Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Facturare timbru verde catre clienti din UE. Cum procedati?

timbru verdefacturareimporturifactura

Prin cele de mai jos, va oferim informatii utile privind modalitatea de facturare timbru verde catre clientii persoane juridice din Uniunea Europeana, cu mentiunea ca firmele in cauza achita timbru verde cand introduc pe piata nationala produse purtatoare de TVA.

Costul timbrului verde este evidentiat obligatoriu, separat pe factura de catre importatori si producatori, acestia avand obligatia de a investi sumele astfel colectate in procesele de reciclare ale DEEE-urilor pe care le introduc pe piata.

Distribuitorii, conform prevederilor art. 34 din O.U.G. nr. 5/2015, sunt obligati sa informeze cumparatorii, in momentul vanzarii de EEE, cu privire la costurile colectarii, tratarii si eliminarii in conditii de protectie a mediului, prin evidentierea separata a acestor costuri. Nu se face distictie in aceasta prevedere intre clientii interni si externi.

Prin urmare, distribuitorii vor mentiona separat pe bonul fiscal sau pe factura emisa  timbrul verde numai cu scopul de a informa si constientiza cumparatorii despre costurile reciclarii acestor produse, dar fara a avea  o obligatie declarativa sau de plata legata de timbrul verde astfel evidentiat.

Deci nu vorbim despre facturarea timbrului verde, ci despre o evidentiere separata a timbrului verde in factura. Pretul de vanzare al produsului nu se majoreaza, aceasta nefiind o taxa colectata in plus. Prevenirea sau reducerea efectelor negative ale generarii si gestionarii deseurilor de echipamente electrice si electronice, denumite DEEE, prin reducerea efectelor globale ale utilizarii resurselor si prin imbunatatirea eficientei utilizarii acestor resurse este un obiectiv global.

In opinia mea, chiar daca aveti clienti din afara tarii, nu sunteti scutiti de la mentionarea separata pe factura emisa a timbrului verde.


Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
timbru verdefacturareimporturifactura

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 August 2017


Votati articolul "Facturare timbru verde catre clienti din UE. Cum procedati?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce document trebuie intocmit in cazul unui NIR lipsa?

Intrebare: La o firma , al carei obiect de activitate este vanzarea marfurilor alimentare cu amanuntul, gestionarul a introdus gresit data la o factura. S-a generat automat NIR-ul pentru factura respectiva. Imediat gestionarul a realizat ca a gresit data facturii si a introdus din nou factura , corect de data aceasta, fara sa stearga pozitia introdusa eronat. Normal ca factura introdusa corect a primit numarul de NIR urmator celui care trebuia sters. Peste cateva zile gestionarul a vazut ca socul este denaturat si a sters pozitia eronata, disparand astfel cu totul numarul de NIR aferent. Ce document ar trebui intocmit acum si de cine, pentru a justifica NIR-ul lipsa din seria de numere de NIR, pentru a nu fi sanctionati la un eventual control?

Raspuns: Pentru aceasta situatie aveti posibilitatea ca la numarul lipsa sa eliberati un NIR cu valoare 0,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016