Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Anuntul facut de MFP despre casele de marcat. Ce se pregateste dupa 1 noiembrie

Anuntul facut de MFP despre casele de marcat. Ce se pregateste dupa 1 noiembrie
mfpcase de marcatA 4200

Ministerul Finantelor Publice (MFP) anunta ca a adoptat masuri legislative pentru a asigura aplicarea unui tratament preventiv stimulativ si de indrumare a contribuabililor, inclusiv dupa 1 noiembrie 2018, ultimul termen pe care l-au primit firmele mici pentru inlocuirea caselor de marcat.

Scopul este ca procesul de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic sa se deruleze fara afectarea activitatii operatorilor economici si fara aplicarea de sanctiuni, daca nu exista elemente de vinovatie ale contribuabililor, dupa cum anunta institutia printr-un comunicat de presa.

Dotarea cu noile case de marcat a crescut semnificativ in ultimele luni, iar pana la sfarsitul anului se estimeaza ca majoritatea operatorilor economici vor fi dotati cu noile aparate cu jurnal electronic.

Pentru asigurarea, pe parcursul periodei de implementare, a unei coordonari unitare a actiunilor desfasurate de institutiile implicate, ministrul finantelor publice a dispus ca eventualele actiuni de control tematic privind respectarea termenelor de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, sa se realizeze cu informarea prealabila a MFP, in baza unei proceduri care trebuie sa respecte urmatoarele repere metodologice:

1.  in situatia in care organele de control deruleaza aceste actiuni de tip preventiv si constata situatii in care contribuabilul a realizat toate demersurile pe care le-a avut la dispozitie, iar achizitia aparatului de marcat nu a putut fi realizata din motive independente de vointa acestuia, potrivit legii, contribuabilul aflat in aceasta situatie, nu poate fi sanctionat nici macar cu avertisment (exemplu de astfel de situatii: prototipul (modelul) de aparat de marcat specific unei anumite activitati economice, nu este disponibil pe piata; termenul stabilit de distribuitor (furnizor) prin contractul incheiat cu utilizatorul, este ulterior datei controlului realizat; alte situatii asemanatoare). Organele de control practica aceasta abordare deoarece aplicarea unei sanctiuni contraventionale presupune existenta unei vinovatii a contribuabilului ori daca aceasta nu exista, nu poate fi aplicata nicio sanctiune, nici macar avertismentul,

2. aplicarea in acest mod a prevederilor legale referitoare la sanctiunile contraventionale in situatia lipsei vinovatiei, pe de o parte, si aplicarea pe de alta parte a avertismentului, in situatia in care exista vinovatie, dar este vorba de prima abatere, nu se raporteaza ca perioada de aplicare la data de 1 noiembrie 2018, aceeasi abordare fiind aplicabila si ulterior acestei date, intotdeauna cand situatia de fapt este cea descrisa anterior, respectiv nu exista vinovatie, sau exista vinovatie, dar este prima abatere a contribuabilului.

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili


3. in situatia in care organele de control constata ca un contribuabil este in culpa, acestea vor analiza situatia de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel putin urmatoarele situatii si pot proceda in consecinta astfel:

       - este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat si instalat, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen de instalare foarte scurt;
       
       - nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar exista pe piata aparate corespunzatoare activitatii acestuia, situatie in care organul de control aplica avertismentul si stabileste un termen scurt de dotare.

Potrivit Legii prevenirii, in termen de maximum 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/institutia publica cu atributii de control are obligatia sa reia controlul, iar in situatia in care se constata neindeplinirea obligatiilor legale in termenul acordat, se aplica sanctiunile prevazute de OUG nr.28/1999.

Conectarea aparatelor de marcat la un sistem informatic si transmiterea zilnica a informatiilor, se vor realiza dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.

Pana la acel moment, datele extrase din aparatele de marcat instalate se transmit lunar, electronic, prin declaratie inteligenta pusa deja la dispozitia operatorilor economici ( A 4200).

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpcase de marcatA 4200

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Octombrie 2018


Votati articolul "Anuntul facut de MFP despre casele de marcat. Ce se pregateste dupa 1 noiembrie":
Rating:

Nota: 3.81 din 5 din 16 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata TVA achizitii intracomunitare

Intrebare: Buna ziua,
Pentru achizitiile intracomunitare din ianuarie 2018 am depus decont 301 pe codul special de tva valabil in ue si urmeaza sa platim Tva datorat.
Daca achitam din contul curent prin ordin de plata e posibil ca anaf sa nu stinga obligatia fiscala in conditiile in care contul bancar curent este alocat CUI-ului din Romania, iar TVA-ul se plateste pentru codul special de TVA?
Este obligatoriu sa achitam la casieria anaf? Cum ne putem asigura ca se stinge corect obligatia fiscala?
Multumesc!

Raspuns: Nu puteti face plata din cont cu cod de tva intracomunitar, plata fiind din contul bancar al firmei,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Octombrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016