Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Romanii vor plati garantie la sticlele cumparate din magazin. Cum se pot recupera banii

Romanii vor plati garantie la sticlele cumparate din magazin. Cum se pot recupera banii
ambajajereciclaregarantie

Cumparatorii de produse ambalate, ale caror recipiente pot fi refolosite, vor fi nevoiti sa plateasca la magazin o garantie sau sa dea la schimb un ambalaj de acelasi tip, incepand cu data de 31 martie 2019. Aceasta prevedere nu se aplica doar in cazul persoanelor fizice, ci si in cazul relatiilor comerciale dintre firme, retailerul fiind obligat sa plateasca furnizorului aceeasi garantie ori sa dea ambalajele in schimb.

Ultimele prevederi referitoare la gestionarea ambalajelor au fost publicate in Monitorul Oficial din data de 17 ianuarie si vor fi aplicate pe etape, astfel incat comerciantii sa se poata adapta noii situatii. Asadar, potrivit uneia dintre prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 211/2011 privind regimul deseurilor, a Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, de la 31 martie, firmele vor trebui sa incaseze garantii in bani pentru ambalajele refolosibile.


Valoarea garantiei pentru sticlele returnabile si alte ambalaje reutilizabile va fi de 50 de bani pe ambalaj, iar magazinele vor retine pe bonul fiscal aceasta valoare, clientii putand apoi sa o recupereze ulterior.

ATENTIE!

Garantia se returneaza doar in baza bonului fiscal

Incepand cu data de 31 martie 2019, valoarea garantiei banesti prevazute la alin. (1) este in cuantum de 0,5 lei/ambalaj (fata de 2 lei cat se propusese initial – n. red.) intre operatorii economici si intre operatorii economici si consumatorul final, in cazul ambalajelor primare reutilizabile, cu volume cuprinse intre 0,1 l si 3 l, utilizate pentru produse destinate consumului populatiei”, potrivit actului normativ.
 

Care sunt obligatiile operatorului economic care comercializeaza produse ambalate in ambalaje primare reutilizabile:


a) sa informeze consumatorii asupra valorii garantiei banesti si asupra sistemului de preluare a ambalajelor respective;

b) sa primeasca la schimb ambalajele reutilizabile ale produselor comercializate care sunt intr-o stare corespunzatoare pentru a fi reutilizate;

c) sa returneze, la solicitarea consumatorului, in baza bonului fiscal, valoarea garantiei banesti in cazul ambalajelor reutilizabile ale produselor comercializate care sunt intr-o stare corespunzatoare pentru a fi reutilizate.
 

De asemenea, operatorul economic care introduce pe piata nationala produse ambalate in ambalaje reutilizabile are urmatoarele obligatii:

a) sa marcheze sau sa inscrie pe ambalajul primar sau pe eticheta produsului destinat consumatorilor sintagma «ambalaj reutilizabil»;

b) sa organizeze preluarea ambalajelor reutilizabile astfel incat sa realizeze, incepand cu anul 2019, un procentaj de returnare de minimum 90%.

DE RETINUT!

Firmele care nu marcheaza produsele cu sintagma „ambalaj reutilizabil” risca sa fie amendate cu sume cuprinse intre 16.000 si 30.000 de lei. Daca nu ating procentajul de returnare de 80%, amenda este cuprinsa intre 20.000 si 40.000 de lei.


Cum se oprocedeaza in cazul schimbului dintre operatorii economici
 
• Circulatia ambalajelor reutilizabile intre operatorii economici se face prin schimb, cu respectarea prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, iar daca beneficiarii nu detin cantitatile de ambalaje necesare efectuarii schimbului acestia achita o garantie baneasca in schimbul ambalajelor primite.
 
• Pana la data de 1 ianuarie 2021, in baza evaluarii eficientei economice, sociale si de mediu, precum si a impactului asupra intreprinderilor mici si mijlocii, prin hotarare a Guvernului, se stabileste un sistem de garantie-returnare care sa se aplice pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticla, plastic sau metal, cu volume cuprinse intre 0,1 l si 3 l inclusiv, utilizate pentru a face disponibile pe piata nationala bere, mixuri de bere, mixuri de bauturi alcoolice, cidru, alte bauturi fermentate, sucuri, nectaruri, bauturi racoritoare, ape minerale si ape de baut de orice fel.
 
• Operatorii economici care introduc pe piata nationala produse ambalate sunt obligati sa aiba, incepand cu data de 1 ianuarie 2020, un procentaj mediu anual al ambalajelor reutilizabile din ambalajele utilizate la introducerea pe piata a produselor lor, incluzand si ambalajele luate spre inchiriere de la operatori, de cel putin 5%, dar nu mai putin decat procentajul mediu realizat in perioada 2018-2019 si sa creasca acest procentaj cu 5%, anual, pana in anul 2025 inclusiv.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ambajajereciclaregarantie

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Martie 2019


Votati articolul "Romanii vor plati garantie la sticlele cumparate din magazin. Cum se pot recupera banii":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deductibilitate cheltuieli intretinere si reparatii

Intrebare: Avem doua autoturisme achizitionate in luna aprilie 2012 pentru care in urma unui control de rambursare TVA ni s-a aprobat deductibilitate la TVA 100%, la fel si pentru cheltuielile avute cu combustibilul aferent in luniile aprilie-iunie. Cum procedam dupa 01 iulie 2012 cu cheltuielile de intretinere si reparatii aferente autoturismelor si cu cheltuielile de combustibl si TVA-ul aferent? Tot 100% deductibil.

Raspuns: Conform prevederilor OUG nr. 24/2012 se limiteaza dreptul de deducere pentru cheltuielile de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Martie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Curiozitatea mea este daca acesta garantie va majora pretul actual al produselor vandute in ambalaje de sticla refolosibile. Daca da, cumparatorul nu are nici un avantaj pentru a recicla aceste ambalaje ci mai degraba va inclina sa renunte la a mai cumpara aceste produse asa cum am procedat eu. Camara mea este plina de borcane goale nou noute pe care nu am unde sa le valorific sau nu merita efortul de a le duce la un centru de reciclare datorita sumei derizorii pe care o primesti in schimb. Sunt pentru posibilitatea de a recicla ambalajele dar in conditiile in care avantajele reciclarii sa fie impartite in mod egal intre cumparator si vanzator si sa nu reprezinte o crestere a pretului la aceste produse dintr-o data cu cel putin 10%.
Data adaugarii: 11-Mar-2019

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X