabilitate in partida simpla aplicat de PFA este un sistem ce are la baza incasari si plati, in opinia noastra, data operatiunii in cazul achizitiilor celor 2 utilaje este data platii acestor utilaje.

Prin curs de schimb de la data efectuarii operatiunii se intelege cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din ultima zi bancara anterioara operatiunii, disponibil ca informatie la momentul efectuarii operatiunii (incasare, plata, emitere de documente).

Sumele aferente operatiunilor in valuta se inregistreaza in Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) in lei, cu mentionarea in coloana de explicatii a valorii in valuta.

Avand in vedere insa ca aceste utilaje constituie bunuri amortizabile, cheltuielile generate de plata acestora nu vor fi deductibile fiscal. Achizitia celor 2 utilaje se va deduce prin intermediul procedeului de amortizare.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Bogdan Costea, consultant fiscal

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
achizitie intracomunitaraPFAvalutabunuri amortizabiedeductibilitateD390


Data aparitiei: 12 August 2015

Votati articolul "Achizitie intracomunitara. Cum se fac inregistrarile in contabilitatea PFA-ului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X