CECCAR informeaza cu privire la comunicatul transmis de Consiliul pentru Standarde Internationale de Educatie Contabila (IAESB), unul dintre consiliile independente de pe langa IFAC care este responsabil de elaborarea standardelor de educatie, a indrumarilor si a documentelor de informare care sunt folosite de organismele membre, inclusiv de CECCAR in Romania, la elaborarea strategiei si programei de formare a profesionistilor contabili.
"Avand in vedere ca standardele de educatie reprezinta o prioritate pentru activitatea IAESB, este extrem de important sa se furnizeze asistenta pe parcursul elaborarii standardelor, precum si o comunicare permanenta si consultari cu toate partile interesate. In acest context, IAESB a publicat recent Strategia pentru 2017-2021 si Planul de actiune pentru 2017-2018", aminteste CECCAR.
Standardele de educatie in contabilitate includ atat asistenta pentru implementarea proiectelor, precum si recenzia standardelor existent, implicarea strategica si comunicarea cu tertii interesati.
Obiectivul principal vizeaza garantia faptului ca profesia contabila are abilitatile necesare pentru a gestiona schimbarile continue ale sectorului public si de afaceri, crescand astfel increderea din partea clientilor.
"Am incredere ca aceasta strategie va fi foarte de folos interesului public", a declarat Chris Austin, presedintele IAESB. "Impreuna cu restul IAESB asteptam cu entuziasm sa colaboram cu alte organizatii profesioniste contabile, membrii ai corpurilor IFAC, firme de contabilitate si comunitatea academica pentru a lucra conform acestui plan si agendei ambitioase", a mai precizat acesta.
In 2017 si 2018, IAESB va avansa proiecte deja existente vizand dezvoltarea profesionala continua, va initia noi proiecte despre informatie si tehnologia comunicatiei, precum si in contabilitatea sectorului public.
Puteti citi comunicatul IAESB integral aici.
Manual de politici contabile - Stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE