email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Utilizarea ordinelor de compensare cu regim. Noi norme de compensare din 31.12.2019

Utilizarea ordinelor de compensare cu regim. Noi norme de compensare din 31.12.2019
ordine de compensaremonitorul oficialborderouHG 773/2019

Vom dezbate in acest material care este modalitatea corecta de completare a ordinelor de compensare cu regim. In ceea ce priveste utilizarea acestora, contribuabilii trebuie sa aiba in vedere ca au aparut noi norme de compensare.

 H.G. nr. 773/2019 care stabileste noi norme de compensare a datoriilor intre persoane juridice, va  intra in vigoare la 60 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial nr. 881 din 1 noiembrie 2019. Expertul nostru ne explica mai jos ce se va intampla incepand cu data de la care vor intra in vigoare noile norme.
  

Utilizarea ordinelor de compensare cu regim: raspunsul specialistului

 
Incepand cu data de 31/12/2019:

- Toate operatiunile de compensare se realizeaza pe baza informatiilor transmise prin INTERNET la adresa WEB dedicata: http://gama.cppi.ro;

- Adresa web dedicata, http://gama.cppi.ro va fi publicata pe website-ul CPPI, https://cppibusteni.weebly.com/compensare.html , si pe actualul website de compensare, http://gama.imi.ro , prin decizia directorului general al CPPI;

- Nu se mai utilizeaza ordinele de compensare tiparite de Imprimeria Nationala. Fiecare persoana juridica descarca Ordinul de compensare din SIC caruia i s-a atribuit o serie si un numar unic;

- Semnarea ordinelor de compensare se poate face si online folosind semnatura electronica calificata;

- Facturile se incarca individual sau fisiere de facturi, existand posibilitatea de a descarca modelul de fisier;

- Cand o persoana juridica incarca facturile in SIC, partenerul trebuie doar sa valideze aceste facturi pentru a putea fi cuprinse intr-o compensare;

- SIC pastreaza in format electronic documentele de identificare, pe cele de reprezentare precum si ordinele de compensare emise si validate electronic sau olograf si borderourile aferente;

- Un utilizator poate sa declare mai multe reprezentari pentru care incarca in SIC: certificatul de inregistrare, imputernicirea, copia BI/CI a persoanei imputernicite, validate cu semnatura electronica (incorporata sau atasata);

- SIC identifica circuitele de compensare posibile pe baza informatiilor transmise de persoanele juridice la adresa WEB dedicata prin intermediul contului de utilizator oferind astfel solutii noi de stingere a datoriilor reciproce prin compensare, solutii pe care agentul economic le poate imbratisa validandu-le in meniu;

- Nu se mai declara plaja de numere pentru facturi;

- Intreaga operatiune de compensare se poate realiza online.
 
- Operatiunile de compensare incepute inainte de data intrarii in vigoare a HG 773/2019 se vor realiza conform procedurii prevazute in H.G. nr. 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi inregistrate in Registrul electronic de evidenta a operatiunilor de compensare gestionat de Centrul de Pregatire pentru Personalul din Industrie Busteni – Sucursala Bucuresti si constituie documente justificative de inregistrare in contabilitate a stingerii creantelor si a datoriilor care au facut obiectul compensarii si se ataseaza ca atare la nota contabila.

- Hotararea Guvernului nr. 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, si a Regulamentului de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
 

Articolul 11 – Anexa 2 la HG 685/1999 valabila pana la final de an 2019 stabileste ca :

Ordinele de compensare au regim special, sunt numerotate din tipografie, iar evidenta lor este stricta. Ordinele de compensare eronat completate sau necompletate si degradate se distrug de o comisie desemnata special de catre conducatorul Serviciului de compensare pentru aceasta, intocmindu-se un proces-verbal.

Ordinul de compensare emis de Serviciul de compensare reprezinta document justificativ de inregistrare in contabilitate a stingerii creantelor si a datoriilor care au facut obiectul compensarii. Ordinul de compensare se anexeaza la nota contabila.
 

Referitor la completare:

Fiecare parte implicata completeaza un Ordin de compensare in 2 exemplare: exemplar rosu si exemplar albastru.

Firma care completeaza este agentul economic initiator(se semneaza si stampileza in prima casuta alba de pe fata formularului, pe ambele exemplare). In partea de jos-verso, se semneaza si stampileaza si la rubrica Inspector de compensare initiator.

Pe verso-ul formularului albastru se trec facturile primite de agentul initiator compensate cu acest Ordin de Compensare.

Pe verso-ul formularului rosu se trec facturile emise de catre agentul initiator.

Ambele formulare vor pleca la partener, pentru ca acesta sa semneze si sa stampileze. Se va intoarce doar formularul albastru.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.
      


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ordine de compensaremonitorul oficialborderouHG 773/2019


Data aparitiei: 04 Decembrie 2019

Votati articolul "Utilizarea ordinelor de compensare cu regim. Noi norme de compensare din 31.12.2019":
Rating:

Nota: 4.53 din 5 din 47 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X