In cazul de mai jos, avem ca subiect doua societati, societatea A - Client si furnizor pentru B, societatea B - furnizor si client pentru A.
Cele doua societati doresc sa-si stinga reciproc creantele si datoriile prin Ordin de compensare.
Societatea A intocmeste Ordinul de compensare in doua exemplare, vom stabili care sunt facturile pe care le trece pe ordin spre compensare.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Cele emise in calitate de client sau cele pe care ar trebui sa le plateasca in calitate de furnizor?
Pe ordinul de compensare se trec facturile ce se compenseaza intre ele, deci si cele intocmite in calitate de furnizor si cele primite in calitate de client.
Fiecare parte implicata completeaza un Ordin de compensare in 2 exemplare: exemplar rosu si exemplar albastru.
Firma care completeaza este "agentul economic initiator" (se semneaza si stampileza in prima casuta alba de pe fata formularului, pe ambele exemplare). In partea de jos-verso, se semneaza si stampileaza si la rubrica "Inspector de compensare initiator".
Pe verso-ul formularului albastru se trec facturile primite de agentul initiator compensate cu acest Ordin de Compensare. Pe verso-ul formularului rosu se trec facturile emise de catre agentul initiator. Ambele formulare vor pleca la partener, pentru ca acesta sa semneze si sa stampileze. Se va intoarce doar formularul albastru.
Partenerul dvs. o sa va trimita, la randul sau, 2 formulare completate de el, in calitate de agent initiator. Pe formularul albastru de la partener vor fi trecute facturile pe care firma dvs. l-a trimis partenerului. Pe formularul rosu de la partener, vor fi trecute facturile pe care partenerul vi le-a trimis dvs.. Veti semna si veti stampila ambele formulare, dupa care, formularul rosu primit de la partener il veti pastra pentru a-l inregistra in contabilitate. Formularul albastru primit de la partener aveti grija sa se intoarca la acesta.
Nota contabila 401 = 4111, va fi insotita de cele 2 formulare (albastru al societatii initiatoare și roșu al destinatarului).
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov, expert contabil |