email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: modificari privind Programul de stimulare a cumpararii de autoturisme noi

MFP: modificari privind Programul de stimulare a cumpararii de autoturisme noi
prima masinaplafonmfp

Finantele au publicat un proiect de hotarare pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.053/2014.

In vederea reglementarii plafonului garantiilor care pot fi emise in anul 2019, se propune completarea art.1 din anexa la Hotararea Guvernului nr. 1.053/2014 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, prin stabilirea plafonului la nivelul sumei de 10 milioane lei.
Propunerea de asigurare a continuitatii Programului prin alocarea unui plafon de 10 milioane lei pentru anul 2019 este justificata prin prisma Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, precum si  aspectele relevate de implementarea acestuia.

Astfel, mentinerea Programului in portofoliul de programe guvernamentale active cu garantia statului va permite implementarea noilor facilitati care vor fi acordate in cadrul acestuia prin calibrarea la programele RABLA CLASIC si RABLA PLUS.

De asemenea, ca urmare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2019 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi, se propune modificarea si completarea prevederilor Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.053/2014, privind tipurile de autovehicule care se pot achizitiona prin Program, valoarea avansului minim din preturile de achizitie  a autoturismelor in functie de tipul de autoturism nou care se achizitioneaza in cadrul Programului, acceptarea primei de casare a ecobonusurilor si ecotichetelor acordate in cadrul Programelor RABLA CLASIC si RABLA PLUS pentru justificarea achitarii avansului minim obligatoriu.

Totodata, se propune ca in termen de 10 zile calendaristice de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei hotarari, finantatorii vor transmite Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN si Ministerului Finantelor Publice nivelul costurilor totale pe care le vor aplica in legatura cu  finantarile acordate in cadrul Programului, precum si valoarea estimata a finantarilor care urmeaza sa fie garantate in anul 2019.


Pentru anul 2019, plafonul garantiilor care pot fi emise potrivit art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2014, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 88/2015, este de 10 milioane lei.”

La articolul 5, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

    "d) face dovada cu copia facturii proforme emise de vanzator ca autoturismul care se achizitioneaza in cadrul Programului este nou si are un pret de vanzare care se incadreaza in limitele prevazute la art. 2 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, este produs in spatiul intracomunitar sau provenit din import, indeplineste cel putin cerintele minime ale standardului EURO 6, dupa caz, si este achizitionat de la o persoana juridica care are ca obiect de activitate vanzarea autovehiculelor."

3.  Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

    "Art.6

Persoanele fizice cu varsta de minimum 18 ani si capacitate deplina de exercitiu la data solicitarii finantarii, care indeplinesc cumulativ criteriile de eligibilitate prevazute la art. 2 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2014, cu modificarile si completarile ulterioare si respecta conditiile generale ale Programului, pot beneficia de finantari destinate achizitionarii de autoturisme noi cu un avans de minimum 5% din pretul de achizitie a autoturismului nou pentru  autoturismele cu sistem de propulsie termic, de minimum 25% din pretul de achizitie a autoturismului nou pentru  autoturismele hibrid, respectiv de minimum 30% pentru autoturismul electric hibrid si pur electric, in functie de tipul de autoturism nou care se achizitioneaza in cadrul Programului. Garantia statului este in procent de maximum 50% din finantarea acordata."

In cazul garantiilor solicitate pentru achizitionarea unui autoturism nou in cadrul Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi de catre beneficiarul prevazut la alin. (1), valorile facilitatilor acordate prin Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national aprobat prin Ordinul ministrului mediului nr. 661/2017, cu modificarile si completarile ulterioare si prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante si eficiente din punct de vedere energetic aprobat prin Ordinul ministrului mediului  nr. 660/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv prima de casare, ecobonusul si ecotichetul sunt acceptate pentru justificarea achitarii avansului din pretul de achizitie a autoturismului, asa cum este prevazut la art. 2^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2014, cu modificarile si completarile ulterioare."

La articolul 8, litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"f) solicita un avans de minimum 5%, 25% sau dupa caz, de 30% beneficiarilor eligibili conform art. 2^1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, care acopera diferenta dintre pretul de achizitie al autoturismului nou conform facturii proforme si finantarea garantata;"

La articolul 22, alineatul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„j) declaratia pe propria raspundere a beneficiarului finantarii garantate, din care sa rezulte ca la data solicitarii creditului garantat, nu a mai detinut in proprietate un autoturism - bun nou, completata cu cel mult 10 zile inainte de data depunerii solicitarii de garantare, exclusiv in cazul garantiilor acordate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 17/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpararii de autoturisme noi."

Art.II  (1) In termen de 10 zile calendaristice de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei hotarari, finantatorii vor transmite Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - IFN (F.N.G.C.I.M.M.) si Ministerului Finantelor Publice nivelul costurilor totale pe care le vor aplica finantarilor in cadrul programului, asa cum sunt prevazute la art.2 alin.(3) din anexa la Hotararea Guvernului nr. 1053/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, precum si valoarea estimata a finantarilor care urmeaza sa fie garantate in anul 2019 in cadrul Programului.

(2) In cazul in care valoarea totala a finantarilor comunicata de finantatori depaseste plafonul de 10 milioane euro alocat pentru anul 2019, F.N.G.C.I.M.M. este autorizat, cu acordul prealabil al Ministerului Finantelor Publice, sa efectueze alocari pro-rata in limita acestuia.

Consultati documentele atasate mai jos:

Proiectul de hotarare
Nota de fundamentare


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
prima masinaplafonmfp


Data aparitiei: 08 Mai 2019

Votati articolul "MFP: modificari privind Programul de stimulare a cumpararii de autoturisme noi":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X