Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"
Profesionistii contabili care isi desfasoara activitatea in mod individual nu sunt obligati sa creeze cont in platforma ONPCSB, insa trebuie sa implementeze proceduri adecvate de cunoastere a clientelei, sa monitorizeze tranzactiile si sa raporteze situatiile suspecte catre ONPCSB.
Expertii contabili sunt responsabili de:
Lucrarea "Spalarea banilor. Obligatii pentru contabili. Exemple practice" explica intr-un limbaj simplu si foarte usor de inteles toate obligatiile noi care decurg din Legea nr. 129/2019, precum si masurile pe care trebuie sa le luati pentru a fi la adapost de orice neplaceri in cazul unui control din partea Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB). Detalii aici >>
Mai exact, atributiile pe linia ONPCSB sunt urmatoarele:
a) Desemnarea uneia sau mai multor persoane cu responsabilitati in aplicarea Legii nr. 129/2019 (obligatie valabila doar pentru firmele de contabilitate);
b) Raportarea tranzactiilor suspecte catre ONPCSB (daca este cazul);
c) Raportarea tranzactiilor proprii in numerar catre ONPCSB (daca este cazul);
d) Instruirea periodica a salariatilor;
e) Stabilirea unor politici si norme interne, mecanisme de control intern si proceduri de administrare a riscurilor de spalare a banilor si finantare a terorismului, corespunzator naturii si volumului activitatii desfasurate, care includ cel putin urmatoarele elemente:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
SAF-T pentru Contribuabili Mici
In concluzie, profesionistii contabili trebuie sa se asigure ca detin cel putin urmatoarele:
1. Politici si norme interne actualizate privind combaterea spalarii banilor intocmite la nivelul entitatii;
2. Persoana desemnata din cadrul entitatii cu responsabilitati in aplicarea Legii nr. 129/2019;
3. Fisa de acceptare client;
4. Pentru fiecare client:
a. Fisa de evaluare risc
b. Informatii privind beneficiarul real;
c. Dovada verificarii in listele de sanctiuni internationale puse la dispozitie de ONPCSB, a actionarilor/asociatilor/beneficiarului real/administratorilor;
5. Programul de instruire al salariatilor anual (frecventa/perioadele de desfasurare);
6. Evidenta instruirilor personalului efectuate de entitate sau participare la cursuri externe.
Asadar, se desemneaza o persoana in cadrul societatii ca responsabil in aplicare Legii 129/2019.Doar in masura in care apar fapte raportabile la ONPCSB, responsabilul desemnat intern va si raporta respectivele situatii la ONPCSB.
Nu ratati: Cartea Verde a Contabilitatii - editia 2025
Cartea Verde a Contabilitatii 2025 va ofera explicatii si solutii pentru subiecte precum:
•Aplicarea sistemului e-Factura
•Sistemul RO e-Transport
•Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
•Raportarea SAF-T
•Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T etc.
Stocul la Cartea Verde a Contabilitatii 2025 se epuizeaza rapid!
Articole similare
SPALAREA BANILOR: Ce obligatii au expertii contabili potrivit Legii 129/2019Legea nr. 129/2019 s-a modificat: 3 aspecte cheie despre SPALAREA BANILORSPALAREA BANILOR: Ce pasi trebuie sa urmeze o societate de contabilitate si audit pentru a se inscrie la ONPCSBControl ONPCSB la o societate de expertiza contabila: ce trebuie sa cuprinda dosarul clientuluiPrevenirea spalarii banilor: NOILE reguli pentru consultantii fiscali si firmele de consultanta fiscala au fost publicate in Monitorul OficialUltimele articole
Firma de contabilitate: inregistrarea la ONPCSB si ce rapoarte trebuie sa transmitaSPALAREA BANILOR: procedura de urmat, formulare, obligatii si termenePrevenirea spalarii banilor: din 22 noiembrie 2023, rapoartele se transmit in noul sistem informatic al ONPCSBRegulamentul privind inregistrarea entitatii raportoare in evidentele ONPCSBSPALAREA BANILOR: cele mai importante 5 obligatii pentru contabili