email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Utilizarea ordinelor de compensare cu regim. Noi norme de compensare din 31.12.2019

Utilizarea ordinelor de compensare cu regim. Noi norme de compensare din 31.12.2019
ordine de compensaremonitorul oficialborderouHG 773/2019

Vom dezbate in acest material care este modalitatea corecta de completare a ordinelor de compensare cu regim. In ceea ce priveste utilizarea acestora, contribuabilii trebuie sa aiba in vedere ca au aparut noi norme de compensare.

 H.G. nr. 773/2019 care stabileste noi norme de compensare a datoriilor intre persoane juridice, va  intra in vigoare la 60 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial nr. 881 din 1 noiembrie 2019. Expertul nostru ne explica mai jos ce se va intampla incepand cu data de la care vor intra in vigoare noile norme.
  

Utilizarea ordinelor de compensare cu regim: raspunsul specialistului

 
Incepand cu data de 31/12/2019:

- Toate operatiunile de compensare se realizeaza pe baza informatiilor transmise prin INTERNET la adresa WEB dedicata: http://gama.cppi.ro;

- Adresa web dedicata, http://gama.cppi.ro va fi publicata pe website-ul CPPI, https://cppibusteni.weebly.com/compensare.html , si pe actualul website de compensare, http://gama.imi.ro , prin decizia directorului general al CPPI;

- Nu se mai utilizeaza ordinele de compensare tiparite de Imprimeria Nationala. Fiecare persoana juridica descarca Ordinul de compensare din SIC caruia i s-a atribuit o serie si un numar unic;

- Semnarea ordinelor de compensare se poate face si online folosind semnatura electronica calificata;

- Facturile se incarca individual sau fisiere de facturi, existand posibilitatea de a descarca modelul de fisier;

- Cand o persoana juridica incarca facturile in SIC, partenerul trebuie doar sa valideze aceste facturi pentru a putea fi cuprinse intr-o compensare;

- SIC pastreaza in format electronic documentele de identificare, pe cele de reprezentare precum si ordinele de compensare emise si validate electronic sau olograf si borderourile aferente;

- Un utilizator poate sa declare mai multe reprezentari pentru care incarca in SIC: certificatul de inregistrare, imputernicirea, copia BI/CI a persoanei imputernicite, validate cu semnatura electronica (incorporata sau atasata);

- SIC identifica circuitele de compensare posibile pe baza informatiilor transmise de persoanele juridice la adresa WEB dedicata prin intermediul contului de utilizator oferind astfel solutii noi de stingere a datoriilor reciproce prin compensare, solutii pe care agentul economic le poate imbratisa validandu-le in meniu;

- Nu se mai declara plaja de numere pentru facturi;

- Intreaga operatiune de compensare se poate realiza online.
 
- Operatiunile de compensare incepute inainte de data intrarii in vigoare a HG 773/2019 se vor realiza conform procedurii prevazute in H.G. nr. 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi inregistrate in Registrul electronic de evidenta a operatiunilor de compensare gestionat de Centrul de Pregatire pentru Personalul din Industrie Busteni – Sucursala Bucuresti si constituie documente justificative de inregistrare in contabilitate a stingerii creantelor si a datoriilor care au facut obiectul compensarii si se ataseaza ca atare la nota contabila.

- Hotararea Guvernului nr. 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
 

Articolul 11 – Anexa 2 la HG 685/1999 valabila pana la final de an 2019 stabileste ca :

Ordinele de compensare au regim special, sunt numerotate din tipografie, iar evidenta lor este stricta. Ordinele de compensare eronat completate sau necompletate si degradate se distrug de o comisie desemnata special de catre conducatorul Serviciului de compensare pentru aceasta, intocmindu-se un proces-verbal.

Ordinul de compensare emis de Serviciul de compensare reprezinta document justificativ de inregistrare in contabilitate a stingerii creantelor si a datoriilor care au facut obiectul compensarii. Ordinul de compensare se anexeaza la nota contabila.
 

Referitor la completare:

Fiecare parte implicata completeaza un Ordin de compensare in 2 exemplare: exemplar rosu si exemplar albastru.

Firma care completeaza este agentul economic initiator(se semneaza si stampileza in prima casuta alba de pe fata formularului, pe ambele exemplare). In partea de jos-verso, se semneaza si stampileaza si la rubrica Inspector de compensare initiator.

Pe verso-ul formularului albastru se trec facturile primite de agentul initiator compensate cu acest Ordin de Compensare.

Pe verso-ul formularului rosu se trec facturile emise de catre agentul initiator.

Ambele formulare vor pleca la partener, pentru ca acesta sa semneze si sa stampileze. Se va intoarce doar formularul albastru.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.
      

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ordine de compensaremonitorul oficialborderouHG 773/2019

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 04 Decembrie 2019


Votati articolul "Utilizarea ordinelor de compensare cu regim. Noi norme de compensare din 31.12.2019":
Rating:

Nota: 4.52 din 5 din 46 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila si documente

Intrebare: O unitate platitoare de TVA si impozit pe profit ( A) are de incasat de la o unitate platitoare de TVA si impozit pe venit micro (B) suma de 60.000 lei.Unitatea A are contul blocat si are de platit rate de leasing lunare in valoare de 4.000 lei. Cei 2 admonistratori de la cele 2 firme s-au inteles ca unitatea B sa faca plata lunara a ratelor de leasing ( cu acordul unitatii de leasing) in contul datoriei ce o are fata de unitatea A. Ce inregistrari contabile se fac la unitatea A, ce documente trebuiesc intocmite si daca sunt implicatii fiscale?

Raspuns: Pentru varianta prezentata daca sunt de acord cele trei parti,se pot face plati cu instrumente la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 04 Decembrie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X