Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Procedura de procesare a formularului 230. Cum se procedeaza in 2018?

Procedura de procesare a formularului 230. Cum se procedeaza in 2018?
formularul 230impozit anualmonitorul oficialspv

Prin OpANAF nr. 1003/2018, publicat in Monitorul Oficial nr. 316 din 11 aprilie 2018, a fost adoptata procedura privind procesarea formularelor 230, care reprezinta „Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii“.

 

Ce trebuie sa stiti despre procedura de procesare a formularului 230?

- Procedura se aplica de compartimentul cu atributii de gestiune registru contribuabili si declaratii fiscale persoane fizice.

- Pentru formularele 230 depuse se intocmeste o evidenta a cererilor, in format electronic, cererile depuse de contribuabili fiind inregistrate in aceasta evidenta in termen de o zi lucratoare de la depunerea acestora.

- Procesarea formularele 230 se face in termen de 15 de zile de la primirea acestora.

- Dupa procesarea formularelor 230, se emite si transmite contribuabililor a caror cerere a fost depusa in format hartie, pe baza de borderou, o notificare conform modelului prevazut in ordin.
 

- Dupa comunicarea notificarilor, se proceseaza in evidenta fiscala data comunicarii acestora, astfel:

a) in ziua urmatoare termenului de 15 zile de la data punerii la dispozitia persoanei fizice a documentului comunicat prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual" (SPV);

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

b) in termen de 24 de ore de la primirea confirmarii de primire de la posta.

- Organul fiscal nu autorizeaza transferul catre entitatea nonprofit inainte de expirarea unui termen de 30 de zile de la data comunicarii notificarii.

- Zilnic, se intocmeste lista contribuabililor in cazul carora s-a implinit termenul de 30 de zile de la data comunicarii notificarii; din lista sunt eliminati contribuabilii care au comunicat, in scris, organului fiscal faptul ca nu si-au exercitat optiunea.

- Virarea sumelor reprezentand pana la 2% din impozit se realizeaza in maximum 90 de zile de la data depunerii cererii.

- In situatia in care, dupa virarea sumelor in contul beneficiarilor, se constata ca suma a fost virata in mod necuvenit, se vor efectua demersurile necesare in vederea recuperarii sumelor prin emiterea unei decizii potrivit art.100 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Sursa: ANAF

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul 230impozit anualmonitorul oficialspv

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 08 Mai 2018


Votati articolul "Procedura de procesare a formularului 230. Cum se procedeaza in 2018?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit

Intrebare: Probleme - examen de promovare in grad si plata, data platii salariului marit
- institutie publica
- o colega - economist urmeaza sa promoveze in grad I.

- In Regulamentul privind promovarea in grade profesionale imediat superioare
se spune ca:
1.- pentru a participa la examenul de promovare in grad
trebuie sa fi obtinut calificativul foarte bine
la evaluarea performantelor profesionale individuale
cel putin de 2 ori
in ultimii 3 ani, in care te-ai aflat in activitate
Intrebari:
1.1. - daca, colega mea implineste cei 3 ani la data de 01.02.2015,
poate face Cerere pentru a sustine examenul de promovare
si inainte de implinirea celor 3 ani ?
, de ex., poate face cererea si la data de 14.01.2015 ?
1.2. - promovarea trebuie sa se faca
incepand cu data de 01.02.2015 ?
1.3. - poate sustine Examenul de promovare si inainte de
implinirea celor 3 ani ? ( pt. ca se cere ca angajatul sa fie evaluat de cel putin 2 ori ) ?

2. - referatul de evaluare se depune pana in ultima zi lucratoare a fiecarui trimestru
la Compartimentul Resurse umane sau la persoana desemnata in acest sens.
Intrebare:
- odata ce la data de 01.02.2015 va trebui sa se faca promovarea,
cand va trebui sa se depuna acel referatul de evaluare ?
( in luna dec.2014 ? sau
in luna ian.2015 sau dupa 01.02.2015 = dupa implinirea celor 3 ani ? )

3. - examenul de promovare in grad se poate organiza
trimestrial, semestrial sau anual,
in functie de decizia conducatorului institutiei publice.
Intrebari:
3.1. - odata ce la data de 01.02.2015 sunt intrunite toate conditiile de promovare,
examenul se va tine in acel trimestru
cand colega implineste conditiile ?
3.2. - dar daca, conducerea stabileste ca
examenul de promovare pentru un grup de salariati
se va organiza trimestrial,
de ex., in luna martie 2015,
iar colega mea deja avea dreptul sa sustina examenul
si sa promoveze de la data de 01.02.2015,
- va primi gradul si salariul marit
de la data cand colega are dreptul ?
- sau de la data promovarii examenului ?
Care va fi data platii salariului majorat ca urmare
a promovarii examenului pentru grad superior ?
3.3. - daca i se va acorda gradul abia din luna martie 2015
si salariul marit abia cu o luna mai tarziu, in aprilie 2015,
nu ar insemna ca ar fi lipsita de drepturile ce i se cuvin
de la data de 01.02.2015 ?
3.4. - cum se poate evita situatia
prezentata la pct.3.3. ?
3.5. Daca ar da in judecata institutia, colega mea ar ave castig de cauza ?

4. - comisia de examinare si comisia de solutionare a contestatiilor
sunt formate din 3 membri cu experienta
si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea
si un secretar, cu respectarea prevederilor art.26 alin.5 din Legea-cadru nr.284 /2010, modificata si completata.
- art.26 alin.(5) din Legea-cadru nr.284 /2010 : Promovarea n grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 n 3 ani,
n funcţie de performanţele profesionale individuale,
apreciate cu calificativul "foarte bine",
cel puţin de două ori n ultimii 3 ani,
de către comisia desemnată prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare,
din care fac parte sindicatele sau, după caz, reprezentanţii salariaţilor.
Intrebare:
4.1. - daca un economist urmeaza sa promoveze la gradul I,
din comisie poate sa faca parte un economist cu gradul II ?
( pt. ca nu exista altcineva care sa aibe o experienta si calificare
in domeniul postului in care se face promovarea )

5. - in comisiile de mai sus vor fi numiti si membri supleanti
care vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de conducere, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile.
Intrebare:
5.1. - vor fi numiti membri supleanti:
- pt. fiecare comisie in parte ?
sau
- membrii supleanti pot sa fie comuni pt. cele 2 comisii ? = acestia vor putea inlocui membrii care lipsesc in cele 2 comisii ?
5.2. - ca membri supleanti se vor numi:
- un presedinte, un membru simplu al comisiilor si un secretar ? - pt. fiecare comisie in parte ?



Raspuns: Pentru sustinerea exemenului angajata trebuie sa fi avut vechime minima de 3 ani, cu cel putin doua...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Mai 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X