email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Este in Monitorul Oficial! Agentiile specializate acreditate de stat vor pune firmele in legatura cu zilierii

Este in Monitorul Oficial! Agentiile specializate acreditate de stat vor pune firmele in legatura cu zilierii
zilieriministerul munciilegea nr. 52/2011

UPDATE in 27 februarie 2019. Criteriile de acreditare a agentiilor de intermediere si procedura de acreditare si notificare au fost publicate in Monitorul Oficial din data de 26 februarie, partea I, nr. 151. Astfel se modifica Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Dupa publicarea in Monitorul Oficial, Ministerul Muncii va publica normele de aplicare pentru aceasta hotarare.

 

********

Articolul initial - 20 februarie 2019

Guvernul a aprobat criteriile de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, printr-un proiect de Hotarare initiat de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale.

Documentul prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de intermediere, anunta Ministerul Muncii.

Actul normativ a fost aprobat in data de 19 februarie si are ca scop asigurarea unui cadru normativ coerent si unitar care sa faciliteze accesul la angajarea pe piata muncii a persoanelor care desfasoara activitati sezoniere, sporadice sau accidentale, flexibilizarea relatiilor de munca si cresterea gradului de ocupare pe piata muncii a persoanelor care nu au nicio calificare profesionala sau fara educatie scolara.

Acreditarea se face de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, prin agentiile teritoriale si cea a municipiului Bucuresti, prin decizii motivate ale directorilor executivi, care se comunica in termen de 5 zile lucratoare de la emitere.

Infiintarea si organizarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera – o masura prevazuta in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea ”Stimularea crearii de noi locuri de munca” - a fost reglementata anul trecut, prin modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri.

 

Iata care sunt obligatiile agentiilor de intermediere!

Societatile acreditate in conditiile prevazute de prezenta hotarare au urmatoarele obligatii:

a) sa presteze serviciile de intermediere in conditiile prevazute de Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) sa trateze clientii fara discriminare pe criterii de sex, varsta, religie, cetatenie, nationalitate, rasa, opinie politica, origine sociala, origine etnica, statut familial, loc de resedinta, sediu si sa respecte principiul egalitatii sanselor;

c) sa asigure confidentialitatea datelor si informatiilor despre clienti si sa permita accesul acestora la datele personale, precum si sa asigure masurile necesare in vederea protectiei datelor beneficiarilor de servicii de intermediere, in conformitate cu legislatia nationala si  comunitara in vigoare in materie;

d) sa permita accesul personalului cu atributii de control al agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si al altor institutii si organe de control, in vederea exercitarii de catre acestia a atributiilor de control potrivit prevederilor legale, si sa prezinte la solicitarea acestora toate informatiile, datele si documentele necesare in vederea exercitarii controlului;

e) sa detina o baza de date privind persoanele fizice, cetateni romani sau straini, ce au capacitate de munca si care doresc sa desfasoare activitati necalificate cu caracter ocazional, pentru un beneficiar de lucrari, persoana juridica, persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala, intreprinderea familiala, contra unei remuneratii;

f) sa informeze agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, care a acordat acreditarea sau care a fost notificata dupa caz, cu privire la schimbarile in urma carora criteriile prevazute de prezenta hotarare nu mai sunt indeplinite, in maximum 10 zile calendaristice de la data producerii acestora;

g) sa comunice Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, la termenele, cu periodicitatea si in forma solicitata sau stabilita potrivit prevederilor legale, toate datele si informatiile necesare Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru indeplinirea atributiilor sale prevazute de lege.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
zilieriministerul munciilegea nr. 52/2011


Data aparitiei: 20 Februarie 2019
Ultima actualizare: 27 Februarie 2019

Votati articolul "Este in Monitorul Oficial! Agentiile specializate acreditate de stat vor pune firmele in legatura cu zilierii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X