email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Completarea Ordinului nr. 1386/2019: Finantele propun inca 3 articole despre accize, taxe si contributii

Completarea Ordinului nr. 1386/2019: Finantele propun inca 3 articole despre accize, taxe si contributii
accizecontributiitaxebuget de stat

Pe site-ul Finantelor a fost publicat, in dezbatere publica, un proiect de ordin pentru completarea Ordinului nr. 1386/2019. Prin acest act normativ ar putea fi introduse inca 3 articole referitoare la accize, taxe si restituirea sumelor incasate din contributiile stabilite conform art. 367 din Legea nr. 95/2006.
 

Ordinul nr. 1386/2019 a sutinut aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene. Documentul prevede procedura de transfer la bugetul de stat a disponibilitatilor provenite atat din incasarea contributiilor sociale, cat si a cotei de 1% din taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigari si bauturi alcolice, care se va completa la data intrarii in vigoare a prezentului proiect de ordin cu alte trei noi articole.

Va reamintim ca actul a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 104 din 7 februarie 2019.
 

Prin acest proiect de ordin se propune completarea  Ordinului nr. 1386/2019, in sensul  reglementarii destinatiei disponibilitatilor Ministerului Sanatatii si Ministerului Tineretului si Sportului provenite din incasarea acestor venituri, existente la 31 decembrie 2018, respectiv virarea acestora la bugetul de stat.

In ceea ce priveste provenienta acestor sume incasate ulterior datei de 31.12.2018, acestea pot fi:

- sume provenite din incasarea contributiilor sociale si a cotei de 1% din taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigari si bauturi alcolice si reglementarea expresa ca, restituirea sumelor incasate din contributiile stabilite conform art.367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute de art. 57 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, in luna ianuarie, care potrivit art. 345 din Codul fiscal, aveau termenul de plata pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care accizele devin exigibile;

- sume restante, eventual, din anii anteriori si incasate dupa 31 decembrie 2018;


De asemenea se completeaza ordinul cu conturile in care trebuie virate aceste sume si totodata se reglementeaza faptul ca aceste conturi de disponibil unde s-au virat sumele incasate dupa 31 decembrie 2018 se inchid de catre unitatile Trezoreriei Statului.


Conform proiectului de ordin pentru modificarea Ordinului nr. 1386/2019, dupa articolul 2 din Normele Metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, aprobate prin Ordinul nr. 1386/2019 se introduc 3 noi articole, articolele 3 – 5, cu urmatorul cuprins:

„Art. 3. – (1) Eventualele sume incasate ulterior datei de 31 decembrie 2018 si pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, in conturile de disponibil 51.E.14.02.00 – „Disponibil din accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere”, 51.E.14.03.00 –„Disponibil din accize incasate din vanzarea  produselor din tutun”, 51.E.14.12.00 – „Disponibil din accize incasate  in vama din importul de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, inclusiv sume datorate pana la data de 31 decembrie 2006”, 51.E.14.13.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de produse din tutun”, 51.E.16.05.00 – „Disponibil din taxa asupra unor activitati daunatoare sanatatii si din publicitatea lor” reprezentand contributii sociale prevazute de art. 367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vireaza de catre unitatile Trezoreriei Statului la bugetul de stat, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, in urmatoarele conturi de venituri, codificate cu codul de identificare fiscala al contribuabililor:

a) 20.A.14.02.10 – „Accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, aferente unor activitati reorganizate”;
b) 20.A.14.03.08 – „Accize incasate din vanzarea produselor din tutun, aferente unor activitati reorganizate”;
c) 20.A.14.12.00 – „Accize incasate in vama din importul de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, inclusiv sume datorate pana la data de 31 decembrie 2006”;
d) 20.A.14.13.08 – „Accize incasate in vama din importul de produse din tutun, aferente unor activitati reorganizate”;
e) 20.A.16.05.00 – „Taxa asupra unor activitati daunatoare sanatatii si din publicitatea lor”.

(2) Sumele reprezentand contributii instituite conform art. 367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, datorate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, se platesc de catre debitori in conturile de venituri ale bugetului de stat prevazute la alin. (1).

(3) Dupa virarea sumelor la bugetul de stat, potrivit prevederilor alin. (1), conturile de disponibil 51.E.14.02.00 – „Disponibil din accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere”, 51.E.14.03.00 –„Disponibil din accize incasate din vanzarea produselor din tutun”, 51.E.14.12.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, inclusiv sume datorate pana la data de 31 decembrie 2006”, 51.E.14.13.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de produse din tutun”, 51.E.16.05.00 – „Disponibil din taxa asupra unor activitati daunatoare sanatatii si din publicitatea lor” se inchid si isi inceteaza functionarea la unitatile Trezoreriei Statului eventualele sume virate in aceste conturi urmand a fi returnate platitorilor.
Art. 4. – Eventualele sume incasate ulterior datei de 31 decembrie 2018 si pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin in conturile de venituri bugetare 20.E.14.02.00 – „Accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere” si 20.E.14.03.00 – „Accize incasate din vanzarea produselor din tutun”, reprezentand cota de 1% din taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigari si bauturi alcoolice, se vireaza de catre Ministerul Tineretului si Sportului la bugetul de stat in conturile de venituri 20.A.14.02.10 – „Accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, aferente unor activitati reorganizate” si 20.A.14.03.08 – „Accize incasate din vanzarea produselor din tutun, aferente unor activitati reorganizate”, codificate cu codul de identificare fiscala a Ministerului Tineretului si Sportului, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.

Art. 5. – Restituirea sumelor incasate din contributiile stabilite conform art. 367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute de art. 57 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, se realizeaza conform dispozitiilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire si de rambursare a sumelor de la buget, precum si de acordare a dobanzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depasirea termenului legal.”
 

Consultati documentele atasate mai jos:

Proiectul de Ordin

Referatul de aprobare


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
accizecontributiitaxebuget de stat


Data aparitiei: 22 Octombrie 2019

Votati articolul "Completarea Ordinului nr. 1386/2019: Finantele propun inca 3 articole despre accize, taxe si contributii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X