email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intra in vigoare in mai putin de o luna! Ii vizeaza pe contribuabilii mijlocii

Intra in vigoare in mai putin de o luna! Ii vizeaza pe contribuabilii mijlocii
anafcontribuabili mijlociidomiciliu fiscal

UPDATE In Monitorul Oficial nr. 967 din data de 15 noiembrie 2018 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 884 din 9 noiembrie 2018 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF.
 

A fost necesara modificarea HG 520/2013 privind organizarea ANAF in sensul specificarii urmatoarelor:

a) in cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice nu vor mai functiona administratii pentru contribuabilii mijlocii;

b) personalul administratiilor pentru contribuabilii mijlocii constituite la nivel de regiune se va prelua, in conditiile legii, in cadrul structurilor de specialitate sau suport din unitatile fiscale care vor realiza administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii de la nivelul judetelor sau al municipiului Bucuresti;

c) incadrarea personalului in numarul maxim de posturi aprobat si in noile structuri organizatorice se va face in termenele si cu procedura prevazuta de lege pentru fiecare categorie de personal, in termen de minimum 30 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii.

 

**********

 

ANAF a facut public pe site-ul institutiei un proiect de ordin privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii. Actul este semnat de Ionut Misa, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.


Prin prezentul ordin se stabileste competenta de administrare a contribuabililor mijlocii deja selectati/actualizati pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, in sarcina administratiilor judetene ale finantelor publice, in a caror raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului mijlociu, precum si in sarcina Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii constituita la nivelul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, pentru contribuabilii mijlocii cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti.


 

In toate ordinele presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in care se face trimitere/referire la notiunea de administratiile pentru contribuabili mijlocii constituite la nivelul regiunii, si Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, aceasta notiune se inlocuieste cu notiunea administratiile judetene ale finantelor publice si a Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii constituta la nivelul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti.
 

Consultati mai jos continutul referatului de aprobare:

“In vederea cresterii eficientei activitatii de administrare a contribuabililor, a imbunatatirii colectarii veniturilor bugetare, cat si pentru intarirea relatiei de parteneriat cu contribuabilii a fost necesara reorganizarea activitatii de administrare. Una din actiunile de aducere la indeplinire a masurii de imbunatatire a colectarii o constituie administrarea si monitorizarea distincta a unor categorii de contribuabili, definite pe baza unor criterii de selectie stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv contribuabilii mari si mijlocii.

In prezent, competenta de administrare a contribuabililor mijlocii este stabilita prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.610/2016 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, respectiv in sarcina directiilor generale regionale ale finantelor publice, prin administratiile pentru contribuabilii mijlocii constituite la nivelul acestora, si Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii.

Prin art. 30 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a stabilit ca incepand cu data de 1 noiembrie 2018, competenta de administrare a obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, sa fie transferata in sarcina organelor fiscale de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti.

 Avand in vedere modificarile legislative prezentate, se impune stabilirea competentei de administrare a contribuabililor mijlocii deja selectati/actualizati, la nivelul administratiilor judetene ale finantelor publice, in a caror raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului mijlociu, precum si in sarcina Administratiei fiscale pentru contribuabili mijlocii constituita la nivelul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, pentru contribuabilii mijlocii cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti.”


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafcontribuabili mijlociidomiciliu fiscal


Data aparitiei: 05 Noiembrie 2018
Ultima actualizare: 16 Noiembrie 2018

Votati articolul "Intra in vigoare in mai putin de o luna! Ii vizeaza pe contribuabilii mijlocii":
Rating:

Nota: 3.83 din 5 din 29 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X