Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Facturare timbru verde catre clienti din UE. Cum procedati?

timbru verdefacturareimporturifactura

Prin cele de mai jos, va oferim informatii utile privind modalitatea de facturare timbru verde catre clientii persoane juridice din Uniunea Europeana, cu mentiunea ca firmele in cauza achita timbru verde cand introduc pe piata nationala produse purtatoare de TVA.

Costul timbrului verde este evidentiat obligatoriu, separat pe factura de catre importatori si producatori, acestia avand obligatia de a investi sumele astfel colectate in procesele de reciclare ale DEEE-urilor pe care le introduc pe piata.

Distribuitorii, conform prevederilor art. 34 din O.U.G. nr. 5/2015, sunt obligati sa informeze cumparatorii, in momentul vanzarii de EEE, cu privire la costurile colectarii, tratarii si eliminarii in conditii de protectie a mediului, prin evidentierea separata a acestor costuri. Nu se face distictie in aceasta prevedere intre clientii interni si externi.

Prin urmare, distribuitorii vor mentiona separat pe bonul fiscal sau pe factura emisa  timbrul verde numai cu scopul de a informa si constientiza cumparatorii despre costurile reciclarii acestor produse, dar fara a avea  o obligatie declarativa sau de plata legata de timbrul verde astfel evidentiat.

Deci nu vorbim despre facturarea timbrului verde, ci despre o evidentiere separata a timbrului verde in factura. Pretul de vanzare al produsului nu se majoreaza, aceasta nefiind o taxa colectata in plus. Prevenirea sau reducerea efectelor negative ale generarii si gestionarii deseurilor de echipamente electrice si electronice, denumite DEEE, prin reducerea efectelor globale ale utilizarii resurselor si prin imbunatatirea eficientei utilizarii acestor resurse este un obiectiv global.

In opinia mea, chiar daca aveti clienti din afara tarii, nu sunteti scutiti de la mentionarea separata pe factura emisa a timbrului verde.


Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Fiscalitatea Salariilor in Constructii
Fiscalitatea Salariilor in Constructii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
timbru verdefacturareimporturifactura

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 17 August 2017


Votati articolul "Facturare timbru verde catre clienti din UE. Cum procedati?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diurna salariati

Intrebare: Buna seara! Va rog sa-mi spuneti daca diurna pentru deplasarea unui salariat in interesul serviciului in limita de 32.5 lei poate fi inregistrata pe cheltuieli fara ca acesta sa-mi justifice suma cu bonuri fiscale sau facturi, este de ajuns doar ordinul de deplasare ?

Raspuns: Conform prevederilor art. 44 alin. 2 din Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare:...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 August 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Procedura de corectare a erorilor contabile. Cum se completeaza rectificativa pentru D112?

    • Procedura de corectare a erorilor contabile poate pune probleme chiar si contabililor cu experienta. Este extrem de important sa fie sesizate la timp pentru a putea fi modificate astfel incat sa fie prevenite eventualele consecinte. Va prezentam mai jos care este procedura de corectare a erorilor contabile si cum se procedeaza in cazul in care declaratia 112 a fost completata gresit. Luam drept exrmplu cazul unui salariat care o are pe mama drept coasigurat....» citeste mai departe aici

  • GDPR: ce documente trebuie prezentate in cazul unui control?

    • Incepand cu data de 25 mai 2018, Regulamentul European 2016/679 privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) a intrat in vigoare si pe plaiurile romanesti. De atunci protectia datelor personale a devenit un subiect scris cu rosu in mintea tuturor firmelor care lucreaza cu informatiile clientilor persoane fizice. A fost clar inca de la inceput ca acest regulament trebuie respectat cu strictete. Amenda de 4% din cifra de afaceri cu care sun...» citeste mai departe aici

  • Cum procedezi cand esti pe lista de asteptare cu casa de marcat? Mai ai obligatii catre ANAF?

    • Multi contribuabili se afla inca pe lista de asteptare pentru casele de marcat cu jurnal electronic. In cazul in care nu a fost folosita nici casa de marcat cu rola de hartie, cum se procedeaza? Ce obligatii are operatorul economic fata de ANAF? Ionut Jinga, expertul nostru in fiscalitate, ne ofera raspunsurile dorite in randuril...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere. Cum se completeaza declaratia unica rectificativa?

    • Vom analiza in randurile de mai jos cum se completeaza declaratia unica rectificativa in cazul unor contracte de inchiriere. Pentru o intelegere mai usoara, alegem un studiu de caz al unei persoane fizice care detine mai multe contracte de inchiriere si care a depus in anul 2018 declaratia unica. Pentrul unul din contracte, s-a declarat perioana de inchiriere 01.01.2017- 15.04.2020. Contractul de inchiriere s-a reziliat la data de 31.12.2018. Dar potrivit OUG 18/2018, orice modificare...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X