Conform OMFP 2634/2015, documentele justificative legale pentru transferul unor bunuri sunt: bonul de predare, transfer, restituire (14-3-3A) si avizul de insotire a marfii (14-3-6A).
Transfer de produse de la o gestiune la alta: ce documente intocmim
De exemplu, o societatea utilizeaza in activitatea sa mai multe gestiuni. Intre aceste gestiuni se fac anumite transferuri de articole pe baza de nota de transfer. Este obligatorie listarea si arhivarea acestor note de transfer? Sa aflam opinia specialistului!
- Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 2099 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Doar pentru documentele justificative din OMFP 2634/2015 sunt prevazute normel de utilizare si arhivare.
In rest societatea dvs. poate utiliza orice document adaptat nevoilor de functionare.
Pentru transfer de produse de la o gestiune la alta se poate utiliza Bonul de predare, transfer, restituire si Avizul de insotire.
Bonul de predare, transfer, restituire:
- se utilizeaza pentru: produse finite, materiale refolosibile, semifabricate, materiale nefolosite
- serveste ca:
a) document justificativ pentru incarcare/descarcare in/din gestiune;
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
b) document justificativ de inregistrare in contabilitate.
In situatia in care se foloseste ca bon de predare la magazie a produselor finite, materialelor refolosibile, semifabricatelor, materialelor nefolosite se intocmeste pe masura predarii acestora la magazie, de catre sectie, atelier etc.
In cazul utilizarii ca bon de transfer intre doua gestiuni aflate in incinta entitii, bonul de predare, transfer, restituire se intocmeste pe masura ce se efectueaz transferul. Transferul se efectueaza numai intre gestiuni din incinta aceleiasi entitati.
In cazul gestiunilor dispersate teritorial se intocmeste Aviz de insotire a marfii.
Se intocmeste un Aviz din gestiunea in situatia in care se trimit bunurile si un NIR in gestiunea in care se primesc bunurile.
Si in cazul notei de transfer utilizate ca document ce atesta schimbarea locului de depozitare/gestionare a unor bunuri apreciez ca este necesara listarea si arhivarea deoarece locurile de depozitare sunt diferite si sunt documente ce atesta predarea primirea bunurilor. Este necesar sa analizati insa in ce masura este necesar sa utilizati Bonul de predare transfer sau Avizul de insotire in situatia dvs. deoarece acestea sunt documente reglementate legal.
Raspuns oferit in luna septembrie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pexels.com