Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Programul de convergenta 2018-2021: la ce trebuie sa ne asteptam?

Programul de convergenta 2018-2021: la ce trebuie sa ne asteptam?
mfppibeuropolitica monetara

MFP a publicat pe site-ul institutiei Programul de convergenta pentru perioada 2018 – 2020. Acesta are la baza prevederile cadrului macroeconomic actualizat pentru perioada 2018-2021 care prevede ca economia Romaniei va continua sa performeze, luand in considerare impactul pozitiv al masurilor prevazute in Programul de guvernare asupra mediului de afaceri si asupra puterii de cumparare, progresele economico-sociale inregistrate in 2017 si in primele luni ale lui 2018, dar si contextul european si global favorabil.

Estimarile bugetare s-au construit plecand de la prevederile Strategiei fiscal-bugetare, masurile suplimentare ce urmeaza a fi implementate in anul 2018. In ceea ce priveste perioada 2019-2021, scenariul este bazat pe conditii constante din punct de vedere al politicilor fiscale, anunta MFP.

“Planificarea bugetara pe anul 2018 si estimarile pe perioada 2019-2021 stabilesc deficitul bugetar ESA in anul 2018 la 2,96% din PIB, aproape de valoarea limita permisa de reglementarile europene (3% din PIB), urmand ca ajustarea acestuia catre obiectivul pe termen mediu (OTM) sa inceapa din anul 2019. Pe orizontul 2018-2021, politica de deficit bugetar continua sa sustina in mod direct cresterea economica, in marja permisa de Pactul de Stabilitate si Crestere, respectiv un deficit bugetar ESA de 3% din PIB.”, se arata in cuprinsul programului.


De asemenea, se mai mentioneaza faptul ca, in Raportul de tara, Comisia Europeana a constatat ca in Romania, cresterea economica s-a accelerat in anul 2017, dar are un ritm de redresare subevaluat, pe fondul scaderii investitiilor publice pentru al doilea an consecutiv.”

Este important de retinut ca a fost infiintata recent Comisia Nationala de fundamentare a Planului national de adoptare a monedei euro, cu rolul de a pregati calendarul de intrare a Romaniei in Mecanismul unic de supraveghere si de adoptare a monedei euro, precum si actiunile necesare pentru pregatirea economiei si societatii 5 romanesti in aceste sens. In aceste conditii, angajamentul de adoptare a monedei euro reprezinta in continuare o ancora importanta in privinta implementarii unor politici bugetare, structurale si institutionale eficiente si coerente, in vederea asigurarii unei convergente reale (venit/locuitor) de durata, sporirii competitivitatii economiei romanesti, diminuarii disparitatilor regionale si deficientelor structurale ale pietei muncii, etc.
 

La ce ar trebui sa ne asteptam in urmatoarea perioada?

In perspectiva, cresterea PIB-ului va decelera usor de la 6,9% in 2017 catre 6,1% in 2018 si la 5,7% in 2019. Se estimeaza ca investitiile se vor intari pe fondul unei cresteri in implementarea proiectelor finantate din fonduri UE.

Legat de sectorul extern, se estimeaza o reducere a contributiei negative a exportului net la cresterea PIB de la -0,8 pp in anul 2017 la -0,6 pp in anul 2018. In anul 2017, deficitul contului curent a fost de 3,4% din PIB urmand sa ajunga la 3,1% in anul 2018, fiind finantat in majoritate din investitii straine directe.

In domeniul anti-fraudei fiscale se urmareste cresterea ponderii controalelor dedicate destructurarii lanturilor evazioniste, eliminarea din sistem a firmelor „fantoma”, revizuirea procedurilor antifrauda in conformitate cu modelul european de management al riscurilor, introducerea facturarii electronice, a caselor de marcat electronice cu raportare on-line si a informarii electronice a contribuabililor.

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Impozitarea dividendelor in 2019
Impozitarea dividendelor in 2019
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2019. Ghid practic pentru contabili

In anul 2018, in perioada 1 ianuarie – 1 iulie, valoarea punctului de pensie este 1000 lei (Legea nr. 3/2018) si de 1100 lei pentru perioada 1 iulie – 31 decembrie (OUG nr. 82/2017).

In perioada 2018 – 2020, in planul politicilor economice, Guvernul are ca obiectiv principal consolidarea si mentinerea unei cresteri economice inteligente, sustenabile si incluzive, de natura a furniza premisele consolidarii unui stat puternic, proactiv si a unei societati echilibrate, cu o clasa de mijloc extinsa.

Acest obiectiv va fi atins prin:

• Sustinerea investitiilor publice prin prioritizarea celor semnificative pentru asigurarea infrastructurii si serviciilor, pentru imbunatatirea calitatii vietii, acestea avand un efect multiplicator si un aport direct la formarea bruta de capital fix;

• Crearea unei politici fiscale predictibile pentru sustinerea mediului de afaceri si stimularea investitiilor in sectoarele cu valoare adaugata ridicata, simplificarea fiscalitatii si fluidizarea proceselor interne, pentru a crea premisa unei cresteri economice sustenabile;

• Masuri adoptate de Guvern privind stimularea consumului prin adoptarea unor masuri salariale, sociale pentru asigurarea protectiei sociale si securitatii sociale pentru persoane varstnice, pensionari si categoriile cele mai vulnerabile;

• Dezvoltarea si diversificarea instrumentelor de management ale datoriei publice;

• Imbunatatirea, aplicarea si consolidarea guvernantei bugetare, cresterea transparentei bugetare si eficientizarea cheltuielilor publice.

 

Luand in calcul reactia politicii monetare in cadrul unui mix echilibrat de politici publice, BNR a estimat, in cel mai recent Raport trimestrial asupra inflatiei (februarie 2018), o rata anuala a inflatiei de 3,5% in decembrie 2018 si de 3,1% in decembrie 2019 – ambele, in apropierea limitei superioare, dar in interiorul intervalului tinta.
 


Documentul poate fi consultat in intregime aici. >>

 

Sursa: MFP

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfppibeuropolitica monetara

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 09 Iulie 2018


Votati articolul "Programul de convergenta 2018-2021: la ce trebuie sa ne asteptam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Personalul contractual dintr-o institutie publica trebuie sa depuna Declara?ii de avere si Declara?ii de interese in fiecare an ?

Intrebare: Hristos a inviat !

Va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns cu privire la urmatoarea problema:
- daca personalul contractual dintr-o institutie publica
trebuie sa depuna Declara?ii de avere si Declara?ii de interese
in fiecare an ?
Stiu ca doar functionarii publici au aceste obligatii.
Colegul de la achizitii publice a spus astazi in sedinta ca
din anul 2016 toti salariatii institutiilor publice,
indiferent daca sunt functionari publici sau
sunt personal contractual
au aceste obligatii
si ca trebuiesc publicate pe site-ul institutiei.
Este adevarat ?

Raspuns: Va multumesc din suflet pentru raspuns !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Iulie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Proiect ANAF: ce aduce NOU formularul 204 pentru 2019

    • In data de 18 ianuarie 2019, ANAF a publicat un nou proiect de ordin referitor la formularul 204 "Declaratie anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale".   De ce a fost necesara modificarea formularului 204? Ca urmare a modificarii si completarii titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum si a normelor metodologice date in aplicarea acest...» citeste mai departe aici

  • Aprobarea Procedurii de actualizare a vectorului fiscal. ANAF anunta modificari!

    • Modificarile realizate de ANAF in ultima perioada inca nu s-au incheiat, ci continua cu una importanta in ceea ce priveste procedura de actualizare a vectorului fiscal. In data de 18 ianuarie 2019, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat un nou proiect de ordin al presedintelui pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de taxa pe valoarea adaugata care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie...» citeste mai departe aici

  • OPANAF: aprobarea unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de TVA

    • A fost actualizat proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.631/2016 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare de inregistrare/ anulare a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.    Prin prevederile art.317 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt stabilite reguli spe...» citeste mai departe aici

  • OUG 114/2018 in constructii. Ce taxe si impozite datoreaza un angajator si un angajat?

    • Ordonanta de Urgenta nr. 114/2018 a adus o serie de modificari legislative si in domeniul constructiilor. Cea mai importanta dintre acestea este ca salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar in domeniul constructiilor, pentru un program normal de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X