email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea formularului S1001. Ce trebuie sa stie firmele cu capital de stat

Depunerea formularului S1001. Ce trebuie sa stie firmele cu capital de stat
formularul S1001capital de statsocietate

Formularul S10001 pentru firma cu capital de stat se depune doar trimestrial sau si anual? Trebuie depus si unul estimativ la inceputul anului?

Specialistul nostru explica mai jos tot ce trebuie sa stie o firma despre reglementarile privind depunerea formularului S1001. 

Depunerea formularului S1001: raspunsul specialistului

Pentru a stabili care sunt entitatile raportoare si termenele legale de raportare pentru anexele 1-9 ale formularului S1001, trebuie avute in vedere prevederile OMFP nr. 2873/2016 privind reglementarea procedurii de raportare a unor indicatori economico-financiari de catre operatorii economici cu capital/patrimoniu integral ori majoritar detinut direct sau indirect de autoritatile publice centrale ori locale, astfel:

Art. 1. - (1) Prevederile prezentului ordin se aplica urmatoarelor entitati:

a) regiilor autonome infiintate de stat si societatilor/companiilor nationale, societatilor la care ponderea cumulata a capitalului detinut de stat este de peste 50%;
b) regiilor autonome infiintate de unitatile administrativ- teritoriale si societatilor la care ponderea cumulata a capitalului detinut de una sau mai multe unitati administrativ-teritoriale este de peste 50%;
c) regiilor autonome si societatilor la care persoanele juridice mentionate la lit. a) sau institutiile publice centrale sunt actionari unici sau detin cumulat, direct ori indirect, o participatie majoritara, dupa caz;
d) regiilor autonome si societatilor la care persoanele juridice mentionate la lit. b) sau institutiile publice locale sunt actionari unici sau detin cumulat, direct ori indirect, o participatie majoritara, dupa caz;
e) institutelor nationale de cercetare-dezvoltare organizate potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, altele decat cele care functioneaza ca institutii publice;
f) fondurilor de garantare care primesc finantari de la bugetul de stat;
g) Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii - F.N.G.C.I.M.M. - S.A. - I.F.N. si filialele acestuia, Fondul Roman de Contragarantare - S.A., Posta Romana Broker de Asigurare - S.R.L. si Compania de Asigurari-Reasigurari EXIM Romania (CARE-Romania) - S.A.

(2) In sensul prezentului ordin, termenul "entitate" cuprinde atat operatorii economici care aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 26/2013, aprobata cu completari prin Legea nr. 47/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, cat si intreprinderile publice care aplica prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 111/2016.

Art. 2. - (1) Entitatile prevazute la art. 1 au obligatia transmiterii periodice a anexelor nr. 1-9 ale formularului S1001, dupa caz, publicat pe site-ul www.mfinante.gov.ro.

(2) Transmiterea datelor se face exclusiv utilizand formularul S1001 si serviciile portalului e-guvernare.ro. Formularul S1001 se semneaza cu semnatura electronica.
(3) Entitatile prevazute la art. 1 au obligatia de a intreprinde toate demersurile necesare pentru a asigura in timp util posesia si valabilitatea semnaturii electronice.
(4) Toate raportarile trebuie sa contina date cumulate de la inceputul anului pana la sfarsitul perioadei de raportare.

Art. 3. - (1) Entitatile obligate la raportare sunt cuprinse in urmatoarele liste intocmite si actualizate de Ministerul Finantelor Publice:
a) lista A - lista entitatilor prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a), c) si e);
b) lista B - lista entitatilor prevazute la art. 1 alin. (1) lit. b) si d);
c) lista C - lista entitatilor prevazute la art. 1 alin. (1) lit. f);
d) lista D - cuprinde entitatile clasificate deja in listele A si B si care sunt reclasificate in sectorul administratiei publice centrale si locale. Lista se actualizeaza anual in luna septembrie. Entitatile din lista D vor efectua prima raportare ca entitati reclasificate in sectorul administratiei publice centrale si locale, pana la data de 25 ianuarie a anului urmator, pentru perioada de functionare din anul precedent;
f) lista F - lista entitatilor aflate in stare de activitate prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a), c) si g), cu exceptia Regiei Autonome "Rasirom" si Companiei Nationale "Romtehnica" - S.A.

(2) Listele si ghidul de completare si transmitere a S1001 sunt publicate pe site-ul www.mfinante.gov.ro, la sectiunea agenti economici - informatii depunere declaratii electronice - servicii oferite de ANAF - servicii online - declaratii electronice - descarcare declaratii.
(3) Entitatile prevazute la art. 1 care se regasesc in mai multe liste raporteaza datele la termenele prevazute la art. 4-8.( )

Art. 4. - (1) Entitatile prevazute in lista D au obligatia transmiterii la Ministerul Finantelor Publice a urmatoarelor anexe:
a) anexele nr. 1, 2, 3 si 5 ale formularului S1001 - lunar, in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare;
b) anexa nr. 4 a formularului S1001 - trimestrial, in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare.

(2) Entitatile prevazute in Lista D au obligatia transmiterii la Ministerul Finantelor Publice a datelor anuale, astfel:
a) date preliminate - pana la 25 ianuarie anul curent pentru anul precedent;
b) date revizuite - pana la 5 martie anul curent, conform ultimelor informatii privind datele contabile pentru anul precedent;
c) date finale - pentru anul precedent, in termenul depunerii situatiilor financiare anuale, potrivit prevederilor art. 36 alin. (1) lit. a) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Datele finale trebuie sa fie in concordanta cu cele din situatiile financiare anuale intocmite conform legislatiei in vigoare;
d) date finale - in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, in conformitate cu prevederile art. 36 alin. (3) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre entitatile prevazute in lista D aflate in stare de lichidare conform prevederilor legale. Datele raportate trebuie sa fie in concordanta cu cele din raportarea contabila anuala.

(3) Datele revizuite, transmise conform prevederilor alin. (2) lit. b), se confrunta cu cele din situatiile financiare anuale. In situatia unor abateri semnificative intre raportarile revizuite si cele finale, se vor transmite, in termen de 5 zile de la incheierea raportarilor finale explicatii privind cauzele acestor abateri.
(4) In scopul prelucrarii statistice si transmiterii la EUROSTAT a datelor raportate de entitatile prevazute in lista D, orice nelamurire avuta asupra datelor transmise va fi clarificata ulterior, telefonic si/sau pe cale informatica.

Art. 5. - (1) Entitatile prevazute in lista A si lista B care in perioada pentru care se face raportarea inregistreaza plati restante au obligatia transmiterii la Ministerul Finantelor Publice a anexei nr. 6 a formularului S1001 astfel:
a) trimestrial, date preliminate - in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare;
b) anual, date finale - la termenul depunerii situatiilor financiare anuale, potrivit prevederilor art. 36 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Datele finale trebuie sa fie in concordanta cu cele din situatiile financiare anuale intocmite conform legislatiei in vigoare.

Art. 6. - Entitatile prevazute in lista A si lista B care in perioada pentru care se face raportarea sunt in stare de activitate au obligatia transmiterii la Ministerul Finantelor Publice a anexei nr. 7 a formularului S1001 astfel:
a) trimestrial, date preliminate - in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare;
b) anual, date finale - la termenul depunerii situatiilor financiare anuale, potrivit prevederilor art. 36 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Datele finale trebuie sa fie in concordanta cu cele din situatiile financiare anuale intocmite conform legislatiei in vigoare.

Art. 7. - Entitatile prevazute in Lista C au obligatia transmiterii trimestrial la Ministerul Finantelor Publice, in termen de 60 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare, a anexei nr. 8 a formularului S1001.

Art. 8. - Entitatile prevazute in lista F, pentru anul 2017, au obligatia transmiterii trimestrial, in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare, la Ministerul Finantelor Publice a anexei nr. 9 a formularului S1001. In anii urmatori, raportarea se va face astfel:
a) semestrial, date preliminate - in termen de 25 de zile calendaristice de la data incheierii perioadei de raportare;
b) anual, date finale - la termenul depunerii situatiilor financiare anuale, potrivit prevederilor art. 36 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Datele finale trebuie sa fie in concordanta cu cele din situatiile financiare anuale intocmite conform legislatiei in vigoare.

Art. 9. - Entitatile prevazute la art. 1 nou-infiintate au obligatia dupa data infiintarii sa transmita la termenele prevazute, in functie de anexa in care se regasesc, prima raportare.

Art. 9 1. - Entitatile prevazute la art. 1 alin. (1), ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, au obligatia transmiterii raportarilor prin formularul S1001, in termenele prevazute de Calendarul financiar pe care il intocmesc anual conform reglementarilor legale in vigoare, il publica pe site-ul propriu si il transmit Autoritatii de Supraveghe Financiara si operatorului de piata/de sistem.

Avand in vedere prevederile legale mai sus prezentate, in opinia noastra, pentru a stabili care sunt anexele pe care entitatea trebuie sa le transmita catre Ministerul Finantelor Publice si termenele pana la care trebuie sa faca transmiterea, este necesar pentru inceput ca verificati in care din listele de la A la F se regaseste inscrisa entitatea. Apoi se vor urma cerintele de raportare stabilite de ordin, pentru entitatile din lista respectiva.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Anca Ardelean - consultant fiscal judiciar, membru CCF. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul S1001capital de statsocietate


Data aparitiei: 30 Martie 2022

Votati articolul "Depunerea formularului S1001. Ce trebuie sa stie firmele cu capital de stat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X