Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Cazierul fiscal 2019: tot ce trebuie sa stii potrivit noilor reglementari

Cazierul fiscal 2019: tot ce trebuie sa stii potrivit noilor reglementari
cazier fiscalacte necesare

Cazierul fiscal are rol de evidenta si urmarire a disciplinei financiare a contribuabililor, in scopul prevenirii si combaterii evaziunii fiscale, precum si in scopul intaririi administrarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat. Astfel ANAF  tine evidenta si verifica respectarea normelor fiscale, contabile si financiare.

 Acesta vizeaza contribuabilii, indiferent daca sunt persoane fizice sau juridice ori entitati care nu au respectat legile fiscale, contabile, vamale sau financiare si are rolul de a preveni si de a combate evaziunea fiscala.

In cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice, care au savarsit fapte sanctionate de legile financiare, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.
 

Cazierul fiscal – noutati 2019

In Monitorul Oficial nr.4 din 3 ianuarie 2019, a fost publicata Legea nr.346 din 27 decembrie 2018 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.39/2015 privind cazierul fiscal.

Potrivit prevederilor art.4, alin.(7) din OG nr.39/2015 privind cazierul fiscal, in situatia in care sunt desemnati noi reprezentanti/reprezentanti legali si se mentine starea de inactivitate fiscala pe o perioada mai mare de un semestru calendaristic de la data inscrierii mentiunilor privind desemnarea noilor reprezentanti legali in registrul comertului sau in evidentele autoritatilor si institutiilor publice la care sunt inregistrate celelalte persoane juridice si entitati fara personalitate juridica care nu se inregistreaza la registrul comertului, inactivitatea fiscala se inscrie si in cazierul fiscal al acestora.

Prin Legea 346 a fost introdusa o exceptie de la prevederea de mai sus. Astfel, in cazul contribuabilului aflat in insolventa, in faliment sau dizolvare, inactivitatea fiscala nu se va inscrie in cazierul fiscal al practicianului in insolventa.
 

Cazierul fiscal: ce informatii contine?

Cazierul fiscal contine informatii privind respectarea sau nerespectarea legilor fiscale in vigoare. Consulta in documentul atasat ce fapte sunt considerate infractiuni sau contraventii si pot fi mentionate in cazierul fiscal.
 

Documente necesare pentru solicitarea certificatului de cazier fiscal

 In functie de statutul solicitantului, documentele necesare pentru obtinerea certificatului de cazier fiscal sunt cele de mai jos:
 

Persoane fizice
 

-    cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 (se depune personal sau prin reprezentant)

-     actul de identitate (BI/CI) al titularului sau reprezentantului, dupa caz (original si copie);

-    procura autentica sau imputernicire avocatiala, in cazul in care cererea nu se depune personal, ci
prin reprezentant.

 
Persoane juridice
 

-  cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502 , (se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat);

-  documentul care atesta numirea reprezentantului legal (Ex. acte constituire / certificat constatator de la oficiul registrului comertului) si certificatul de inregistrare;

-  actul de identitate (BI/CI) al reprezentantului legal al acestora sau al reprezentantului pe baza de mandat, dupa caz, (original si copie);
-    imputernicirea, in cazul in care cererea se depune prin reprezentant ;

 
Asociatii sau entitati fara personalitate juridica

-   cerere tip, se distribuie gratuit - formularul 502  (cererea se depune de catre unul din asociati, pe baza imputernicirii date de ceilalti asociati sau de reprezentantul acestora);

-    actul de identitate (BI/CI) al asociatului desemnat sau al reprezentantului pe baza de mandat, dupa caz, (original si copie);

-    imputernicirea data asociatului desemnat de ceilalti asociati;

-    imputernicirea, in cazul in care cererea se depune prin reprezentant.
 

Certificatul de cazier fiscal: unde poate fi solicitat?

Directiile generale ale finantelor publice judetene si administratiile municipiului Bucuresti  emit la nivel local cazierul fiscal. Cererile pentru eliberarea certificatelor de cazier fiscal se depun la organul fiscal responsabil cu administrarea acestora pe plan local.
In Bucuresti, dosarele de cazier fiscal nu mai sunt ridicate de la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, cu exceptia contribuabililor mijlocii cu domiciliul fiscal in Bucuresti, ci de la departamentele specializate din cadrul Administratiilor Finantelor Publice de Sector:

    • Sector 1: Trezoreria din Str. Londra nr. 10 sau Administratia Financiara din Sos. Bucuresti - Ploiesti nr. 9-13  
    • Sector 2: Trezoreria din Bd. Ferdinand nr. 89 sau Administratia Financiara din Str. C. A. Rosetti nr. 39
    • Sector 3: Trezoreria din Str. Ciresului nr. 6 sau Administratia Financiara din Calea Mosilor nr. 156
    • Sector 4: Trezoreria din Str. Pieptanari nr. 31 sau Administratia Financiara din Str. Cutitul de Argint nr. 7
    • Sector 5: Trezoreria din Bd. Natiunilor Unite nr. 6-8 sau Administratia Financiara din Calea 13 Septembrie nr. 226
    • Sector 6: Trezoreria din Calea Giulesti nr. 3 sau Administratia Financiara din Str. Popa Tatu nr. 7.
 

Valabilitatea certificatului de cazier fiscal


Certificatul de cazier fiscal este valabil timp de 30 de zile de la data eliberarii lui si numai in scopul pentru care a fost eliberat.
 

Situatiile in care certificatul de cazier fiscal se obtine doar prin Oficiul Registrului Comertului:

·  la infiintarea societatilor comerciale, a societatilor cooperative si a cooperativelor agricole, de catre asociati, actionari si reprezentantii legali desemnati;

·  la autorizarea exercitarii unei activitati independente de catre solicitanti;

·  la cesiunea partilor sociale sau a actiunilor de catre noii asociati sau actionari;

· la numirea de noi reprezentanti legali, precum si la cooptarea de noi asociati sau actionari cu prilejul efectuarii majorarii de capital social de catre noii reprezentanti legali, asociati si actionari.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cazier fiscalacte necesare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 09 Ianuarie 2019


Votati articolul "Cazierul fiscal 2019: tot ce trebuie sa stii potrivit noilor reglementari":
Rating:

Nota: 4.16 din 5 din 22 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este prejudiciul: valoarea contractului sau diferenţa de bani ?

Intrebare: Bună ziua !

Vă rog mult de tot să mă ajutaţi şi să mă lămuriţi cu privire la următoarea situaţie:

- n anii anteriori s-au făcut achiziţii de bunuri culturale
- acum, n Dosarul penal n care se pune problema legalităţii
achiziţiilor şi a plăţilor respective,
s-a descoperit că s-au ntocmit documente privind achiziţiile făcute
( de ex.: Contracte de vnzare-cumpărare bunuri culturale,
Acte de evaluare şi Procese-verbale de negociere, recepţii, plăţi, etc )
şi n zile n care salariaţi care au semnat nu au fost prezenţi la serviciu
( au fost n CO, CM, CFP sau au fost zile nelucrătoare ).
La Expertiza grafologică s-a descoperit că
unele semnături au fost falsificate.
Salariaţii se tem, iar unii salariaţi au spus că
şi recunosc semnătura,
chiar n condiţiile arătate mai sus.

Vă rog foarte mult să mi spuneţi:
1 - acele documente sunt valabile juridic sau nu ?
2 - care este prejudiciul ?
- valoarea contractului, dacă se vor considera că
documentele nu sunt valabile juridic ?
sau diferenţa de bani, dintre supraevaluarea bunurilor şi valoarea reală ?


Raspuns: Daca se face expertiza si se constata ca documentul este falsificat, instanta se poate pronunta...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Ianuarie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Monografie contabila: agentie de turism

    • Vom afla in continuare care este monografia contabila pentru o agentie de turism platitoare de TVA care desfasoara operatiuni atat in Romania cat si international in UE si NON-UE. Citeste analiza completa a specialistului!   Monografie contabila pentru agentie de turism: raspunsul specialistului Regimul TVA Potrivit prevederilor art. 311 din Codul Fiscal, prin agentie de turism se intelege orice persoana ...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale 2019. Iata principalele aspecte!

    • Va prezentam in continuare informatii importante despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a raportarilor anuale ale operatorilor economici pentru anul 2018.   Ce trebuie sa stiti in 2019 despre intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale Persoanele prevazute la articolul 1 alineatele (1) - (4) din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferen...» citeste mai departe aici

  • Impozite 2019: lista celor mai importante taxe modificate pentru firme, PFA, persoane fizice

    • Guvernul a introdus mai multe taxe si impozite de la 1 ianuarie 2019. Pe scurt, este vorba despre impozitele suplimentare stabilite pentru domeniul gazelor, al energiei electrice si al altor resurse naturale si despre taxele care vizeaza firmele din domeniul energiei electrice si termice, pentru organizarea jocurilor de noroc si taxa pe lacomie.   Aceste prevederi sunt incluse in ...» citeste mai departe aici

  • Controlul fiscal in 2019: ce masuri trebuie luate?

    • Controlul fiscal poate da palpitatii chiar si contribuabililor care stiu ca au actele puse in ordine si taxele platite la zi. Din cauza modificarilor fiscale care apar peste noapte, cine mai poate fi sigur ca are toata activitatea firmei pusa la punct? Oricat de bine vi s-ar parea ca sunteti pregatiti pentru inspectie, parca Fiscul gaseste mereu ceva. Asadar, ce este de facut in urma controlului fiscal? Ce masuri trebuie luate? Vom dezbate in randurile urmatoar...» citeste mai departe aici

  • Alocatiile pentru copii vor fi majorate de la 1 aprilie

    • UPDATE in 19 martie 2019. Legea bugetului de stat pentru anul 2019 a intrat in vigoare, asa ca alocatiile vor fi majorate de la 1 aprilie.   Potrivit OUG nr. 9/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 61/1993 privind alocatia de stat pentru copii, precum si pentru modificarea art. 58 alin. (1) din Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, copiii si adolescentii vor prim...» citeste mai departe aici

  • Proiectul a trecut de Senat! Soferii de Uber si Taxify ar putea fi obligati sa utilizeze case de marcat si sa dea bon fiscal

    • UPDATE in 19 martie 2019. Proiectul care prevede reguli noi pentru soferii ce lucreaza pentru aplicatiile de ridesharing, asa cum sunt Uber si Taxify, a fost aprobat de Senat. Pe scurt, propunerea legislativa prevede ca soferii vor fi obligati sa foloseasca aparate de marcat si sa dea clientilor bonuri fiscale. In plus, acestia trebuie sa aiba un cazier curat si sa nu fi avut permisul suspendat pentru conducere su...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X