email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului

Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului
domiciliu fiscalregistrul comertuluipersoane juridice

In Monitorul Oficial nr.  477 din 13 mai 2022 a fost publicat Ordinul 776/2022 care modifica Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.845/2015 pentru aprobarea procedurilor de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificarea altor acte normative. 

Prin noul ordin au fost aprobate urmatoarele formulare: 

 a) Decizie de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, prevazuta in anexa nr. 5a);
b) Decizie de inregistrare/modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului, prevazuta in anexa nr. 5b);
c) Notificare privind inregistrarea/modificarea din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului, prevazuta in anexa nr. 5c).

De asemenea, Anexa nr. 1 se modifica si se inlocuieste cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.

3. Anexa nr. 1.1 „Procedura de modificare a domiciliului fiscal al contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului, in cazul in care domiciliul fiscal este stabilit la sediul social“ se modifica dupa cum urmeaza:

a) Punctele 9 si 10 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:


9. Inainte de a transfera dosarul fiscal, organul fiscal de la ultimul domiciliu fiscal verifica in Registrul contribuabililor daca respectivul contribuabil a solicitat modificarea domiciliului fiscal, dupa modificarea sediului social, prin depunerea formularului 010 «Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica».
10. Daca respectivul contribuabil a depus un formular 010 la alt organ fiscal, procedura de transfer al dosarului fiscal se sisteaza.

Vezi mai jos textul procedurii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului.

I. Dispozitii generale

1. Prezenta procedura se aplica contribuabililor care, potrivit legii, au obligatia inregistrarii in registrul comertului si care au obligatia inregistrarii/modificarii domiciliului fiscal, potrivit legii, daca:

a) se solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, de catre persoanele juridice, cu exceptia cazului in care acesta este stabilit la sediul social;
b) se solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, de catre asocierile sau entitatile fara personalitate juridica;
c) se solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal de catre persoanele fizice, care desfasoara activitati economice in mod independent, autorizate potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016.

II. Inregistrarea/Modificarea domiciliului fiscal, pentru situatiile prevazute la pct. 1 lit. a) si b)

2. Competenta de administrare a contribuabililor prevazuti la pct. 1 lit. a) si b) revine, pana la finalizarea procedurii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, organului fiscal de la ultimul domiciliu fiscal.

3. Pentru inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal, contribuabilii prevazuti la pct. 1 lit. a) si b) depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili domiciliul fiscal formularul 010 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica“, avand completata sectiunea A „Date privind inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal“, insotit de documente doveditoare ale informatiilor inscrise in acesta. Copiile de pe documente se certifica pe fiecare pagina de contribuabil/platitor, pentru conformitate cu originalul.

4. Solicitarea de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii formularului 010, prin emiterea Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, care se comunica contribuabilului/platitorului.

5.
(1) Formularul 010 se transmite, in maximum 3 zile lucratoare de la inregistrare, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, de catre organul fiscal prevazut la pct. 3 catre organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are ultimul domiciliu fiscal, in vederea intocmirii formalitatilor de transfer al dosarului fiscal.

(2) Dosarul fiscal se transmite in termen de cel mult 10 zile de la primirea formularului 010 si va fi insotit de un exemplar al certificatului de atestare fiscala, precum si de fisa de evidenta pe platitor.

(3) Un exemplar al certificatului de atestare fiscala se comunica si contribuabilului de catre organul fiscal emitent.

6.
(1) La primirea dosarului fiscal, organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza sa se stabileasca domiciliul fiscal emite, in termen de maximum doua zile lucratoare, Decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5a) la ordin.

(2) Decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se intocmeste in 3 exemplare, se vizeaza de conducatorul compartimentului cu atributii in domeniul gestionarii registrului contribuabililor si se aproba de conducatorul organului fiscal.

(3) Exemplarul Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului se semneaza de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare al directiilor generale regionale ale finantelor publice Bucuresti, Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov (aparat propriu si unitati subordonate), precum si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili si prin prezenta procedura.

7.
(1) Un exemplar al deciziei se comunica contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala.
(2) De la data comunicarii deciziei, competenta pentru administrarea contribuabilului revine organului fiscal de la noul domiciliu fiscal.

(3) Un exemplar al Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se transmite, insotit de o copie a documentului care atesta data comunicarii deciziei, organului fiscal de la fostul domiciliu fiscal.

(4) Inregistrarea in registrul contribuabililor de la noul organ fiscal, precum si scoaterea din registrul contribuabililor de la vechiul organ fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei.

8. Noul organ fiscal competent emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA avand inscris noul domiciliu fiscal.

III. Inregistrarea/Modificarea domiciliului fiscal in cazul situatiei de la pct. 1 lit. c)

9. Organul fiscal competent pentru aplicarea procedurii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor prevazuti la pct. 1 lit. c) este organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei fizice, stabilit potrivit dispozitiilor art. 31 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala.

10. Contribuabilii care solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal conform pct. 1 lit. c) depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al persoanei fizice, stabilit potrivit dispozitiilor art. 31 alin. (1) lit. a) din Codul de procedura fiscala, formularul 070 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere“, avand completata sectiunea A „Date privind inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal“, insotit de documente doveditoare ale informatiilor inscrise in acesta. Copiile de pe documente se certifica pe fiecare pagina de contribuabil/platitor pentru conformitate cu originalul.

11. Solicitarea de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, dupa caz, se solutioneaza prin emiterea Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal, in termen de 15 zile lucratoare de la data depunerii formularului 070.

12.
(1) Decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se intocmeste in 2 exemplare, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5a) la ordin, se vizeaza de conducatorul compartimentului cu atributii in domeniul gestionarii registrului contribuabililor si se aproba de conducatorul organului fiscal.

(2) Exemplarul Deciziei de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului se semneaza de catre persoanele implicate potrivit competentelor stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare al directiilor generale regionale ale finantelor publice Bucuresti, Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Brasov (aparat propriu si unitati subordonate), precum si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili si prin prezenta procedura.

(3) Un exemplar al deciziei se comunica contribuabilului, potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala.

13. Inregistrarea in registrul contribuabililor a noului domiciliu fiscal se opereaza cu data comunicarii deciziei.
14. Organul fiscal competent emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA avand inscris noul domiciliu fiscal.

IV. Dispozitii finale

15. Dosarul solicitarii de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului si cuprinde:

a) formularul 010 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica“ pentru contribuabilii care se afla in una din situatiile de la pct. 1 lit. a) sau b) sau formularul 070 „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere“ pentru contribuabilii care solicita inregistrarea/modificarea domiciliului fiscal conform pct. 1 lit. c), dupa caz;
b) documentatia depusa de contribuabil;
c) decizia de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal;
d) orice alte documente emise sau primite in cadrul derularii procedurii.

16. Daca pe parcursul derularii procedurii contribuabilul se radiaza, compartimentul de specialitate sisteaza procedura in derulare. In acest sens se intocmeste un referat motivat, care se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
domiciliu fiscalregistrul comertuluipersoane juridice


Data aparitiei: 16 Mai 2022

Votati articolul "Procedura de inregistrare/modificare a domiciliului fiscal in cazul contribuabililor supusi inregistrarii in registrul comertului":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X