email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Romanii vor plati garantie la sticlele cumparate din magazin. Cum se pot recupera banii

Romanii vor plati garantie la sticlele cumparate din magazin. Cum se pot recupera banii
ambajajereciclaregarantie

Cumparatorii de produse ambalate, ale caror recipiente pot fi refolosite, vor fi nevoiti sa plateasca la magazin o garantie sau sa dea la schimb un ambalaj de acelasi tip, incepand cu data de 31 martie 2019. Aceasta prevedere nu se aplica doar in cazul persoanelor fizice, ci si in cazul relatiilor comerciale dintre firme, retailerul fiind obligat sa plateasca furnizorului aceeasi garantie ori sa dea ambalajele in schimb.

Ultimele prevederi referitoare la gestionarea ambalajelor au fost publicate in Monitorul Oficial din data de 17 ianuarie si vor fi aplicate pe etape, astfel incat comerciantii sa se poata adapta noii situatii. Asadar, potrivit uneia dintre prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 211/2011 privind regimul deseurilor, a Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, de la 31 martie, firmele vor trebui sa incaseze garantii in bani pentru ambalajele refolosibile.


Valoarea garantiei pentru sticlele returnabile si alte ambalaje reutilizabile va fi de 50 de bani pe ambalaj, iar magazinele vor retine pe bonul fiscal aceasta valoare, clientii putand apoi sa o recupereze ulterior.

ATENTIE!

Garantia se returneaza doar in baza bonului fiscal

Incepand cu data de 31 martie 2019, valoarea garantiei banesti prevazute la alin. (1) este in cuantum de 0,5 lei/ambalaj (fata de 2 lei cat se propusese initial – n. red.) intre operatorii economici si intre operatorii economici si consumatorul final, in cazul ambalajelor primare reutilizabile, cu volume cuprinse intre 0,1 l si 3 l, utilizate pentru produse destinate consumului populatiei”, potrivit actului normativ.
 

Care sunt obligatiile operatorului economic care comercializeaza produse ambalate in ambalaje primare reutilizabile:


a) sa informeze consumatorii asupra valorii garantiei banesti si asupra sistemului de preluare a ambalajelor respective;

b) sa primeasca la schimb ambalajele reutilizabile ale produselor comercializate care sunt intr-o stare corespunzatoare pentru a fi reutilizate;

c) sa returneze, la solicitarea consumatorului, in baza bonului fiscal, valoarea garantiei banesti in cazul ambalajelor reutilizabile ale produselor comercializate care sunt intr-o stare corespunzatoare pentru a fi reutilizate.
 

De asemenea, operatorul economic care introduce pe piata nationala produse ambalate in ambalaje reutilizabile are urmatoarele obligatii:

a) sa marcheze sau sa inscrie pe ambalajul primar sau pe eticheta produsului destinat consumatorilor sintagma «ambalaj reutilizabil»;

b) sa organizeze preluarea ambalajelor reutilizabile astfel incat sa realizeze, incepand cu anul 2019, un procentaj de returnare de minimum 90%.

DE RETINUT!

Firmele care nu marcheaza produsele cu sintagma „ambalaj reutilizabil” risca sa fie amendate cu sume cuprinse intre 16.000 si 30.000 de lei. Daca nu ating procentajul de returnare de 80%, amenda este cuprinsa intre 20.000 si 40.000 de lei.


Cum se oprocedeaza in cazul schimbului dintre operatorii economici
 
• Circulatia ambalajelor reutilizabile intre operatorii economici se face prin schimb, cu respectarea prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar daca beneficiarii nu detin cantitatile de ambalaje necesare efectuarii schimbului acestia achita o garantie baneasca in schimbul ambalajelor primite.
 
• Pana la data de 1 ianuarie 2021, in baza evaluarii eficientei economice, sociale si de mediu, precum si a impactului asupra intreprinderilor mici si mijlocii, prin hotarare a Guvernului, se stabileste un sistem de garantie-returnare care sa se aplice pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticla, plastic sau metal, cu volume cuprinse intre 0,1 l si 3 l inclusiv, utilizate pentru a face disponibile pe piata nationala bere, mixuri de bere, mixuri de bauturi alcoolice, cidru, alte bauturi fermentate, sucuri, nectaruri, bauturi racoritoare, ape minerale si ape de baut de orice fel.
 
• Operatorii economici care introduc pe piata nationala produse ambalate sunt obligati sa aiba, incepand cu data de 1 ianuarie 2020, un procentaj mediu anual al ambalajelor reutilizabile din ambalajele utilizate la introducerea pe piata a produselor lor, incluzand si ambalajele luate spre inchiriere de la operatori, de cel putin 5%, dar nu mai putin decat procentajul mediu realizat in perioada 2018-2019 si sa creasca acest procentaj cu 5%, anual, pana in anul 2025 inclusiv.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ambajajereciclaregarantie


Data aparitiei: 11 Martie 2019
Ultima actualizare: 29 Martie 2019

Votati articolul "Romanii vor plati garantie la sticlele cumparate din magazin. Cum se pot recupera banii":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X