email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de implementare a programului national multianual pe perioada 2002-2009 de sustinere a investitiilor

intreprinderi mici si mijlociiinvestitii

PROCEDURA DE IMPLEMENTARE A PROGRAMULUI NATIONAL MULTIANUAL PE PERIOADA 2002-2009 DE SUSTINERE A INVESTITIILOR

OMFP 691/2007 privind modificarea Ordinului ministrului pentru intreprinderi mici si mijlocii, comert, turism si profesii liberale nr. 586/2007 a fost publicata in Monitorul Oficial cu nr. 550 din data de 13 august 2007 si reglementeaza procedura de implementare a Programului national multianual pe perioada 2002-2009 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii.

1.Selectarea solicitantilor

Subpunctele 4.9.(1) si 4.9.(2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

(1) Dupa expirarea termenului prevazut la subpct. 4.5 si in conformitate cu punctajul obtinut in urma selectarii solicitantilor potrivit subpct. 4.6-4.8, MIMMCTPL va face publica pe site-ul institutiei la adresa www.animmc.ro, in termen de 3 zile lucratoare, lista cu solicitantii inscrisi in cadrul Programului, in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut. La punctaje egale, vor prevala criteriile de selectie suplimentare prevazute in cererea de solicitare a AFN si a creditului din anexa nr. 4 la Procedura. Pentru calculul criteriilor de selectie suplimentare vor fi folosite rezultatele financiare din bilantul contabil incheiat la 31 decembrie 2006.

(2) Documentele corespunzatoare dosarului de solicitare a AFN (certificat constatator, certificate de atestare fiscala privind achitarea obligatiilor de plata catre bugetul de stat consolidat si cele privind achitarea taxelor si impozitelor locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru ) trebuie sa fie eliberate cel mai tarziu la data inregistrarii formularului de preselectie in cadrul aplicatiei si sa fie in termenele de valabilitate corespunzatoare.

2. Alocatii financiare nerambursabile

Subpunctul 5.9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Nu pot beneficia de alocatii financiare nerambursabile in cadrul prezentului Program intreprinderile care au primit, cumulat pe parcursul ultimilor 3 ani fiscali (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal in curs), ajutoare de minimis (fie din surse publice nationale, fie din surse comunitare ) in valoare totala de 200.000 euro.

Operatorii economici care vor depasi acest prag prin insumarea alocatiei financiare nerambursabile acordate prin Program cu alte ajutoare de minimis primite in ultimii 3 ani fiscali nu pot beneficia de finantare pana la atingerea plafonului de 200.000 euro.

3. Documentele necesare pentru accesarea Programului national multianual pe perioada 2002-2009 de sustinere a investitiilor

Documentele necesare pentru accesarea Programului national multianual pe perioada 2002-2009 de sustinere a investitiilor realizate de catre intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, precum si a investitiilor de modernizare/retehnologizare a intreprinderilor mici si mijlocii sunt:

a) Cererea de solicitare a AFN si a creditului, semnata si stampilata, in original;

b) Certificat constatator , in original, emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul societatea solicitanta care sa cuprinda: datele de identificare;codul unic de inregistrare; asociatii/actionarii;reprezentantii legali ai societatii;domeniul de activitate principal;domeniile de activitate secundare; punctele de lucru sau alte sedii secundare ale societatii;situatia juridica a societatii (activitate suspendata, faliment, reorganizare, dizolvare etc).

Certificatul constatator trebuie sa fie emis cu cel mult 30 de zile inainte de data inscrierii in Program. Daca certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului nu contine toate punctele solicitate de MIMMCTPL, va rugam sa solicitati oficiului registrului comertului o adresa suplimentara prin care sa se raspunda la toate solicitarile MIMMCTPL.

c) Istoric pe obiect de activitate, in original, pentru codul CAEN pe care se acceseaza Programul, cu precizarea datei cand a fost autorizata aceasta activitate, emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde isi are sediul societatea;

d) Certificat de atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat, in original sau in copie legalizata, eliberat in conditiile legii (inclusiv pentru punctele de lucru care au CUI);

e ) Certificat de atestare fiscala , in original sau in copie legalizata, emis in conditiile legii, cu privire la indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul local (inclusiv pentru toate punctele de lucru, indiferent daca au sau nu CUI);

f) Bilantul contabil , contul de profit si pierderi si datele informative, incheiate la 31 decembrie 2005;

g) Bilantul contabil , contul de profit si pierderi si datele informative, incheiate la 31 decembrie 2006;

h ) Balanta de verificare la 31 decembrie 2006;

i) Ultima balanta de verificare incheiata ;

j) Declaratia privind incadrarea beneficiarului in categoria IMM, conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, astfel cum a fost modificata prin O.G. nr. 27/2006, aprobata cu modificari prin Legea nr. 175/2006 ;

La completarea Declaratiei privind incadrarea beneficiarului in categoria IMM, a valorii activelor totale si a numarului mediu anual de salariati se vor avea in vedere actiunile detinute de persoanele fizice si juridice atat la firma solicitanta, cat si la alte firme.

k) Opisul documentelor prevazute la lit. a)-j).

4. Firmele neeligibile pentru accesarea programului

Firmele care au datorii esalonate conform certificatelor de atestare fiscala, pozitiile d) si e), nu sunt eligibile pentru a accesa Programul .

5.Depunerea documentatiei conform Procedurii de implementare

Documentatia va fi depusa in doua exemplare: originalele pentru evaluarea din cadrul Ministerului pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale si fotocopii certificate pentru institutia de credit aleasa de catre beneficiar.

Actele solicitate si depuse conform Procedurii de implementare vor fi indosariate in ordinea de mai sus, iar dosarele se vor introduce intr-un plic pe care se vor mentiona:

- pentru Unitatea de implementare a Programului de investitii;

- numele firmei;

- numarul de inregistrare la registrul comertului;

- CUI;

- judetul;

- institutia de credit la care se va solicita creditul;

- suma AFN solicitata, in RON si echivalent EUR;

- numele si prenumele delegatului.

Absenta oricarui document cerut de MIMMCTPL, depunerea de certificate fiscale expirate, completarea gresita a Cererii de solicitare AFN, necompletarea tuturor punctelor din Cererea de solicitare AFN si a creditului sau evitarea raspunsurilor concrete atrage respingerea dosarului de solicitare a AFN.

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
intreprinderi mici si mijlociiinvestitii


Data aparitiei: 22 August 2007

Votati articolul "Procedura de implementare a programului national multianual pe perioada 2002-2009 de sustinere a investitiilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X