Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Alocare numere facturi si OMFP 2634/2015. Cum procedam?

Data aparitiei: 16 August 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
alocare numere facturifacturaredocumente financiar-contabileomfp 2634/2015

In randurile de mai jos, avem ca subiect o societate care are o platforma autoutilizata pentru tractarea autoturismelor avariate. Majoritatea facturilor se emit la sfarsitul zilei sau la sfarsitul lunii pentru clientii cu care exista contract, dar sunt si facturi care se emit pe loc de catre conducatorul auto clientilor ocazionali (persoane juridice) fiind scrise de acesta "de mana". Se doreste ca facturile care nu sunt emise pe loc sa fie emise pe calculator deoarece sunt mai numeroase, clientii prefera un format electronic.

Se pot utiliza doua serii diferite de facturi criteriul fiind unele "de mana" altele emise cu sisteme electronice?

La pct. 24 din OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, se prevede ca:

"24. Entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;

- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;

- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document."

Prin urmare aveti posibilitatea alocarii numerelor de facturi in functie de necesitati, respectiv o serie pentru facturile de la sediul firmei si o alta pentru facturile care se intocmesc manual.
 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X